دوچرخه‌های لندن مجهز به سیستم لیزری می‌شوند!

در حال حاضر کشور‌های زیادی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید یک دوچرخه اجاره کنید و با آن به گردش در شهر بپردازید. انگلستان هم یکی از این کشور‌هاست که در آن شهروندان و توریست‌ها می‌توانند دوچرخه‌ای را اجاره کنند. این دوچرخه‌ها اغلب با نام Boris Bikes شناخته می‌شوند و از طریق آن‌ها می‌توانید به گردش در تمام شهر بپردازید و اخیرا سازمان حمل و نقل لندن تصمیم گرفته است که یک قابلیت جدید را برای امنیت بیشتر به این دوچرخه‌ها اضافه کند.

Bike-Lights

آن‌ها تصمیم دارند تمام دوچرخه‌های اجاره‌ای را به سیستم لیزر مجهز کنند، این ویژگی توسط Emily Brooke، موسس Blaze ساخته شده است. این لیزر‌ها شکلی شبیه به دوچرخه سبز رنگ را در مسیر دوچرخه سوار نمایش می‌دهند و از طریق آن رانندگان می‌توانند پی ببرند که یک دوچرخه در حال نزدیک شدن به خیابان و… است و با کمک آن از تصادفات جلوگیری کرد.

Phil Ellis در این خصوص می‌گوید:

سلامت و امنیت دوچرخه سوار اصلی‌ترین مانع در سر راه دوچرخه سواری است. ما لیزر‌های Blaze را طراحی کردیم تا از طریق آن‌ها تصادفات ناشی از خودرو‌ها را کاهش دهیم و با کمک این لیزر به رانندگان کمک می‌کنیم تا از حضور یک دوچرخه سوار در موقعیت‌هایی که دید کافی به وی ندارند مطلع شوند.

در ابتدا این قابلیت باید مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت موفقیت تمام 11500 دوچرخه موجود در شهر به این لیزر‌ها مجهز خواهند شد. در تست‌های اولیه نیز این طرح موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است و گفته می‌شود که این نوع لیزر در مقایسه با چراغ‌های LED اتوبوس‌ها 96 درصد بیشتر دیده می‌شود.

1 در مورد “دوچرخه‌های لندن مجهز به سیستم لیزری می‌شوند!”

  1. تبریز هم جزو اون دسته از شهرهای جهانه که به‌طور رایگان، دوچرخه اجاره می‌دن و بعضا تو جاهای شلوغ مسیر مخصوص دوچرخه هم وجود داره تا خیلی نیاز به این تکنولوژی ها نباشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH