ژاپن برای المپیک ۲۰۲۰ از سوخت هیدروژنی استفاده می‌کند!

المپیک تابستانی سال 2020 در شهر توکیوی کشور ژاپن برگزار خواهد شد و طبیعی است که با وجود نام ژاپن، همه منتظر برگزاری یک المپیک کاملا متفاوت با دوره‌های پیش هستند. همه می‌دانیم که سوخت‌های فسیلی در حال اتمام هستند و مصرف بیش از حد آن‌ها، سر سبزی زمین را از بین برده است. حال دولت ژاپن در تلاش است تا برای برگزاری المپیک 2020 از فناوری سوخت سلول‌های هیدروژنی استفاده کزده و مزایای آن‌ها را به جهانیان نشان دهد.

tokyo2020-640x360

استفاده از این فناوری قطعا هزینه‌های زیادی در پی دارد، اما نتایج عالی و مثبت آن به سرسبزی و سلامت محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد. دولت ژاپن در تلاش است تا در سال 2020 از یک جامعه هیدروژنی (Hydrogen Society) پرده بردارد. پروژه‌ای که برای ایجاد زیر ساخت های لازم و در نهایت به سرانجام رسیدن آن حدود 300 میلیون دلار بودجه نیاز دارد. به جز این موضوع، دولت ژاپن در برنامه‌های خود استفاده از حداقل 100 اتوبوس ویژه با سوخت سلولی را برای بهره‌گیری در این ایام در نظر گرفته است. این اتوبوس‌ها، به جز وسایل نقلیه خصوصی در شهر خواهند بود.

یکی از محصولات کمپانی تویوتا به نام Mirai اولین خودرویی خواهد بود که با بهره‌گیری از سوخت‌های سلولی در جهان عرضه خواهد شد و با هر بار شارژ می‌تواند تا 300 مایل حرکت کند. علاوه بر این دولت ژاپن در نظر دارد تا 6 هزار وسیله مجهز به سیستم سوخت سلولی را در المپیک 2020 در جاده‌های این کشور قرار دهد. پول حاصل از فروش این محصولات برای تکمیل سیستم فوق و راه‌اندازی ایستگاه‌های سوخت گیری هیدروژنی صرف خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH