بررسی تخصصی سونی اکسپریا M5 Dual: دوربینت را کنار بگذار!

M5-new2

سونی که این روزها درگیر فروش محصول جدیدش یعنی Z5 و خانواده‌اش است، تمامی برنامه خود را معطوف به این پرچم‌دار نکرده است و سعی دارد تا سایر محصولاتش را نیز در بازار عرضه کند تا شاید جایگاه قبلی خود را باز یابد.

اسمارت فون‌های سونی، اخیرا با باتری‌های قدرتمندشان توانسته‌اند کاربران خود را حفظ کرده و در کنار آن، دوربین‌های به کارگیری شده در محصولات اخیر نیز با قدرت و توانمندی خاصشان جای هیچ‌گونه گله و شکایتی را برای کاربر باقی نمی‌گذارند.

first-M5

یکی از اسمارت فون‌هایی که به زودی وارد بازار خواهد شد، Xperia M5 است که در دو نسخه تک‌سیم و دو سیم عرضه می‌شود. در نظر داریم تا باهم به سراغ این اسمارت فون 5 اینچی رفته و کمی آن را به چالش بکشیم. با ما باشید تا ببینیم این بار سونی در M5 Dual برای ما چه چیزی تدارک دیده است.

طراحی و کیفیت ساخت

اگر M5 را نسل بعدی و برادر بزرگ‌تر M4 بدانیم، می‌توانیم به جرات بگوییم که سونی به جز چند تغییر کوچک، بلایی بر سر اسمارت فون جدیدش حداقل از لحاظ ظاهری نیاورده است. ام5 یک اسمارت فون 5 اینچی است که بر خلاف پرچم‌داران این کمپانی خبری از فلز در آن نیست و با بدنه‌ای پلاستیکی روانه بازار شده است. البته سونی در طراحی این محصول چنان دقیق عمل کرده است که ظاهر استایلیش و شیک آن، پلاستیکی بودنش را از یاد شما می‌برد.

M5-new3

همان‌طور که گفتیم این دستگاه با کوچک‌ترین تغییرات ظاهری نسبت به نسل پیشین خود عرضه شده است اما از لحاظ فنی و مشخصات، سونی خساست به خرج نداده و سعی کرده تا با بهره‌گیری از رم بالاتر، دوربین‌هایی قوی‌تر و تغییرات جزیی دیگر، کاربران را از داشتن یک اسمارت فون ضد آب قدرتمند راضی نگه دارد.

M5-new4

قاب پشتی ایکسپریا ام5 همانند پرچم‌داران سونی از جنسی شیشه‌ای مانند برخوردار بوده که علیرغم زیبایی‌اش، به شدت جاذب اثر انگشت است و پس از چند دقیقه کار با گوشی خود، متوجه می‌شوید که چه خبر است! با اینکه قاب دور این محصول نیز از جنس پلاستیک است، اما طراحی صیقلی آن به گونه ای‌ست که حس فلزی بودن آن شما را راضی نگه می‌دارد. 4 گوشه منحنی ام5 نیز زیبایی خاصی را به گوشی بخشیده است.

خب، به سراغ بازدید از قسمت‌های مختلف گوشی می‌رویم، پس از درآوردن گوشی از جعبه خود، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، لنز بزرگ دوربین سلفی M5 است. سونی با به کار گیری یک دوربین 13 مگاپیکسلی خیال هوادارانش را از ثبت عکس‌های سلفی با کیفیت راحت کرده است. لوگوی سونی در میان یک لنز بزرگ و سنسورهای جلوی گوشی احاطه شده است.

m5-front-up

قسمت پایین ساده بوده و تنها فضایی مشاهده می‌شود که درون آن میکروفون قرار دارد.

به پشت گوشی می‌رویم، ابتدا باید برای عکس گرفتن، پشت آن را حسابی تمیز نماییم. در قسمت بالایی باز هم یک دوربین می‌بینیم، دوربینی با قدرت 21.2 مگاپیکسل و این بار در کنار آن یک فلش LED تک رنگ. با این که فلش فوق کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما کاش سونی برای این دوربین قدرتمند، از فلش دو رنگ بهره برده بود. بر روی قاب پشتی، لوگوی سونی و NFC و نام Xperia در پایین مشاهده می‌شود.

m5-camera-back

لازم به ذکر است که سونی برای شیشه پشت نیز همانند جلو، از محافظ ضد خش بهره برده تا خیال کاربران را راحت سازد.

سمت راست ام5 به اندازه کافی شلوغ است. کلید پاور معروف سونی، زیر آن کلیدهای افزایش و کاهش صدا و نهایتا در پایین‌ترین قسمت، کلید بسیار مفید دوربین که این روزها کمتر تولیدکنندگانی از آن استفاده می‌کنند.

M5-Power-right-side

m5-shot-key

سمت چپ تقریبا خالی است و تنها در قسمت بالا، کاوری دیده می‌شود که با برداشتن آن، اسلات مربوط به دو سیم کارت و کارت حافظه دیده می‌شود.

M5-dual-sim

در قسمت بالایی جک 3.5 میلی‌متری استاندارد در کنار یک میکروفون حضور دارد.

M5-UP

قسمت پایینی نیز تک اسپیکر سونی در کنار پورت شارژ میکرو usb دیده می‌شود.

M5-Speaker

به طور کلی، با اینکه طراحی M5 نکته خاصی برای گفتن نداشته و نمونه آن را پیش از این زیاد توسط سونی دیده‌ایم، اما به لطف کیفیت ساخت بالا و استفاده از رنگ‌های زیبا برای این مدل همانند طلایی، مشکی و سفید، در دست داشتن این گوشی حس خوبی به کاربر می‌دهد و به همین خاطر می‌تواند نمره بالایی را برای سونی در نظر گرفت.

IMG_3658

صفحه نمایش

چه چیزی می‌تواند بهتر از یک صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح Full HD برای هر کاربری باشد؟ صفحه نمایش اکسپریا ام5 با چگالی پیکسلی 441 در هر اینچ، می‌تواند بهترین تصاویر را برای کاربر به نمایش بگذارد.

Display-detail

به شخصه معتقدم که صفحه نمایش‌های با وضوح Full HD برای هر عملکردی مناسب به نظر می‌رسد و به سراغ بالاتر از این وضوح رفتن فقط تبلیغ است و بس! صفحه نمایش به کار گرفته شده توسط سونی تنها بر روی کاغذ مشخصات خوبی نداشته و در عمل نیز توانست کارایی خود را نشان دهد. بهره‌گیری از فناوری Mobile Bravia و در کنار آن Vivid Mode رنگ‌ها و کنتراستی مناسب را ایجاد می‌کند. البته ذکر این نکته ضروری است که شاید گاهی این رنگ‌ها پیش از حد اغراق شده و غیر واقعی نیز به نظر برسند.

برای آنکه بهتر با رنگ‌های تولید شده در این صفحه نمایش آشنا شویم، به سراغ تصاویر ثبت شده از این صفحه نمایش می‌رویم.

compare

سخت افزار

سری M اسمارت فون‌های سونی، اصولا متعلق به محصولات میان رده است. این سری معمولا از ظاهری زیبا برخوردار است، اما برای پایین آمدن قیمت، جنس به کار رفته برای بدنه ساده‌تر بوده و البته سخت افزار به کار گرفته شده نیز آن‌چنان قدرتمند نخواهد بود؛ اما ام5 کمی سیاست پیشین سونی را زیر پا گذاشته و هم از لحاظ قیمتی و هم کارکرد، بالاتر از یک میان رده ظاهر شده است.

IMG_3693

همان‌طور که می‌دانیم یکی از راه‌های کاهش قیمت اسمارت فون‌ها، بهره‌گیری از یک پردازنده ارزان قیمت است. چیپست‌های کمپانی کوالکام معمولا بهای بالایی داشته و رقیب تایوانی‌اش یعنی مدیاتک، با عرضه پردازنده‌های خوش قیمت و کمی قدرتمند، توانسته است تا نظر تولید کنندگان اسمارت‌فون را به خود جلب کند.

سونی برای ام5 یکی از جدیدترین پردازنده‌های کمپانی مدیاتک یعنی MT6795 Helio X10 را انتخاب کرده است. چیپستی با 8 هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز که پیش از این نیز در بنچمارک‌ها خوب ظاهر شده بود. سونی با انتخاب این پردازنده سعی کرده است تا در کنار یک ریسک بزرگ، هوادارانش را راضی نگاه دارد.

نسل پیشین این گوشی یعنی M4 Aqua از پردازنده اسنپدراگون 615 بهره می‌برد. نتایج تست‌های انجام گرفته حکایت از 30 درصد سرعت بیشتر از اسنپدراگون 615 دارد و همین نشان می‌دهد که در حوزه انتخاب چیپست، سونی اشتباه نکرده است؛ بنابراین انتخاب یک پردازنده 8 هسته‌ای جدید و 3 گیگابایت رم به جای 2 گیگابایت، حاکی از افزایش مناسب سخت افزار این محصول است.

پیش از این که به سراغ آزمایشگاه آی‌تی‌رسان برویم و ام5 را به دستان پرتوان نرم افزارهای بنچمارک بسپاریم، خوب است کمی هم در مورد رابط گرافیکی این پردازنده صحبت کنیم. GPU استفاده شده در این پردازنده Power G6200 است. با اینکه این رابط گرافیکی از قدرت بالاتری نسبت به رقیبش یعنی Aderno برخوردار است، اما باید بپذیریم که Aderno 405 که بر روی M4 Aqua قرار داشت، عملکرد بهتری داشته و از فناوری به روزتری برخوردار بود. با اینکه بعید است این چیپست در اجرای فایل‌های گرافیکی قوی و بازی‌های سنگین ضعفی داشته باشد، اما خب مدیاتک در این حوزه تا رسیدن به کوالکام مسیر پر پیچ و خمی پیش رو دارد.

خب به سراغ نرم افزارهای بنچمارک می‌رویم تا ببینیم این اسمارت فون زیبا در آزمایشگاه ما چه نتیجه‌ای را ثبت می‌کند.

Screenshot_2015-09-18-17-14-25

ابتدا به سراغ نرم‌افزار قدرتمند و معروف Antutu می‌رویم. از نسخه 4 گذر کرده و این بار با بهره‌گیری از نسخه جدید این برنامه به تست ام5 پرداختیم. می‌توانید امتیاز این دستگاه را در قیاس با مدل‌های رقیب در نمودار زیر ببینید:

بنچمارک pi با ثبت عدد 177 میلی‌ثانیه، نشان داد که سیستم گرافیکی این محصول آن‌چنان قدرتمند نیست!

pi

سپس به سراغ نرم افزار بنچمارک حرفه‌ای Quadrant رفتیم.

Screenshot_2015-09-18-15-19-37

نتایج این نرم افزار را می‌توانید در نمودار زیر ببینید.

نرم افزار تست ویژه گرافیک Bonsai نیز امتیازی که می‌بینید را به ام5 اعطا کرد.

bonsai

نهایتا Geek Bench 3 نیز در دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای اسمارت فون ما را بررسی و امتیاز زیر را به آن داد.

Screenshot_2015-09-18-17-34-20

دوربین

دوربین‌های قرار گرفته بر روی اسمارت فون های این کمپانی صاحب نام ژاپنی، یکی از نقاط قوت سونی است.

این میان رده زیبا، با یک دوربین قدرتمند 21.2 مگاپیکسلی در پشت عرضه شده است که با توجه به قابلیت‌های ضد آب موجود بر روی گوشی، می‌تواند یک همراه خوب و بی نقص برای شما باشد و با رزولوشن 5312 در 3984 پیکسل به ثبت عکس‌های شما بپردازد. فیلم برداری با وضوح 4K یا 2160p نیز قابلیت ویژه ام5 است.

Screenshot_2015-09-18-11-02-00

همچنین سونی برای دوربین سلفی M5 به دنبال یک نمونه قدرتمند 13 مگاپیکسلی رفته که می‌تواند برای شما با وضوح Full HD فیلم‌برداری کند. پس با داشتن این اسمارت‌فون، در حوزه دوربین و ثبت عکس و فیلم هیچ مشکلی نخواهید داشت. در ادامه سعی می‌کنیم تا کمی با این دوربین آشنایتان کنیم.

Screenshot_2015-09-18-11-01-09

دوربین اصلی M5 می‌تواند با قدرت 21.2 مگاپیکسل به ثبت تصاویری تنها در قالب 4:3 بپردازد، اما همین دوربین با قدرت 16 مگاپیکسل به ثبت تصاویری با وضوح 5334 در 3008 پیکسل در نسبت 16:9 مشکلی ندارد؛ بنابراین ثبت تصاویر با قدرت 16 مگاپیکسلی عریض‌تر از حالت 21.2 مگاپیکسلی هستند.

نقطه قوت دیگر این دوربین توانایی ثبت فیلم آن است. به لطف وجود پردازنده Helio X10، دوربین قدرتمند سونی می‌تواند به راحتی به ثبت فیلم‌هایی با وضوح 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه بپردازد.

در حالت عادی برای ثبت فیلم و عکس می‌توانید با بهره‌گیری از حالت Superior Auto Mode بدون دست‌کاری تنظیمات پیش فرض، به ثبت لحظات مورد نظر خود پرداخته و از آن لذت ببرید. البته سونی در این حوزه امکانات خوبی را در اختیار کاربر گذاشته است و شما می‌توانید در حالت Manual mode به راحتی به تنظیمات حرفه‌ای پرداخته و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

تنها مشکل دوربین این است که برای ثبت یک عکس کمی شما را معطل کرده و فرآیند فوکوس، ثبت و ذخیره عکس واقعا زمان می‌برد! بنابراین در حالت اتوماتیک و دستی، توقع ثبت سریع و پشت هم تصاویر را نداشته باشید. این موضوع من را کمی اذیت کرد!

در ادامه تصاویری که با دوربین اصلی این محصول ثبت شده است را به شما نشان خواهیم داد:

Camera-M5-Dark
تاریکی مطلق
Camera-Zoom-M5
همراه با زوم حد اکثری
DSC_0031
دوربین دوم

camera-M5 camera-M5-5 Camera-M5-8

selfie-j
دوربین دوم

فیلم‌برداری

همان‌طور که در ابتدای بحث عنوان شد، این دوربین می‌تواند به راحتی برای شما فیلم‌های با وضوح 4k ثبت کند. خوشبختانه دیگر خبری از داغ شدن‌های بیش از حد گوشی نبوده و می‌توانید با خیال راحت به ثبت فیلم خود بپردازید. البته خود گوشی پیش از شروع فیلم‌برداری اخطار می‌دهد که در صورت داغ شدن، ممکن است فیلم‌برداری به طور اتوماتیک متوقف شود!

camera-4k

در تستی که من انجام دادم تا حدود 10 دقیقه، دوربین به راحتی با وضوح 4k به ثبت فیلم پرداخته و مشکلی اعم از قطعی و یا استاپ شدن نا خودآگاه رخ نداد. طبیعتا پشتی گوشی گرم شد ولی نه در حد سری‌های گذشته کمپانی سونی! حجم این فیلم ده دقیقه‌ای حدود 4 گیگابایت شد. لازم به ذکر است که حجم یک فیلم یک دقیقه با وضوح 1080p در حدود 120 مگابایت است. همچنین یک فیلم یک دقیقه با وضوح 4k نزدیک به 400 مگابایت از فضای شما را اشغال خواهد کرد.

البته سونی در حالت فول اچ‌دی به شما اجازه می‌دهد که فیلم‌برداری با سرعت 60 فریم در ثانیه را نیز تجربه کنید؛ خبر خوش دیگر این است که شما می‌توانید با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرده و از قابلیت Slow-Motion سونی نیز بهره‌مند شوید.

پخش چند رسانه‌ای

در ابتدای بحث گفتیم که داشتن یک اسمارت فون 5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی، جان می‌دهد برای تماشای فیلم!

Play-HD

خب، این موضوع بی‌راه نبوده و گوشی می‌تواند برای این کار به راحتی همراه‌تان شده و با صدای مناسب اسپیکرش شما را متعجب سازد. تک بلندگوی استفاده شده در M5 صدا و کیفیت بسیار مناسبی داشته و قطعا شما را راضی نگاه می‌دارد. رنگ‌هایی واقعی، به لطف بهره‌گیری از پنل قدرتمند صفحه نمایش، لذت دیدن یک فیلم Full HD را دو چندان می‌کند.

Play-HD@

رابط کاربری

رابط کاربری قسمتی است سلیقه‌ای! گاهی کاربران از تاچ ویز سنگین سامسونگ لذت برده و گاهی نیز به رابط کاربری سبک و پر امکانات ال‌جی دل می‌بندند. اسمارت فون‌های سونی نیز برای خود از رابط کاربری اختصاصی بهره می‌برند. اینترفیس این محصول که با اندروید 5.0 عرضه می‌شود، توانسته خیلی خوب با اندروید خالص ترکیب شده و با سبکی خاص در اختیار مشتریان قرار گیرد. اگر با یک اسمارت فون سونی که از کیت‌کت برخوردار بوده، کار کرده باشید، هنگام کار با این نسخه اذیت نخواهید شد و اکثر منوها و امکانات در جای قبلی قرار دارد.

ui

توانایی استفاده از یوزرهای مختلف برای بهره‌گیری از گوشی، همانند Guest Mode، جزء امکانات خوب و مناسب M5 است. وجود گزینه‌هایی چون Play Station ،Smart Connect و… نیز در این رابط کاربری در بین قسمت‌های مفید است.

Untitled-1

وب‌گردی با مرورگر کروم و صفحه نمایش خوب M5 نیز به لطف پنل IPS به هیچ وجه چشمان شما را خسته نخواهد کرد.

web

باتری

خب، این روزها همه در مورد باتری سونی صحبت می‌کنند؛ شما چه‌طور؟ سونی، با بهره گیری از فناوری‌های جدید، باتری‌های موبایل را وارد فاز جدیدی کرده است. امروزه داشتن یک اسمارت فون 5 اینچی یا بالاتر، یعنی همراه داشتن یک پاور بانک و یا سیم شارژ! اما اسمارت فون های روز سونی، با کارکردی مناسب، حداقل دو روز تمام در کنار شما هستند و این می‌تواند یکی از بهترین خبرها برای عاشقان فناوری باشد. M5 نیز همانند همین محصولات روز، با کارکردی بالا، توانست دو روز تمام در کنار ما باشد و سپس آرام آرام به خواب رفت!

M5-new

M5 Dual از یک باتری غیر قابل تعویض 2600 میلی آمپری بهره می‌برد. طبق اعلام رسمی سونی، این باتری می‌تواند تا 495 ساعت در حالت 2G و 504 ساعت در حالت 3G، در استند بای باقی بماند.

زمان مکالمه نیز در حالت 2G حدود 11 ساعت و 50 دقیقه و در حالت 3G حدود 12 ساعت و 11 دقیقه است. اگر گوش دادن به موسیقی جزئی از علایق شماست، می‌توانید تا 62 ساعت به طور مدام با M5 به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش فرا دهید.

سایر امکانات

ام5 سونی، همانند اکثر محصولات روز بازار از امکاناتی چون Wifi ،DLNA، بلوتوث نسخه 4.1، فناوری NFC، رادیو FM و … بهره می‌برد. حافظه داخلی پیش فرض 16 گیگابایت است که با بهره‌گیری از رم Micro SD می‌توان آن را تا 200 گیگابایت افزایش داد که با توجه به وجود دوربین قدرتمند، این ویژگی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. نسخه دو سیم کارته M5؛ میزبان دو نانو سیم کارت بوده و وزنی معادل 142.6 گرم دارد.

IMG_3724

همچنین این اسمارت فون ضد آب، با دریافت لایسنس IP68 خیال شما را از بابت نفوذ آب و گرد و غبار راحت می‌سازد. همانند سایر محصولات ضد آب، این تلفن همراه می‌تواند در عمق 1.5 متری تا 30 دقیقه دوام بیاورد.

بهره‌گیری از شبکه‌های 3G و LTE نیز از دیگر قابلیت‌های این محصول سونی است. M5 Dual در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی به بازار عرضه خواهد شد.

سخن پایانی

cover

همان‌طور که در میانه‌های بحث گفته شد، سری M سونی به محصولات میان رده‌ای تعلق دارد که با بهره‌گیری از امکانات مناسب در کنار بدنه‌ای ساده و قیمتی رقابتی، می‌تواند از انتخاب‌های مناسب کاربران باشد. البته این بار M5 تنها یک میان رده نیست و امکاناتی که از سوی سونی بر روی آن قرار داده شده است، آن را بیش از یک میان رده ساده در بازار معرفی می‌کند.

67 در مورد “بررسی تخصصی سونی اکسپریا M5 Dual: دوربینت را کنار بگذار!”

  1. سلام
    لطفا اگه میشه راهنماییم کنین من گوشی M5دارم یک سال هست که دارمش اما چن وقته پیش دورربین سلفی کلا از کار افتاد وقتی وارد دوربین اصلی میشدم مشکلی نداشت اما روی سلفی میزدم کلا دوربین خارج میشد اگه راهنماییم کنین ممنون میشم

  2. سلام من این گوشیو از سونی مگامال اکباتان خریدم البته با اطمینان دهی فراوان فروشنده نسبت به گوشی و گارانتی عصر الکترونیک .بعد از دو روز شروع کرد به خاموش شدن یعنی گوشی یهو خاموش میشد جالبه بدونید که سیم شارژر اصلیش یک هفته بیشتر کار نکرد و من ا بعدز اون از سیم یه گوشی سامسونگ استفاده کردم 🙂 به گارانتی که اون موقع تو همون مگامال بود مراجعه کردم گفتن شارژر گارانتی نیست بابت خاموش شدنش هم همه کاری که کردن فلشش کردن دو روز بعد که دوباره رفتم گارانتی قسمت گارانتیو پلمب کرده بودن 🙂 بعد از مدتی دوباره رفتم دنبال گارانتیش تو مگامال گفتن ما میفرستیم شرکت اصلیش یا پولتونو به روز میدن یا یه گوشیه نو پس فرداش گفتن شامل گارانتی نمیشه 🙂 یعنی هیچی به هیچی بعد از کلی دادو بیداد فروشنده از طرف مارفت گارانتی فرداش گفت قرار شد ما گوشیتونو به قیمت پایینتر ورداریم ۴۵۰ تومن یعنی شرم و حیا هم اندازه ارزن ندارن اون هم به شرطی که یه گوشیه دیگه از ما بخرین :)) الان تصمیم گرفتم براشون دادخواست بفرستم یعنی ازشون شکایت کنم … حالا با ابن احوال اگه مایلید برین M5 بخرین اونم از نمایندگی اصلیشون 🙂 یعنی سونی مگامال اکباتان

  3. سلام.اگه میشه کمکم کنید این گوشی در چ حالتی بهترین عکس هارو با دوربین پشت میگیره؟دوربین جلوش حرف نداره ولی پشتش پیش جی ۵ سامسنگ کم اورد.اگه میدونید تو چ تنزیماتی بهترین عکس هارو با دوربین پشت میگیره ؟لازم ب ذکره تازه ک گرفته بودمش پشتش ی محافظ بود ک من فک میکردم از اونه ولی بعد ی هفته ک اونو کندمش متوجه شدم ک همینجوریه و ربطی ب اون نداره

  4. سلام دوستان لتفلا راهنمایی کنید شاید هدود یک ماهه که دارم تو سایت های مختلف از کار بران راهنمایی میخام کدوم گوشی از همه بهتر بهتره
    Z3
    M5
    +Z3
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید اقا سعید شما هم از تجربیاتتون یه کم برای حل مشکل من استفاده کنیدممنون ممنون

  5. سلام آقای بهمنی بابت برسی زیباتون ممنون.
    یه راهنمایی و کمک هم از شما وهم از تموم دوستانی که با دو گوشی سونی m5 و c5کارکردن میخام.
    کیفیت دوربین واسم مهمه برای همین کیفیت. دوربین کدوم مدل واقن بهتره کسایی که باهردوگوشی کارکردن بگن.
    بده دوربین کلن کدوم گوشی بهتریه؟از لحاظ برنامه موزیک بازی تاحدودی شبیه همه و مشکلی ازین بابت ندارم.دوربینو بگین اول هردوش جلو و عقب.بدش باطریو ال سیدی؟راستی z3رو توریست بیارم بنظرتون ؟ممنون

  6. عرفان ابرهیمی

    سلام می خواستم بدونم این گوشی برای بازی مناسبه آیا؟
    مثلا اجرای بازی های سنگین مثل آسفالت

  7. با سلام من این گوشی رئ دارم خیلی رازیم از لحاظ سخت افزاری ولی باتریش امکان نداره از صبح ساعت 9 که صد درصده با استفاده عادی و کم تا ساعت 5 خالی نشه.شما از دو روز صحبت میکنید؟ چاره چیه؟

  8. به نظر من هواوی کلیش اشغاله و باتری و دوربین و …. یک بار مصرفه و ضمنا هواوی رو اصلا با پرچم دار سامسونگ مقایسه نکنیو چون هواوی در حدی نیست با سامسونگ مقایسه بشه

  9. باسلام خدمت اقای بهمنی عزیز و دست اندرکاران ایتی رسان

    من میخواستم بدانم ام۵ بهتره یا a7 2016.
    از همه نظر میخوام بدام کدومشون بهتره؟
    باتشکر.

  10. سلام من این گوشی رو خریدم.هر گوشی که تا الان داشتم سونی بوده اما این یکی واقعا افتضاح بود.تنها مزیت این گوشی دوربین با کیفیت اونه وگرنه همش باگ و مشکله. یکی از مشکلاتش باطری هست که در حین استفاده اگه به شارژ بزنیم شارژ نمیشه. زمان شارژ هم خیلی بالاست. مشکل دوم خاموش شدن گوشی در حین کار هست که حتماً برای روشن شدن باید شارژ وصل بشه. گوشی رو بردم گارانتی تعویض هم کردم باز هم همین مشکلات رو داره. تو چندتا سایت هم سرچ کردم خیلیا همین مشکلو دارن. امیدوارم با آپدیت حل بشه.

  11. ازراهنماییتون واقعا ممنونم اقای بهمنی راستی ایسوس زنفون دو Deluxe ازلحاظ گرافیکی هم خوبه اخه من بازی های گرافیکی مثل ریل ریسینگ ۳ و nova3 وبازیهایی از این قبسل زیاد انجام میدم میخوام تا دوسال از گوشی خیالم راحت باشه بودجمم ۱۲۰۰۰۰۰ هست بازم از راهنماییتون ممنون راستی سال نو مبارک و امیدوارم سال خوبی هم شما هم تمامی دوستان داشته باشند

  12. سلام ببخشید من بین این گوشی و ایسوس زنفون دو دلوکس موندم میشه راهنماییم کند هرچی جست و جوکردم به نتیجه ای نرسیدم ممنون میشم جوابمو بدید

  13. سلام.خسته نباشید.اغا ما یه سونی ام 5پلم گرفتم دوربینش که میزنی هیچ تیک یا علامتی ندلره که بره رو دوربین جلوش .میشه راهنمایی کنیید.میشه مشکل از اندرویدش باشه؟

  14. سلام میخواستم بدونم چرا دوربین اصلیه M5 فاصله های تقریبا دور رو تار نشون میده؟؟فقط فاصله ی خیلی نزدیک ب دوربینو با کیفیت نشون میده..راه حل واس تنظیم خوبش چیه؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

  15. شاهین سلیمانی

    من خودم این گوشی رو دارم اما دو سیم کارتشو خییییییلیی هنگ میکنه بخدا درست باهاش کار میکنم اما هنگی زیاد داره میخوام بدونم تک سیم کارت این گوشی چرا تو بازار نیس؟

  16. دوستان می خواستم به این نکته اشاره کنم که وقتتون را با بحث کردن درباره ی این گوشی های مسخره هدر ندهید (huawei p8) .
    m5 گوشی خوبی هست و از z2 و تقریبا از z3 هم بهتره (به جز زمان شارژ و بدنه ) ولی در کل من galaxy a5 2016 و یا galaxy a7 2016 را به شما پیشنهاد می کنم به خاطر بدنه ی بهتر و حسگر اثرانگشت و صفحه ی بهتر(سوپر آمولد) و داشتن شارژ سریع(تقریبا در 70 دقیقه شارژ می شود) و پردازنده ی سریع تر (البته خیلی فرق نمی کنند) و همین طور این را هم بگویم که گول این مگاپیکسل الکی را نخورید!!! در نهایت کیفیت تصویر خروجی مهم است که به نظر من دوربین a5 2016 بهتر است و این فیلمبرداری 4k بدرد نمی خورد چون حجم زیادی را اشغال می کند و تازه دوربین a5 لرزشگیر اپتیکال هم دارد.
    راستی این دوستان که اطلاع ندارند لطفا حرف الکی نزند آخه کی گفته دوربین p8 یا g8 از note5 بهتره !!!
    شما برو کیفیت note 5 رو ببین بعد با این هوآوی های الکی مقایسه کن.
    البته در کل هوآوی هم گوشی های خوبی می سازد.

  17. سلام میخاستم بدونم که این گوشی ایا بازی هایی مثل آسفالت رو اجرا میکنه کیفیت اجراش چگونه است؟

  18. مدیاتک 100 برابر از کایرین بهتره معلم زبانم p7 داشت میگفت عین چی هنک میکنه باتریشم خراب شده بود
    به دلیل کیفیت پایین باتری هواوی چون پلمپم بود الان باید بندازش دور

  19. سلام وقت بخیر
    درسته که این مدل سونی رفرش ام 4 هست و تمام ایراد های ام 4 رو گرفتن و این مدل کامل شده ی ام 4 هست رو ارائه کردن ؟؟

  20. سلام وقت بخیر. من خیلی وقته منتظر این گوشی هستم ولی یه جاهایی شک دارم هنوز. اول درمورد cpu سوال دارم اینکه نسبت به snapdragon 801 و 810 چه تفاوتی داره؟ شما هوآوی پی 8 رو ترجیح میدید ولی اینم مزایای خوبی مثل عمر باتری و ضد آب بودن داره. درسته؟

    1. عمر باطری در پی 8 هم عالیه برتریت ام 5 فقط زد اب بودنه
      پی 8 رو فون ازینا جزو سه گوشی برتر و اروپا بهترین گوشی جهان دونسته اصلا با اینا قابل قیاس نیست یک بار که دوبینشو جلوی نوت 5 بگیری عکس بگیری و زوم کنی میفهمی من چی میگم دادا

  21. میانرده در لباس پرچمدار. از خیلی از پرچمدارای بازار بهتره خدایی. در ضمن امروز آپدیتی در خصوص دوربین اومد که مشکل حل شد. همیشه بعضی مشکلات کوچک گریبان گیر نسخه های دمو و اولیه هستند که با آپدیت رفع میشن.

    1. وای باز این معزز اومد
      اخه عزیز تو چه میدونی فرق بین پرچمداز و میان رده چیه هی حرف الکی میزنه
      خدایی از خیلی از پرچمدارا بهتره خخخخ
      شاید از ام ۹ بهتر باشه ولی خیلی هم مال نیست
      بعدشم شما که پی ه‍ رو از زد ۲ ضعیف تر میدونه انتظار بیشتری هم نیست
      بابا سونی اصلا عالی ول کنید این حرفای الکی رو

  22. آقای بهمنی لازم می بینم از شما تشکر کنم.و افتخار می کنم نقد کسی رو مطالعه می کنم که به تک تک سوالات و شبهات دوستان پاسخ میده و این یعنی احترام به مخاطب.

    1. محمد سعید بهمنی

      شما لطف دارید.
      افتخار ماست که مخاطبین با شعور و محترمی مثل شما عزیزان داریم.

      پشت ما به شما دوستان گرمه

  23. من بین این M5 و Z2 گیر کردم نمیدونم کدوم بخرم.درضمن قیمت این موبایل چند و کی قرار رسما وارد بازار بشه؟

    1. محمد سعید بهمنی

      سلایق متفاوته کلا!
      من خودم P8 رو ترجیح میدم البته .به خاطر بدنه فلزی و کیفیت ساخت بالا

      1. لابد کسایی که منفی دادن فکز میکنن ام ۵ بهتره
        خخخخخ 🙂
        واقعا نمیدونم دیگه چی بگم
        هواوی وی 8 دوربینش از نوت 5 هم بهتره خودم تست کردم
        دو تا عکس بگیرید زوم کنید ببینید کدوم واضح تره بعد حرف از میان رده بی خود بزنید
        وقتی جی 8 با حسگر سریع تر از ایفون 6 هست چرا این گوشی پاایتیکی رو بخرم

    2. دوست عزیز از همه لحاظ m5 بهتره. آپدیت های بی نظیر سونی خودش به همه چیز میارزه. کیفیت دوزبین،صفحه نمایش و طراحی m5 بماند

      1. دوست عزیز
        چند بار بگم شنا فکرت رو برای خودت نگه دار اخه برادر اپدیت ام 5 از پی 8 بهتر باشه!!
        بدنه پلاستیکی طراحی تکراری و رابط تکراری از رابط فوقالعاده پی 8 بهتره!!
        کیفیت دوربین رو که حرف نزن پی 8 وقتی زوم میکنی عکس شفاف تری رو از زد 3 پلاس ثبت میکنه دیگه رنگ طبیعی و تنظیمات بیشتر و خیلی چیز های دیگه رو قبلا گفتم
        ولی خب شما ها کلا هواوی رو حساب نمیکنید 😐
        جالب تر از اون این که اونم شما رو حساب نمیکنه 🙂 🙂
        ولی کلا با نظرت خال کردم خیلی باحالی

    3. قطعا هواوی پی 8
      شک نکن دوربینش از زد 3 پلاس و نوت 5 هم بهتره صفحه نمایش عالیه کلا اینو از منی که چهار ساله تو این حوضه هست بشنو اصلا این دو تا قابل قیاس نیستن
      بعضی از متعصبا میگم از زد 2 هم ضعیف تره
      ولی فون ارینا هم گفته اس 6 و جی 4 و پی 8 بهترین گوشی خای جهانند اروپا هم پی 8 رو بهترین گوشی جهان دونسته تو خرید پی 8 شک نکن
      بخری پشیمونی نداره

  24. اقای بهمنی m5بهتره یا z2 ؟
    صفحه نمایش و سخت افزار و دوربین رو در هر دو مقایسه کتید و بگید در هر مورد به صورت جدا گانه بگید کدامیک بهتر است
    من شنیدم m5 ژیروسکوپ نداره. ایا این درسته و اگه درسته چه معایبی داره؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. محمد سعید بهمنی

      مجددا عرض میکنم ، این موضوعات کمی سلیقه ای هستش.
      صفحه نمایش هر دو واقعا جز بهترین ها هستش. البته تفاوت های کمی با هم دارند. مثل چگالی پیکسلی و … که طبیعیه نسبت به سایز متفاوتشون
      در حوزه سخت افزار، طبیعتا عملکرد اسنپدراگون اصلا با مدیاتک قابل قیاس نیست.
      البته مدیا تک در سری های جدید داره خوب کار میکنه و به نظر من این پردازنده میتونه M5 را جمع کنه و کم نمیاره.

      از لحاظ دوربین هم میتونم بگم پشتی ها تقریبا نتیجه یکسانی رو به شما تحویل میدن.
      ولی خوب سلفی ام 5 واقعا بی نظیره! 13 مگاپیکسل واقعا برای سلفی زیاد هم هست ولی 2.2 دیگه خیلی کمه.
      و در نهایت بله، ام 5 سنسور ژیرو نداره!
      حسگر ژیروسکوپ واسه تشخیص ارتفاع ،اندازه‌گیری جا‌به‌جایی زاویه‌ای و تکان خوردن های گوشی و تبلت به کار میره و توی بازی های و برنامه های کاربردی به درد بخوره!

      1. آقای بهمنی رو چه حساب میگین ژیرسکوپ نداره؟؟
        یا شما أصلاً میدونید ژیرسکوپ به چه دردی میخوره؟
        اگه ژیرسکوپ رو یه گوشی نداشته باشه اونوقت قطب نما هم نداره بازی هایی مثل اسفالت که فرمونت با چرخیدن کار میکنه رو نمی تونست اجرا کنه

        1. محمد سعید بهمنی

          قطعا اطلاعات من از خودم نیست و بر گرفته از اطلاعات منتشر شده خود کمپانی است! ولی برای اینکه کمی از عصبانیتتون کاسته بشه عرض می کنم :

          سنسور ژیرسکوپ، همراه با شتاب سنج کار میکنه دوست عزیز .

          شتاب سنج تعیین می کند که گوشی در کدام جهت حرکت کرده است، اما قادر نیست تشخیص دهد که گوشی حول محور خود به کدام جهت چرخیده است. قطب نما تنها در جهت افقی تشخیص می دهد که وسیله به کدام جهت اشاره دارد، به این معنا که قادر به این که وسیله به سمت بالا یا پایین اشاره دارد نیست.

          اگر یک تلفن هوشمند را مانند هواپیما در نظر یگیریم، تلفن هایی که مجهز به قطب نما هستند، قادر به تشخیص انحراف مسیر (تغییر مسیر) هستند اما تکان ها و ارتفاع را فقط ژیروسکوپ تشخیص می دهد.

          اگر تلفن های هوشمند را مانند هواپیما در نظر بگیریم ,گرچه تلفن های مجهز به قطب نما قادر به تشخیص تغییر مسیر ( انحراف از مسیر ) هستند اما تنها یک ژیروسکوپ می تواند تکان ها و ارتفاع را تشخیص دهد .
          امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند از این فناوری هم برای شتاب سنج و هم ژیروسکوپ استفاده می شود که در نتیجه 6 محور برای انجام تغییر زاویه و چرخش وجود دارد که به راحتی تمامی حرکات را تشخیص می دهد.

          شاد و پیروز باشی برادر!

  25. سلام.میشه این عکس هایی که گرفتید با دوربین اصلی گوشی با کیفیت اصلی بزلرید تو سایت.یا واسم ایمیلشون کنید؟ممنون میشم

    1. محمد سعید بهمنی

      هر عکس تقریبا یک تا 3 مگابایت حجمشه! بگذاریم تو صفحه بررسی که نیم ساعت طول میشکه بالا بیاد!

  26. ممنون از بررسی خوبتون آقای بهمنی .
    فقط این وسط یه چیز ذهنمو درگیر کرده
    اینکه توی تبلیغات سونی در مورد فوکوس هیبریدی و سرعت بالای عکسبرداری خیلی مانور داده بود اما شما از فرآیند عکسبرداری راضی نبودید !
    و همینطور توی مقایسه هایی که شده بود دیدیم که سرعت فوکوس خوبی داشت .
    ممنون میشم یک بار دیگه چک کنید و جواب قطعی رو بدید
    در واقع به بررسی های سایت های داخلی بیشتر اعتماد دارم تا خارجی
    بازم ممنون

    1. محمد سعید بهمنی

      در کیفیت دوربین شک نکنید و البته تنظیمات جانبی و حتی رکورد فیلم با وضوح 4K
      ولی عرض کردم سرعت عکس برداری پایین بود واقعا!
      شاید چون این نسخه دمو بود این موضوع کمی اذیت کننده بوده باشه و در نسخه های اصلی حل بشه!
      در کل من از روند فوکوس، ثبت و ذخیره عکس به شدت ناراضی بودم.

  27. امید حسینی

    برای عکس گرفتن کمی معطل میشوید؟!!!!! 😐
    فوکوس هیبریدی 250 میلی ثانیه ای کنده؟یا خدا،سونی خیلی رو فوکوس و عکس گرفتن سریع در 0.1 ثانیه مانور رفت

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز،
      من خیلی مانور و تبلیغات رو قبول ندارم!
      هر یه عکس تقریبا یکی دو ثانیه طول می کشید !
      این چیزی بود که من به وضوح دیدم و یادم دورانی افتادم که گوشی ها با دوربین 2 مگاپیکسلی تو بازار بودن.

  28. میان رده خوبیه
    اگه با هواوی جی 8 و گلکسی ای 8 مقایسش کنید ممنون میشم چون میخوام بدونم بهترین میان رده کدومه

  29. سلام آقای بهمنی
    یه سوال داشتم خدمتتون
    به نظر شما z3 بهتر هست یا m5؟؟؟
    البته به صورت کلی
    با تشکر

      1. سارا نیازی

        من هم z3 رو کاملا ترجیح میدم
        باتری بهتر
        قشنگ تر
        بدنه فلزی
        دلربا
        پرچم دار
        باکلاس
        صفحه بهتر

  30. با سلام و تشکر از بررسی کامل و جامع تون.دو سوال داشتم.اول اینکه ایادوربین در حالت خودکار فقط روی هشت مگا پیکسل تنظیم میشه ؟و دوم اینکه کیفیت دوربین این گوشی روشما بیشتر می پسندید یا گالکسی اس5 رو؟

    1. محمد سعید بهمنی

      سلام.
      خیر دوربین در هر حالتی که بخواهید با قدرت مورد نظر شما تنظیم میشه.
      قدرت و کیفیت این دوربین واقعا عالیه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH