مایکروسافت و تولید تبلت‌های‌ کوچک و پایین‌رده مجهز به ویندوز 10

windows-10-mobile-handset-02_story

مدتی قبل شایعه‌ای منتشر شد که از تصمیم ردموندی‌ها برای ساخت تبلت‌های کوچک و پایین‌رده سخن می‌گفت، حال خبرها حاکی از آن هستند که تبلت‌های مجهز به ویندوز 10 که قرار است تا مدتی دیگر عرضه شوند از سخت‌افزار ضعیفی استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده تغییر سیاست‌های قیمتی مایکروسافت در زمینه تبلت‌های ویندوزی است. این درحالی است که اپل برای تبلت 7.9 اینچی خود سنگ‌تمام گذاشت و آن‌را با مشخصاتی بسیار خوب معرفی و روانه‌ بازار کرد.

بنابر سفارشات مایکروسافت، قرار است برای این تبلت‌ها از نمایشگرهایی با رزولوشن HD و یا حتی کمتر از آن استفاده کند هم‌چنین پردازنده‌های به‌کار رفته در آن‌ها از ضعیف‌ترین و سطح‌پایین‌ترین پردازنده‌هایی است که می‌توان در تبلت استفاده کرد.

مایکروسافت این سفارشات را بعد از توقف‌ تولید تبلت‌های کوچک سرفیس‌مینی، مدتی قبل از کنفرانس ماه‌ مه انجام داده‌ است.
سرفیس‌مینی مایکروسافت که تولید آن لغو شد، مجهز به صفحه نمایشی ۸ اینچی، چیپست ARM کوالکام و Windows RT بود. قراربود این تبلت نیز به ویژگی‌هایی نزدیک به مدل بزرگتر خود مجهزشود. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به قلم‌دیجیتالی و یا داک‌هایی مجهزبه کی‌بورد اشاره‌کرد.

درماه ژانویه مایکروسافت اعلام کرد ویندوز 10 برای دستگاه‌هایی با معماری پردازنده ARM منتشر می‌شود اما سفارشات ثبت‌شده مایکروسافت خبر از استفاده از پردازنده‌های مبتنی بر معماری X86 در تبلت‌های ارزان‌قیمت این کمپانی می‌دهد، این درحالی است که تبلت‌ سرفیس‌مینی مایکروسافت که تولیدش متوقف شد، مجهز به پردازنده‌ای با معماری ARM بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH