5 دلیل برای آنکه سونی اکسپریا Z5 را بخرید!

Sony_Xperia_Z5_review_02

تنها مدت کوتاهی تا ورود رسمی اکسپریا Z5 به بازار باقی مانده است و بسیاری از طرفداران سونی منتظر هستند تا با آخرین پرچم‌دار کمپانی محبوب‌شان از نزدیک دیدار کنند. در این مطلب قصد داریم تا ۵ دلیل برایتان بیاوریم که بدانید چرا این گوشی، می‌تواند ارزش خریدن داشته باشد.

۱- دوبینی که غوغا می‌کند!

sonyxperiaz5

اگر مقاله مقایسه دوربین پرچم‌داران که چندی پیش به رشته تحریر در آوردیم را مطالعه کرده باشید، بایستی نیک بدانید که در آنجا پرچم‌دار قبلی سونی یعنی اکسپریا Z3 پلاس توانست گوی سبقت را از سایر پرچم‌داران بازار با رای کاربران بِرُباید، پس اگر محصول قبلی چنین جایگاهی داشت، Z5 به طور حتم می‌تواند با بهبودهای زیادی که در خود می‌بیند، در این بخش مهم به راستی غوغا کند! فوکوس سریع‌تر، سنسور بهتر و مگاپیکسل بیشتر، نمونه‌هایی از این ارتقا هستند که از همین الان لرزه را بر تن رقبای خویش می‌اندازد.

۲- دستگاهی که غرق نمی‌شود!

sony.xperia-z5-colors

تقریبا همه کاربران گوشی‌های سونی را به قابلیت ضد آبی می‌شناسند، جایی که دستگاه با دریافت لایسنس‌های IP تلاش می‌کند تا در هنگام شنا به خوبی در کنار شما حرکت کرده و حداقل اگر در آب افتاد، ضربان قلب‌تان را افزایش ندهد. اکسپریا Z5 هم لایسنس IP68‌ دارد که به شما نوید استفاده از آن در عمق ۱.۵ متری تا ۳۰ دقیقه را می‌دهد. البته، اگر توصیه ما و حتی سونی را در این ارتباط می‌خواهید، می‌گوییم که بهتر است آن قدرها هم با آن غواصی نکنید و بیشتر به یک شست و شو یا نهایت چند عکس زیر آبی کوتاه قناعت نمایید؛ چون این روزها، گوشی‌ها هم مثل انسان‌ها جایز الخطا شده‌اند و ناگهان آب به کالبدشان وارد شده و زندگی شما را دستخوش تنگی تنفس خواهند کرد!

۳- سنسوری که ضامن امنیت شماست!

Sony_Xperia_Z5_review_08

حرکت اپل در گوشی آی‌فون 5s و تعبیه سنسور اثر انگشت، پس از آنکه کمپانی‌های بسیاری را به استفاده از این حسگر مهم وادار کرد، این بار قرعه را به نام سونی زده که البته در جایگاهی متفاوت با سایرین آن را قرار دهد و امنیت دستگاه شما را تامین کند. دیگر آن دکمه گرد و برجسته در سمت راست گوشی را فراموش کنید چون تبدیل به یک کلید مستطیل شکل و بلند شده تا ارتباطی صمیمانه با انگشت شما برقرار کرده و دست رد بر سینه انگشتان دیگر کاربران بزند و بگوید: فقط صاحبم اجازه ورود دارد!

۴- به یک سیم اکتفا نکن!

Sony-Xperia-Z5-together-650-80

سونی را بایستی نخستین کمپانی‌ای دانست که بر روی پرچم‌دار خودش از ابتدای ورود به بازار، توانایی پشتیبانی دو سیم‌کارت را در نظر گرفت (اکسپریا Z3) و حال مشاهده Z5 با چنین قابلیتی در بسیاری از بازارها (همچون کشور ما)، امری بدیهی محسوب می‌شود. از آنجایی که در ایران، رقابت اپراتورها از مدل مکالمه تا فعال‌سازی بسته‌های اینترنت به شدت در جریان است، پس داشتن دو سیم کارت (و حتی بیشتر) برای کاربران امری معمول بوده و دیگر چه چیزی بهتر از آن که شما بتوانید هر دو سیم‌کارت خودتان را در قلب یک گوشی پرچم‌دار بگذارید؟

۵- باتری‌ای که نمی‌خواهد تمام شود!

Sony_Xperia_Z5_review_05

خوشبختانه سونی مدت‌هاست که قضیه باتری را جدی گرفته و برخلاف برخی از کمپانی‌های پر آوازه که به این امر مهم وقع چندانی نمی‌گذارند، همیشه سعی نموده تا مساله توان را از اصول اصلی کار خویش قرار دهد و حال با گذاشتن یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپری در دل این پرچم‌دار، با آنکه میزان آمپر نسبت به پرچم‌دار قبلی کمی کاهش یافته اما همچنان دارای یکی از بهترین باتری‌های بازار است که به لطف مصرف بهینه و وضوح تصویر فول اچ‌دی نمایشگر، تمایل چندانی به تمام شدن نداشته و کاربر خود را نسبت به یک استفاده طولانی مدت امیدوار نگاه می‌دارد.

شما چه دلایل دیگری برای خریدن سونی اکسپریا Z5 سراغ دارید؟

41 در مورد “5 دلیل برای آنکه سونی اکسپریا Z5 را بخرید!”

  1. منم یه نوت 5 داشتم از دستم افتادو هیچ صحفه ای نمون الان زد پنج دارم خدایی عجب گوشیه کیف کردم خدایی پنج بار از دستم افتاد هیچیش هم نشد فقط شکاف برداشته همین بووووووب

  2. به نظر من فقط SONY Z5چون خدایی نصف مردم ایران دنبال اینترنتن (1)باطری عالی(2)کیفیت تصویرعالی دوربین عالی دیگه چشه

  3. من سری زد را در سونی تجربه کردم ظرف یک ماه گذشته اس 6 اج پلاس سامسونگ خریدم فوق العاده س قابل مقایسه با سونی نیس.
    به نظر من سونی از قافله موبایل جا مونده در حد متعادل خوبه ولی در اندازه ای که با سامسونگ و اپل مقایسه بشه نیس.

  4. لطفا یکم تحقیق کنید بعد نظر بدین
    در حال حاضر بهترین گوشی ها z5 premumو LG V10 هستن
    برین مقایسه کنید

  5. من آخرش نفهمیدم دو سیم کارت زده یا اینکه دو سیم کارته ارائه کنه امری بدیهیه!
    لدفا منو راهنمایی کنید

  6. اقای Mr reza
    درسته من طرفدار سامسونگم ولی طرفدار بودن با متعصب بودن خیلی فرق میکنه! این دلیل نمیشه چون طرفدار سامسونگم چشممو رو حقیقت ببندم و پرچمدار سامسونگ رو برتر بدونم!
    لطفا حقیقت رو قبول کنید!زد5 تقریبا جز سنسور اثر انگشت و یکم بیشتر شدن کیفیت دوربین هیچ تغییری نسبت به نسل قبلیش نداشته! قیمتش بالاس(با توجه به اینکه خیلی تغییر نکرده)،تازه برطرف شدن داغی این گوشی هم به صورت رسمی تایید نشده!
    به نظرم اصلا دلیلی نمیبینم که این اسمارتفون رو به نوت5 ترجیح بدم!
    نسخه پریمیوم هم همون زد5 با صفحه نمایشگر اولترا اچ دی هست که اگه مقاله دلایل استفاده سونی از همچین کیفیتی رو خونده باشید متوجه میشید که همه ی این اقدام ها برای معروف تر شدن بیشتر سونی و فروش بیشترش هست نه صرفا قابلیتی که برای کاربران کاربردی باشه!
    ولی با این وجود ایفونی که بعد پرچمدار سونی معرفی شد هم پیش فروش بالایی داشت هم اینکه بیشتر طرفدارهای موبایل رو به خودش جذب کرده بود تا زد5 سونی!
    خواستم بهت بگم که تو خودتو اینجا هم بکشی بازم سامسونگ و اپل برترین برندهای موبایل سازی هستند!سونی هم هیچ وقت به پای این دو برند نمیرسه! البته این مهم فقط حرف من نیست بلکه امار ها هم اینو ثابت میکنه! باعث تاسفه که اپل داره تو ژاپن از سونی بیشتر میفروشه!
    حالا جالبتر اینکه این سامسونگه که داره تو امریکا از اپل بیشتر فروش میکنه(البته اگه امار های جهانی رو در نظر نگیریم!چون اونوقت شرکتی به اسم سونی بدجور له میشه!)
    شاید بگی همه چی به فروش نیست ولی اینو بدون اگه سونی بخش دوربین و کنسول بازی و بازی سازی رو نداشت الان خیلی وقت بود گوشی به نام اکسپریا تولید نمیشد!
    حالا تو هی برای خودت بگو نوت5 آلزایمری،زد5 معرکه…
    با حرفای تو وضعیت کوچکترین تغییری نخواهد کرد!
    خیلی ممنون.

    1. اقای گلکار شما چرا نظر منو تعیید نمیکنید؟؟
      اگه مشکلی هست بگید من هم بدونم
      اخه یک عالم مطلب درباره این موضوع نوشتم دو بار تعیید نشده
      فکر کردم مشکل جی میله ولی خب تعیید نشده چرا؟ 😐

  7. گوشی های سونی واقعا خوب هستند ولی در نظر سنجص قبلی که بین دور بین گوشی ها گذاشتید دوربین زد3 پلاس با تعصب کاربران سونی رتبه خوبی اورد برای مثال الجی جی4 با قیمت کمتر دربین خوبی هم دارد صفحه نمایش الترا اچ دی هم کهدارد چرمی هم که هست.موافقا بزنن لایکو.نظر شما چیست اقای نویسنده

    1. آخه پسر خوب وقتی اسم گوشیا نبود از کجا باید میفهمیدیم کدوم سونیه؟ پس تو اونجایی که سامسونگو هواوی بیشترین رای رو آوردن پس چرا سونی رای نیاورد؟!! چشم که داری برو ببین تو اونایی که اول شد z3+ واقعا بهتر بود.

      1. قبلا همه دلایل مانند ایزو قلزت نویز تنظیمات کم و قیره رو توضیح دادن
        تازه اگه از زوم عکس میزاشتن که دیگه…. بعدشم شما به رنگ قلیز تر رای دادید مقصر ما نیستیم
        البته بعضی از تست ها بعد افشای اسم در کمال تعجب باز بودند 😐 دیگه خودتون برین تا خرش

    2. انقدر بدم میاد کسی هنوز فرق کواد اچ دی و آلترا اچ دی رو نمیدونه بعد اظهار فضل میکنه!!
      G4 صفحه اش کواد اچ دیه نه آلترا اچ دی!!
      اولین و تنها گوشی جهان با صفحه نمایش آلترا اچ دی Z5 پریمیوم هست!

    1. ببخشید من نمیدونم آیفون و گلکسی چی دارن که انقدر بهشون مینازید؟

      دوربین این که از اونا بهتره
      اسپیکر این از اون دوتا بسیار بهتره!
      سنسور اثر انگشت سریعتر و جاش مناسبتره
      سخت افزارش هم در حد Note 5 هست (بنچ مارکش بالای 60 هزاره)
      گرافیکش هم از Note 5 قویتره

      باتریش بهتره

      تازه Z5 پریمیوم رو کاری نداشتم Z5 عادی منظورم بود!

      شما متاسفانه تعصب اجازه نمیده گوشی های دیگه رو اصلا گوشی بدونین بقیه اسباب بازین و فقط سامسونگ و اپل گوشی میزنن!!

      اون زمان که فقط سونی و نوکیا بودن شما کجا بودید؟!

  8. هههه خیلی باحال و بامزه ای

    تکراری! کجاش تکراریه بچه؟!

    بهترین گوشی جهانه!

    تازه بنظرم این پنج دلیل خیلی کمه باید لااقل بهش بلندگو Hi-Res هم اضافه میکرد!

  9. از زد5 کامپکت خیلی خوشم میاد.
    ولی نوت5 رو به زد5 ترجیح میدم.
    در ضمن زد5 تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی نداشته(هر چند اگه این نسخه کمتر از قبلی داغ کنه،یه دلیلی برای خرید این نسخه با یکم قیمت بیشتر به وجود میاد)

    1. شما طرفدار سامسونکی طبیعیه از نوت5 خوشت بیاد ولی نوت5 با پریمیوم مقایسه میشه که پیش پریمیوم واقعا مثل یک شوخی گذرا هست.

      1. شما طرفدار سونی هم معلومه به نظرت پرچمدار سونی یک نسل از همه جلو تره
        در ضمن رقیب رو دست کم نگیرید سونی با همین حرفای مثل شوخی یهو دید شوخی شوخی جدی شد شرکت ضرر پشت ضرر پس در برابر پرمیوم به نظرم دوربین پرمیوم بهتره طراهیش زیبا تره زد ابه باطریش هم مناسبه بقیه چیز ها باید بیاد تا بررسی بشه ولی با همین شوخش شوخی ها هواوی پی 8 رو داد و کف همه رو بروند
        پس اگه شوخی گزرا باشه ممکنه که یک وقتی شوخی شوخی نوت 5 و میت اس و شایدم جی 4 گوی رقابت را ربودند دوست عزیز
        البته به سبک شوخی گزرا 🙂 🙂

  10. شاهین داوودی

    رنگ طلاییش خیلی خوشگله ، دیگه ایراد نگیرید ،،، دوربین 23 مگاپیکسلی عالی ، حسگر اثر انگشت ، باتری 2900 بهتر ، صفحه بهتر ، قیافه نسبتا قشنگ تر z5 رو به z4 ترقی می دن

  11. شما چه دلایل دیگری برای نخریدن سونی اکسپریا Z5 سراغ دارید؟
    رابط کاربری تکراری و خسته کننده.
    طراحی ظاهری تکراری
    کلا تکراری
    گوشی فقط اچ تی سی 🙂

    1. ایول دادا منم طرفدار HTC ام گوشی ای هم که الان دارم HTC One m9plus هستش ولی اگه بخوایم از حق نگذریم گوشی های سونی هم عالیه و من برای هر دو کمپانی هم اچ تی سی و هم سونی دوباره به روزهای اوجشون برگردن و شاهد شکستشون نباشیم

    2. خخخ اینایی که کفتی همش مصداق اچ تی سیه که پسر خوب. درسته htc از سامسونگ بهتره ولی مقایسه کردنش با سونی مسخره ترین کاره

      1. اینا که گفتی توانایی رقابت با z3+ هم نداشتن با چه جراتی داری با z5 مقایسه میکنی؟ سامسپنگ خیلی غوله گوشیاشو به اندازه سونی ساپورت کنه. مگه آدم دیوانست که بیاد نوت5 بخره که مشکل رم داره و مولنی تسکینگش در حد گوشیهای 200 تومنیه؟!! دوربینو صفحه نمایششم که به z3+ نمیرسه. آدم مگه عقلش کمه تا وقتی m5 هم حتی هست پول به s6 و نوت5 بده؟!!خخخ

    1. به امید خدا میخریش
      دادا نسخه پریمیوم بخر البته این فقط یه توصیه بود و تصمیم گیری نظر شما از همه مهم تره چون برا خودت میخایش فقط می دونم که همه ی نسخه های زد۵ غولن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH