لومیا 950 و لومیا 950XL رسما معرفی شدند: دوربین قدرتمند به همراه اسکنر عنبیه چشم

با معرفی نسخه آزمایشی ویندوز 10 بود که گمانه‌زنی‌ها در خصوص پرچم‌داران جدید کمپانی مایکروسافت که گفته می‌شد از نسخه نهایی ویندوز 10 استفاده خواهند کرد، شروع شد. شایعات همچنان ادامه داشت و روزانه اخبار و شایعات مختلفی نیز منتشر می‌شد که در نهایت امروز، خود مایکروسافت دست به کار شد و پرچم‌داران جدیدش را با نام‌های لومیا 950 و لومیا 950 XL معرفی کرد. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با این دو غول ردموندی آشنا شویم.

lumia-950-xl-event

لومیا 950 اولین اسمارت فون پرچم‌دار مایکروسافت است که از ویندوز 10 استفاده می‌کند. این محصول از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با پنل OLED بهره می‌برد که وضوح 2560 در 1440 پیکسل را ارایه می دهد. از سایر قابلیت‌های این محصول می‌توان به سیستم خنک کننده مایع در پردازنده اشاره کرد که باعث می‌شود پردازنده اسنپدراگون 6 هسته‌ای مورد استفاده در این محصول داغ نکند. گفتنی است که پردازنده مورد استفاده در این محصول اسنپدراگون 808 است. مایکروسافت بر روی پرچم‌دار خود 32 گیگابایت حافظه داخلی قرار داده است. البته کاربران نیز می‌توانند حافظه این دستگاه را از طریق microSD تا 2 ترابایت افزایش دهند.

بدون شک یکی از بخش‌های دوست داشتنی اغلب اسمارت فون‌های مایکروسافت، دوربین آن‌ها است. لومیا 950 از یک سنسور 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد که از نوع PureView است. کاربران از طریق این دوربین می‌توانند ویدیو‌های 4K تهیه کنند و البته نگران لرزش و بلور شدن تصاویر نیز نباشند. زیرا مایکروسافت بر روی لومیا 950 یک لرزشگیر قابل اعتماد قرار داده است. یک فلاش سه گانه LED از نوع RGB نیز این گوشی را یاری می‌کند.

lumia-950

مایکروسافت بر روی پرچم‌دار جدیدش قابلیتی برای بهترین اتصال شبکه قرار داده است که از طریق آن لومیا 950 می‌تواند بهترین شبکه را یافته و به آن متصل شود. یکی دیگر از قابلیت‌های دوست داشتنی این گوشی که در شایعات نیز به آن اشاره شده بود، وجود اسکنر عنبیه چشم است و از طریق آن کاربران می‌توانند با عنبیه چشم خود گوشی را قفل گشایی کنند.

در بخش زیرین لومیا 950 یک پورت USB Type-C قرار گرفته است که مایکروسافت نیز وعده داده که این گوشی بتواند تجربه شارژ سریع را در اختیار کاربران قرار دهد و گوشی قادر خواهد بود تا در مدت 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ شود.

البته همان طور که گفته شد، این تمام ماجرا نیست. مایکروسافت در جریان کنفرانس خبری خود، نسخه بزرگ‌تر پرچم‌دار خود را نیز معرفی کرد که لومیا 950XL نامیده می‌شود و از یک صفحه 5.7 اینچی بهره می‌برد که قادر است با استفاده از پنل OLED وضوح 1440 در 2560 پیکسل را ارایه دهد و تراکم پیکسلی در این صفحه نمایش نیز 518ppi اعلام شده است. صفحه Glance که در واقع همان صفحه نخست است نیز در این محصول بهبود یافته و کاربران می‌توانند در حالت استند‌-بای نوتیفیکیشن‌های خود را مشاهده کنند.

lumia-950-xl

لومیا 950XL برخلاف برادر خود از یک پردازنده هشت هسته‌ای با نام اسنپدراگون 810 بهره می‌برد که یک سیستم خنک کننده مایع آن را یاری می‌کند. این محصول نیز از یک دوربین 20 مگاپیکسلی در بخش پشتی خود بهره می‌برد که به لرزشگیر اپتیکال و فلاش سه‌گانه LED مجهز شده است و کاربران از طریق دوربین هر دو محصول می‌توانند باخیال راحت عکاسی کنند و البته بهترین نتیجه را نیز دریافت نمایند. گفتنی است که لومیا 950XL  نیز به اسکنر عنبیه مجهز شده است.

لومیا 950 و لومیا 950XL هر دو از دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی بهره می‌برند که مناسب به‌نظر می‌رسد و البته از لحاظ ظاهری نیز به اندازه زیادی این دو دستگاه شبیه به یکدیگر هستند. (به جز طراحی دوربین) هر دو دستگاه در ماه نوامبر عرضه خواهند شد و کاربران می‌توانند لومیا 950 را با قیمت 549 دلار و لومیا 950XL را با قیمت 649 دلار خریداری کنند.

5 در مورد “لومیا 950 و لومیا 950XL رسما معرفی شدند: دوربین قدرتمند به همراه اسکنر عنبیه چشم”

  1. به نظر من که از دوربین زد5 ها سره.فلش3گانه. دوربین 20 مگاپیکسلی. تاز سایت جی اسام زده بدو که لرزشگیر نسل5 داره یعنی از ال جی جی4 هم لرزشگیر دوربینش به تره.نتنها در دوربین بلکه کلن چه از زد5 و گوشی ها پرچمدار دیگر اگر بهتر نباشد ولی کمتر هم نیست.لایییییییییییییییییک.خسته نباشید.

  2. رزولوشنن کواد اچ دی روی یه نمایشگر 5.2 اینچی؟؟؟؟
    هر دو اسمارتفون حداقل تو عکس ها خیلی ظاهر زیبایی نداشتند مخصوصا طراحی پشتی گوشی اصلا به دلم ننشست!
    راجب به باتری چیزی مشخص نشد! البته این اواخر مایکروسافت عملکرد جالبی در زمینه باتری از خودش نشون نداده(لومیا 930 رو که یادتون هست!)امیدوارم لومیا 950 و برادر بزرگترش از باتری خوبی بهره ببرند! وزن بالای لومیا 930 و ضخامت بیش از حد بدنه اش هم زیاد برای طرفداران جالب نبود.
    راستی با وجود استفاده مایکروسافت از اسنپ810 بعید نیست که خبر داغ شدن لومیا 950xl رو در اینده ای نه چندان دور بشنویم!به نظرم خنک کننده مایع هم تاثیر انچنانی روی داغ شدن گوشی به خصوص هنگام انجام کار سنگین نخواهد داشت! البته بهتر بود مایکروسافت با کمی صبر از نسخه 820 اسناپدراگون استفاده میکرد ولی خوب با این وجود عملکرد سخت افزار روی یه گوشی ویندوز فونی عالیه.

  3. عالیه خیلی خیلی خوبن.قیمتشونم زیاد گرون نیست.واسه تعویض گوشیم اینقدر انتظار کشیدم به نظرم ارزششو داشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH