23 درصد از اسمارت فون‌های اندرویدی به نسخه لالی‌پاپ این سیستم عامل مجهز هستند

ماه گذشته، آب نبات چوبی اندروید توانست 20 درصد از چارت توزیع اندروید در اسمارت فون‌ها را به خود اختصاص دهد. این یعنی از اوایل ماه سپتامبر، 21 درصد از تمام دستگاه‌های اندرویدی فعال، دارای یکی از نسخه‌های اندروید لالی‌پاپ هستند.

یک ماه بعد، اندروید 5.1  شروع به رشد کرد، البته نه شروعی سریع! اگر بخواهیم این موضوع را با توجه به چارت گوگل توضیح دهیم، باید گفت که هم اکنون 23.5 درصد از تمام اسمارت فون‌های فعال اندرویدی از نسخه لالی‌پاپ بهره‌مند هستند.

با بالا رفتن سهم لالی‌پاپ، طبیعی است که کمی از نسخه‌های گذشته افت خواهند داشت. به طور مثال اندروید نسخه کیت کت، از 39.2 درصد درماه پیش به 38.9 درصد رسیده است. نسخه‌های مختلف عرضه شده از ورژن جیلی‌بین هم اکنون 30.2 درصد از سهم کلی را در اختیار دارند که البته ماه پیش برابر 31.8 درصد بوده است.

google-chart

نسخه ساندویچ بستنی از 3.7 درصد به 3.4 درصد سقوط کرده و شیرینی زنجبیلی از 4.1 درصد به 3.8 درصد رسیده است!

اما جالب است بدانید که نسخه قدیمی Froyo هنوز بر روی 0.2 درصد از اسمارت فون‌های اکتیو وجود داشته و در حال استفاده است! آمار نسخه‌های قدیمی‌تر در این گزارش به دلیل عدم ساپورت نرم افزارهای ثبت شده در پلی استور گوگل، ذکر نشده است. در واقع این برنامه‌ها تنها از اندروید 2.2 به بالا پشتیبانی می‌کنند؛ اما ماه آینده، می‌توانیم طعم جدید اندروید یعنی مارشمالو یا همان نسخه 6.0 را بچشیم! باید دید که این نسخه چقدر می‌تواند در تغییر این چارت موثر باشد.

شما از چه نسخه‌ای استفاده می‌کنید؟

1 در مورد “23 درصد از اسمارت فون‌های اندرویدی به نسخه لالی‌پاپ این سیستم عامل مجهز هستند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH