بررسی تخصصی سونی اکسپریا C5 اولترا: بی حاشیه سلفی بگیر!

نمی‌دانم اولین نفری که فکر تولید اسمارت فونی 6 اینچی به ذهنش خطور کرد چه کسی بود! روزی روزگاری با تلفن‌های همراه ساده خود ذهنمان به هیچ سمت و سویی نمی‌رفت. از وقتی که اسمارت فون‌ها پا به زندگی بشر گذاشتند، سال‌های زیادی نمی‌گذرد، اما خب یکی از مهم‌ترین تغییرات رخ داده در آن‌ها، همین سایزشان است.

first-m5

با اسمارت فون‌های 5 اینچی می‌توان کنار آمد، با کمی ارفاق نمونه‌های 5.5 اینچی را هم با نام فبلت در کنار خود می‌پذیریم و از روی ناچاری و برای رو کم کنی اطرافیان با آن‌ها سر می‌کنیم! اما خب، وقتی سایز این وسیله به 6 اینچ می‌رسد؛ آن‌گاه کمی شرایط فرق کرده و باید فکرهای دیگری کرد. خب در اینجا قرار نیست به تاریخچه سایز نمایشگر اسمارت فون‌ها بپردازیم، نگران نباشید!

این روزها که بازار بررسی‌های تخصصی اسمارت فون‌های سونی در آی‌تی‌رسان داغ است، یکی از جدیدترین اسمارت فون‌های این کمپانی ژاپنی یعنی C5 Ultra برای بررسی وارد آزمایشگاه شده است. با هم این فبلت 6 اینچی را مرور می‌کنیم!

معرفی کوتاه

اسمارت فون‌های سونی، سری‌های خاصی را تجربه کرده‌اند. سری M، سری C، سری Z، سری T و … هر کدام از این محصولات با ویژگی‌های خاصی عرضه می‌شوند و بازار ویژه‌ای را برای خود انتخاب کرده‌اند.

C5-Full-1

این بار C5 Ultra محصولی است که سعی کرده از هر سری چیزی را با خود داشته باشد. سایز بزرگ صفحه نمایش، وضوح عالی، یک دوربین سلفی قدرتمند همراه با فلش Led و در کنار تمام این‌ها، طراحی صفحه نمایش با کم‌ترین Bezzle ممکن که خود نقطه قوت این محصول است. البته بهره گیری از پردازنده مدیاتک نیز علامت سوال دیگر این اسمارت فون است!

همان‌طور که در ابتدا گفتم، کنار آمدن با یک اسمارت فون 6 اینچی کمی سخت است، اما اگر این موضوع برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند، خب سی 5 اولترا اسمارت فونی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد!

طراحی

کاش سونی در طراحی سی 5 کمی بیشتر وقت می‌گذاشت! ناراحت نشوید؛ به شما خواهیم گفت چرا؟!

ابتدا بگوییم که سی 5 اولترا با ابعاد 164.2 در 79.6 میلی‌متر و ضخامت 8.2 میلی‌متر یک اسمارت فون درشت و قطور به حساب می‌آید! وزن این فبلت 187 گرم است که با توجه به بدنه پلاستیکی شاید کمی زیاد باشد.

قسمت جلویی سی 5 اولترا، کاملا سیاه رنگ بوده و از جلای خاصی برخوردار است. صفحه نمایشی عریض که تا پیش از روشن شدن آن، متوجه حاشیه بسیار کم نمایشگرش نخواهید شد. قسمت جلویی این اسمارت فون بسیار زیبا بوده و با توجه به جای گیری اسپیکرها در قسمت فوقانی و تحتانی (به قول مجتبی، به‌راستی که بهترین بخش برای قرار گرفتن اسپیکر، دقیقا همین جاست) نمی‌توان ایرادی در طراحی این قسمت از سونی گرفت.

full-c5

خب، گوشی را برگردانده و به پشت می‌رویم! هرچه از جلوی گوشی تعریف کردیم، همان‌قدر معکوسش را در مورد قاب پشتی برای خود تجسم کنید. سونی از یک قاب تمام پلاستیکی برای سی 5 بهره برده که تمام جلا و زیبایی این فبلت را زیر سوال می‌برد.

back-c5

اولین چیزی که با دیدن این قسمت در ذهن شما تداعی می‌شود، اسمارت فون‌های میان رده بازار است. گوشی‌های ارزان قیمت سری دیزایر اچ‌تی‌سی، یا سری L کمپانی ال‌جی! در طول چند روزی که این فبلت دستم بود، پشت این گوشی همانند زمین پاتیناژ شده است و مملو از خط و خش! قطعا اگر این گوشی را ببینید، فکر می‌کنید یک سال کار کرده است. کاش سونی، از فناوری گوشی ال‌جی G Flex برای از بین رفتن خودکار این خط و خش‌ها بهره می‌گرفت!

متاسفانه انتخاب این قاب برای سونی، اوج بی‌سلیقگی این کمپانی ژاپنی است. قاب دور گوشی، همانند اکثر محصولات روز سونی، از یک طراحی مشابه گرد بهره‌مند است و البته آن‌هم از پلاستیک، اما این بار یک پلاستیک مات.

قسمت بالایی سی 5 اولترا، یک دوربین سلفی همراه با فلش LED دیده می‌شود که هر کسی با دیدن آن، هوس می‌کند در تاریکی یک سلفی قشنگ بی اندازد! نام سونی در وسط جای گرفته و با توجه به مشکی بودن این قسمت، خبری از رویت سنسورها و حسگرها نیز نخواهد بود.

camera-fron-c5

پایین صفحه نمایش هیچ خبری نیست و در سکوت کامل اسپیکر جا گرفته است.

به سمت راست می‌رویم. نمی‌دانم سونی چه فکری پیش خود کرده است که در سی 5 اولترا، تصمیم گرفته همه چیز را متفاوت طراحی کند. کلید معروف پاور سونی، با آن ظاهر گرد و البته بزرگش، در اینجا تغییر کرده است!

حخصثق

البته این کلید پاور هنوز هم گرد است، اما در کوچک‌ترین حالت ممکن! آخر مثلا این یک فبلت 6 اینچی است، نه Z5 کامپکت. شاید آن کلید بزرگ زد 5 کامپکت باید در اینجا قرار می‌گرفت و این در آنجا!

با توجه به سایز این فبلت، در صورت نیاز به فشار دادن کلید پاور و حتی پیدا کردن آن، اگر دستان ظریفی داشته باشید، قطعا به مشکل خواهید خورد. زیر کلید پاور، دکمه‌های افزایش و کاهش صدا قرار دارند. این کلیدها نیز بسیار کوچک و ظریف هستند و اگر دستان بزرگی داشته باشید، ممکن است در هنگام افزایش یا کاهش صدا، کل دکمه را با هم فشار دهید!

volume-c5

پایین‌تر می‌آییم و کلید فیزیکی شاتر را می‌بینیم. خدا رو شکر هنوز سونی از این دکمه استفاده می‌کند و برای این کار باید تشکر کرد؛ خدا قوت سونی!

shatter-C5

به سمت چپ می‌رویم. در این قسمت کاوری دیده می‌شود که بر اساس اصل استتار، به خوبی بر روی بدنه محو شده است و اگر کلمه میکرو اس‌دی بر روی آن قید نشده بود، شاید اصلا متوجه آن نشوید! با برداشتن این کاور دو اسلات دیده می‌شود.

Micro-SD

یکی مربوط به رم میکرو اس‌دی بوده و دیگری مربوط به سیم کارت‌ها! خوشبختانه این قسمت همانند برخی از اسمارت فون‌های روز بازار هیبریدی نبوده و شما می‌توانید هم‌زمان از دو سیم‌کارت و رم با هم استفاده نمایید. نکته جالب این قسمت دو چیز است.

ابتدا با برداشتن کاور، شی سفید رنگی می‌بینید که مجبورید با ناخن آن را به بیرون بکشید. با بیرون آمدن آن، کاغذی ظاهر می‌شود که بر رویش نام سونی و علامت گواهینامه‌های دریافت شده نقش بسته است و پشت آن نیز اطلاعاتی در مورد فبلت!

SAM_1799 Sony

کنار آن برای سیم کارت سونی خشابی قرار دارد که با درآوردن آن به راحتی می‌توانید سیم کارت‌ها را درونش قرار داده و بدون ترس از افتادن و خم شدن، آن را درون جای خود قرار دهید. به شخصه از طراحی این خشاب خیلی خوشم آمد.

Sim-Slot

لازم به ذکر است که جا زدن کاور این قسمت کمی سخت است! خب برای اینکه کمی تفریح کنید، به پشت گوشی نگاهی بی اندازید، بله، جشنواره‌ای از آثار زیبای انگشت پیش روی شماست.

C5-back-finger

قسمت بالایی گوشی، تنها میزبان جک 3.5 میلی‌متری صدا است.

port-up-C5

در قسمت تحتانی نیز پورت میکرو USB و یک میکروفون قرار گرفته است.

Port-Down-C5

نهایتا در قسمت پشتی، دوربین سونی در قسمت بالایی و در وسط قاب قرار گرفته و زیر آن نیز فلش LED جای خوش کرده است. زیر فلش نیز میکروفون دوم قرار دارد.

C5-camera

کمی پایین‌تر، لوگوی NFC دیده می‌شود و در وسط قاب نیز همانند همیشه لوگوی زیبای سونی با رنگ نقره‌ای نقش بسته است!

Back

فقط سوالی که ذهن من را مشغول کرده، این است که با توجه به بهره‌گیری از بدنه پلاستیکی، چرا سونی قابلیت تعویض باتری توسط کاربر را برای سی 5 اولترا قرار نداده است؟!

نمایشگر بی حاشیه

می‌رسیم به نقطه قوت C5 Ultra که شاید بتواند ضعف‌های موجود در طراحی را پوشش دهد.

bezzle

با فشردن کلید پاور ریز نقش این فبلت 6 اینچی، صفحه نمایش روشن شده و حاشیه بسیار کم اطراف آن قطعا شما را ذوق زده می‌کند. سی 5 اولترا از یک صفحه نمایش 6 اینچی با وضوح Full HD بهره می‌برد و چگالی پیکسلی آن نیز برابر 367 پیکسل در هر اینچ است. نشان دادن رنگ‌های واقعی، کیفیت بالا و بهره گیری از فناوری‌ها و موتور خاص سونی، باعث می‌شود که صفحه نمایش به کار گرفته شده در کنار طراحی خاص آن، شما را با هیچ کمبودی در این حوزه روبه‌رو نکند. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش به صورت دستی برابر 422 نیت بوده که بسیار عالی است. نسبت این صفحه نمایش 6 اینچی به بدنه در سی 5 اولترا برابر 75.9 درصد است. در کنار این همه ویژگی، بهره گیری سونی از موتور Bravia Engine 2 کمک کرده تا رنگ‌ها بسیار طبیعی و بی نقص نشان داده شود.

البته لازم به ذکر است که با توجه به سایز 6 اینچی این نمایشگر و البته حاشیه بسیار اندک آن در اطراف، به هیچ وجه نمی‌توان با یک دست با این اسمارت فون کار کرد و قطعا مجبور خواهید بود که در اکثر اوقات از دو دست خود کمک بگیرید!

به طور مثال هنگام نگه داشتن این فبلت در دست خود، نمی‌توانید به گزینه‌های بالای صفحه نمایش برسید؛ بنابر این مجبور خواهید بود تا کمی گوشی را پایین بیاورید که همین موضوع امکان سقوط گوشی و آسیب دیدن آن را به شدت فراهم می‌کند. با توجه به بدنه پلاستیکی و صفحه نمایش بزرگ، شاید زمین خوردن سی 5 همانا و خداحافظی ابدی با آن نیز همانا!

البته سونی قابلیت تغییر سایز صفحه نمایش برای راحتی کار کردن را دارد و شما با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه از قسمت پایین سمت چپ و یا راست به مرکز صفحه، کل صفحه نمایش به اندازه یک اسمارت فون 4.7 کوچک خواهد شد که این موضوع کمک شایانی به شما خواهد کرد.

Screenshot_2015-10-09-16-10-48

سخت افزار

به نظر می‌رسد که سونی از انتخاب پردازنده‌های کمپانی مدیاتک ناراضی نبوده و روز به روز به محصولاتی که با این چیپست‌ها عرضه می‌شوند، می‌افزاید. سی 5 اولترا با پردازنده مدیاتک MT6752 عرضه شده است. این چیپست پیش از این بر روی نسل پیشین این اسمارت‌فون یعنی C4 هم نصب شده بود. 6752 پردازنده‌ای 8 هسته‌ای از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس آن برابر 1.7 گیگاهرتز است.

رابط گرافیکی این چیپست Mali-T760MP2 است که همراه با 2 گیگابایت رم می‌تواند از پس اکثر بازی‌ها و نرم‌افزارهای این حوزه برآید. بنابراین با توجه به این سخت افزار، این فبلت غول پیکر می‌تواند بدون هنگ و لگ، در بازی‌های مختلف و کارهای دیگر یار و همراه شما باشد!

اما طبق معمول سری به آزمایشگاه زده و به سراغ بنچمارک‌ها می‌رویم تا این پسر بدن ساز ژاپنی (چند روز پیش خواهرش در اینجا حضور داشت) را کمی محک بزنیم.

طبق معمول به سراغ نرم افزار معتبر Antutu رفتیم تا یک بررسی کلی از C5 Ultra انجام داده و نظرش را به صورت تخصصی به ما ارایه کند! نسخه 5 کمی ما را در ثبت امتیاز اذیت کرد؛ اما حدود امتیاز این فبلت برابر 45660 شد!

نمودار این امتیاز در کنار رقبا را می‌توانید ببینید:

سپس به سراغ بنچمارک پی رفتیم، ثبت عدد 184 در کسری از ثانیه نتیجه این بررسی شد. این عدد نه آن‌چنان عالی است و نه آن‌چنان بد!

Pi

سپس به سراغ Bonsai کوچک خود رفته تا رابط گرافیکی را به طور جدی محکی بزنیم که امتیازش برابر 3509 شد.

Bonsai

نهایتا به سراغ Quadrant رفتیم و این بنچمارک حرفه‌ای نیز اعداد زیر را به ما اعطا کرد که می‌توانید ببینید:

همچنین تا یادم نرفته بگویم که بنچمارک GeekBench نیز پردازنده موجود روی سی 5 را کمی محک زد و نتیجه زیر در حالات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ثبت رسید:

GeekBench

اما پیش از آنکه به سراغ بحث بعد برویم، کمی در مورد گرم شدن این گوشی صحبت کنیم! این روزها نقل محافل خبری، داغ شدن همان دختر ژاپنی است! اما این فبلت از پردازنده اسنپدراگون بهره نبرده و قطعا از آن داغی‌ها خبری نیست.

اما گرم شدن این گوشی با توجه به قاب پلاستیکی‌اش امری طبیعی است که به زودی به آن عادت خواهید کرد. البته باید بگویم که این گرم شدن در همه اوقات کنار شماست! فرقی ندارد که با گوشی تماس گرفته‌اید یا در حال ضبط فیلم با وضوح فول اچ‌دی هستید!

دوربین

هنگام بررسی اسمارت فون‌های سونی، به قسمت دوربین که می‌رسیم کمی خیالمان راحت است! بالاخره سونی است و دوربین‌هایش دیگر.

CAmera-C5

دوربین اصلی انتخاب شده برای C5 اولترا یک نمونه 13 مگاپیکسلی است که به یک سنسور 25 میلی‌متری عریض 13 مگاپیکسلی Exmor RS تجهیز شده است.

این دوربین می‌تواند در حالت 4:3 تا حداکثر وضوح 4096 در 3072 پیکسل (همان 12.6 مگاپیکسل موثر) به ثبت تصاویر بپردازد. این دوربین از دیافراگم سریع F/2.0 بهره می‌برد. وجود یک فلش LED در زیر دوربین اصلی برای ثبت تصاویر در محیط‌های کم نور و تاریک بسیار کمک کننده است.
دوربین سی 5 به طور پیش‌فرض در حالت Suprior auto اقدام به تصویر برداری و عکس برداری می‌کند که در این شرایط شما قادر به انتخاب قدرت مگاپیکسل مد نظر نبوده و تنها می‌توانید حالت تصویر برداری را بین 4:3 و 16:9 انتخاب نمایید.

camera

سونی با انتخاب دکمه شاتر فیزیکی برای دوربین خود، همیشه سعی می‌کند تا بهره‌گیری از دوربین‌ها در محصولاتش را متمایز کند! خب، البته باید به این تفکر تبریک گفت! قطعا خیلی سخت است دوربین را چرخانده و هنگام عکس برداری، آن‌هم با یک فبلت 6 اینچی، یکی از دست‌ها را برداشته و دکمه شاتر درون نمایشگر را لمس کرد!

خب، می‌رسیم قسمت هیجان انگیز، یعنی دوربین سلفی سی 5 اولترا. همان‌طور که گفتیم، سونی برای قسمت سلفی‌اش به سراغ یک دوربین قدرتمند 13 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS رفته است. این دوربین از یک لنز واید 22 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. نقطه قوت این دوربین، وجود یک فلش LED در کنار دوربین سلفی است که به شما کمک می‌کند با این فبلت غول پیکر، در محیط‌های تاریک بهترین تصاویر سلفی موجود را ثبت کنید. دوربین دوم سی 5 می‌تواند تصاویری با وضوح 4096 در 3072 (12.6 مگاپیکسل) را ثبت نماید. تصاویر ثبت شده با این دوربین شباهت بسیاری با تصاویر ثبت شده با دوربین پشتی دارد. البته با این تفاوت که تصاویر دوربین پشتی در حالت واید کمی بهتر ثبت می‌شوند.

efect-camera

دوربین انتخاب شده در کنار فلش led در قسمت جلوی سی 5 یکی از بهترین نمونه‌هایی است که با آن کار کرده‌ام. اگر به ثبت تصاویر سلفی علاقه‌مندید، می‌توانید به این گوشی فکر کنید (بعدا اگر خواستید می‌توانید تهیه‌اش هم بکنید).

ضبط فیلم

 سونی همیشه باید کمی هوادارانش را زجر دهد! نمی‌دانم چرا؟ این دوربین‌های قدرتمند، می‌توانند با وضوح فول اچ‌دی و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند. حجم کلیپ 1 دقیقه‌ای با وضوح Full HD تقریبا 122 مگابایت شد که در نوع خود مناسب به شمار می‌رود؛ اما زمانی حال ما گرفته می‌شود که می‌بینیم در حوزه فیلم برداری هیچ امکاناتی نداریم!

با توجه به وضوح دوربین، شاید توقع رکورد فیلم با وضوح 4K غیر منطقی باشد، اما متاسفانه در میان آپشن‌های در نظر گرفته شده، خبری از فیلم برداری با سرعت های بالاتری نظیر 60 یا 120 فریم بر ثانیه وجود ندارد. عدم ثبت فیلم‌های اسلوموشن و Timelapse از مهم‌ترین کمبودهای دوربین سی 5 اولترا است.

با هم به تصاویر ثبت شده با دوربین‌های سی 5 اولترا نگاهی می‌اندازیم:

Effect-main
افکت های ویژه دوربین اصلی
mail-with-flash
دوربین اصلی، با فلاش
main-camera-with-out-flash
دوربین اصلی در نور اتاق
main-wtith-out
دوربین اصلی بدون فلاش
Selfie1
دوربین جلو!
selfie-with-flash
دوربین جلو با فلاش
main
دوربین اصلی
second
دوربین دوم

پخش چندرسانه‌ای

اسمارت فونی 6 اینچی، با وضوح Full HD و صدایی رسا، خب دیگر برای فیلم دیدن از خدا چه می‌خواهید؟

اگر مصیبت بزرگ این دستگاه برای حمل و نقل را کنار بگذاریم، می‌توانیم بدون شک آن را اسمارت فونی برای بازی، سرگرمی، فیلم دیدن و … بنامیم. حال اگر اسمارت‌فون شما، رنگ‌های بی‌نظیری را نشان داده و با بهره گیری از پنل IPS و وضوح بالا کنار شما باشد، آیا می‌توانید از آن ایراد بگیرید؟

multi-media

طبق معمول تمام اسمارت فون‌های اندرویدی، پلیر گوشی می‌تواند تعداد محدودی از پسوندها را بدون مشکل پخش کند. پس حیف این فبلت است که یک پخش کننده محبوب و کار آمد روی آن نصب نباشد!

همچنین، اگر اهل بازی بوده و کِلَش باز هستید (که البته من اصلا اهلش نیستم)، می‌توانید روی این اسمارت فون حساب ویژه‌ای باز کنید. بالاخره این بازی در این صفحه نمایش و وضوح، لذت خاص خودش را دارد.

صدای خروجی C5 اولترا به لطف تک اسپیکری که در پایین صفحه نمایش جا خوش کرده است، مناسب، واضح و البته متوسط است. قطعا این صدا و کیفیت به پای اسمارت فون‌هایی که به صورت تخصصی روی این حوزه کار کرده‌اند، نمی‌رسد (یک لحظه یاد تبلت هوآوی M2 افتادم) اما قطعا برای گوشی دادن به موسیقی و فیلم، مناسب است.

سیستم عامل و رابط کاربری

سی 5 اولترا همراه با اندروید 5.0 عرضه شده است و طبق برنامه ریزی‌های سونی، می‌تواند به زودی میزبان اندروید مارشمالو نیز باشد. پس اگر قصد خرید این فبلت را دارید اصلا نگران سیستم عاملش نباشد، چون حداقل می‌توانید یک بار طعم نسخه دیگری از اندروید را بچشید.

android

تا کنون به اندازه کافی در مورد رابط کاربری سونی در بررسی‌های این چند وقت برای شما صحبت کرده‌ایم، اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، می‌توانید به بررسی‌های Z5 Compact و Xperia M5 نگاهی بیندازید!

تصاویری از رابط کاربری سی 5 اولترا را با هم می‌بینیم:

ui-c5

باتری، باتری و باتری!

این که سونی بر روی باتری‌هایش تاکید می‌کند، کار بیهوده‌ای نیست! اما خب این بار کمی شرایط فرق می‌کند. اولا که دیگر خبری از صفحه نمایش های 4.7 اینچی و نهایتا 5.2 اینچی نیست؛ این بار ما با یک نمایشگر 6 اینچی فول اچ‌دی طرف هستیم و به همین دلیل باید باتری نیز کمی بیشتر مصرف شود! سی 5 از یک باتری غیر قابل تعویض 2930 میلی آمپری بهره می‌برد و با اینکه از برادر کوچک‌تر خود یعنی C4 قوی‌تر است، اما شاید برای یک فبلت 6 اینچی کم به نظر برسد. سونی خود اعلام داشته که این باتری می‌تواند تا 14 ساعت و 24 دقیقه در حالت 2G و 12 ساعت و 53 دقیقه در حالت 3G برای شما زمان مکالمه فراهم کند!

در صورتی که به وب‌گردی علاقه زیادی دارید، سی 5 اولترا می تواند حدود 7 ساعت و 15 دقیقه در کنار شما یک نفس همراهی کند. همچنین اگر قصد داشتید تا با این فبلت فیلم ببینید، می توانید حدود 8 ساعت بر روی آن حساب کنید.

اما اگر خارج از بحث‌های تئوری بخواهیم صحبت کنیم، باید بگوییم که درست است، این فبلت نیز همانند محصولات روز سونی، از باتری فوق العاده‌ای برخوردار بوده و با توجه به سایزش، با استفاده‌ای عادی دو روز در کنار ما بود.

سایر امکانات

سی 5 اولترا از امکانات عادی و عمومی چون Wifi، بلوتوث نسخه 4.1، فناوری‌های GPS ،NFC ،DLNA و رادیو اف‌ام بهره برده و البته فاقد حسگر ژیروسکوپ است. این دستگاه از شبکه‌های 3G و 4G LTE نیز پشتیبانی کرده و البته OTG را هم برای شما در نظر گرفته است. C5 Ultra با رنگ‌های سفید، مشکی و سبز نعنایی وارد بازار می‌شود.

کلام آخر

سونی در بازار اسمارت فون‌ها سعی دارد تا به همه سلایق نگاهی داشته باشد، تولید اسمارت فون‌ها با سایزهای مختلف از 4.7 گرفته تا 6 اینچ، خود تاییدی بر ادعای ماست؛ اما خب، در کنار این موضوع باید سلایق مشتریان را نیز در نظر گرفت.

شاید کار کردن با یک فبلت 6 اینچی برای خانم‌ها اصلا کار ساده و راحتی نباشد و به همین دلیل باید سی 5 اولترا را یک گجت نسبتا مردانه بدانیم.

این اسمارت فون با بهره‌گیری از کم‌ترین Bezzle ممکن در طراحی خود، زیبایی منحصر به فردی داشته که کاش سونی در کنار آن از طراحی شیشه و فلزش بهره برده بود و آن‌گاه دیگر نمی‌شد نقصی بر طراحی این محصول وارد کرد.

اگر اهل بازی، سرگرمی و فیلم دیدن در اتوبوس و تاکسی و محل کار هستید، این اسمارت فون می‌تواند همراه مناسبی برای شما باشد.

لبخند

طراحی نمایشگر با کمترین حاشیه
دوربین سلفی قدرتمند با فلش LED کار آمد
صفحه نمایش با وضوح مناسب

اشک

قاب پشتی پلاستیکی و جاذب اثر انگشت (در حد بنز)
سایز غیر متعارف
نا مناسب بودن کلیدهای پاور و افزایش و کاهش صدا با توجه به بدنه

23 در مورد “بررسی تخصصی سونی اکسپریا C5 اولترا: بی حاشیه سلفی بگیر!”

  1. من یک سال و نیم این گوشی دارم از وضوح تصویر که عالیه دوربین فوق العاده گرافیک بازی عالی امکانات فراوان سرعت فوق العاده دو سیم کارت من چند تا گوشی داشتم تا الان مثل این سی فایو راضی کننده نبوده لطفا اگه استفاده نکردید نظر احمقانه ندید ممنون

    1. سلام
      بنده و تمام اعضای خانواده که کلا ۶ نفر هستیم همه از همین مدل گوشی داریم و با اینکه خانوادم مخصوصا پدر و مادرم روی تاچ خیلی زیاد حساسن اما تا حالا هیچ ایرادی ازش نگرفتن و به مشکل برنخوردن خودم هم همینطور بسیار ازش راضیم!

  2. سلام .من حدود یک ساله این گوشی رو خریدم ولی چند هفته پیش موقع آپدیت ۶ مشکل دار شد و آخرم معلوم شد که هادرش مشکل داره .گفتن احتمال داره بعد تعویض هارد برات کار نکنه!!!!این همه هزینه ی گوشی بدیم و آخرش هم این بشه بهتره که همون اول ی سامسونگ بگیرم تا از نظر قطعات یدکی و کیفیت اطمینان کامل رو داشته باشیم.

    1. سلام
      من هم بار اول که به اندروید۶ ارتقا دادم مشکل برام پیش اومد و هرجا بردم گفتن باید فلش کنی برگردونی به نسخه کارخانه و این کار رو هم کردم اما بازم ارتقا اومد براش و ایندفعه بردم پیش یه آدم کار بلد و ارتقا رو انجام داد بدون هیچ مشکلی البته اضافه میکنم که وقتی مموری رو میذاشتم رو گوشی بسرعت غیرفعالش میکرد اما وقتی با مموری های دیگه امتحان کردم فهمیدم مشکل از مموری خودمه که خیلی پره و وقتی یکم فضای خالیش بیشتر شد کارایی گوشی بسیار بهتر از قبل و اندروید۵ شد!

  3. سلام آقای بهمنی ممنون از برسی که انجام دادین
    یه راهنمایی و کمک هم از شما وهم از تموم دوستانی که با دو گوشی سونی m۵ و c۵ و هواوی shotxکارکردن میخام.
    کیفیت دوربین واسم مهمه برای همین کیفیت. دوربین کدوم مدل واقن بهتره کسایی که باهر سه گزینه کار کردن یا دیدن بگن.
    بعده دوربین کلن کدوم گوشی بهتریه؟از لحاظ برنامه موزیک بازی تاحدودی شبیه همه و مشکلی ازین بابت ندارم.دوربینو بگین اول هردوش جلو و عقب.بدش باطریو کیفیت صفحه؟راستی z۳رو تو لیست بیارم بنظرتون ؟ممنون….لطفا از روی تعصب به برند خاصی پاسخ ندید.از همه ممنون.

  4. با عرض سلام ،چرا جدیدا دیگه تو قسمت صفحه نمایش مثل قبل با چند گوشی دیگه مقایسه نمیکنید؟ خواهشا جواب بدید

  5. بد نیست به نظرم سلفی گیر خوبیه
    ولی خب چون زد آب نیست و پشتش یکمی زشته به نظرم جی 8 و ای 8 گزینه های مناسب ترین
    تازه فلزی هم هستن حسگر اثر انگشتم دارن

    و اما در جواب یکی از سوالاتون آقای بهمنی
    اولین گوشی 6 اینچی جهان مال هواوی و اسمش میت هست و سال 2013 اومده پس فکر کنم اولین بار این فکر هواوی بوده
    اتفاقا تو بررسی این سایت هم کلی از هیکلش تعجب کرده بودن
    ممنون

  6. فبلت خوشگلی هست. راجب قاب پشت که کمی منو به یاد قاب پشتی اچ تی سی دیزایر 816 انداخت هم باید بگم که دیگه همه ما به این نقض اسمارتفون های سونی عادت کردیم! به نظرم وقتی سونی حاشیه های کنارو رو تا حد ممکن کم میکنه بهتر بود حاشیه های بالا و پایین رو هم یکم کمتر میکرد.راجب بخش های دیگه مثل صفحه نمایش و دوربین هم تا زمانی که با گوشی کار نکردم نمیشه نظر داد ولی با توجه به متن به نظرم حرف چندانی برای گفتن نداشتند!نه اینکه بد باشند نه، ولی به نظرم چیز جدیدی معرفی نکردند. هر چند که سی5 اولترای سونی در مقایسه با فبلت های متوسط بازار کم نمیاره. در بخش باتری هم به نظرم سی5 اولترا خیلی جذاب ظاهر نشد. در ضمن کسی که یه اسمارتفون 6 اینچی میخره مطمئنا مدام در حال انجام فعالیت های مالتی مدیا هست. به نظرم کسی که به فکر یه فبلت جدید هست و دوربین جلوی با فلاش نیاز نداره یه نیم نگاهی هم به گلکسی A8 داشته باشه بد نیست.چون به نظرم A8 بهتر از فبلت سونی هست. البته قیمت a8 بیشتر از سی5 اولتراست.
    در اخرم اینو بگم که بیشتر از 1.100 ارزش خرید نداره.
    امتیاز من:7.7 از 10
    ممنون از بررسی.

  7. علی سهرابی

    سلام عاشق طرز نوشتنتون شدم فقط شنیدم c5 گرافیک ضعیفی داره درسته؟؟؟ برای اجرا بازی های سنگین

  8. مگه خودتون نمیگید Z5 کامپکت داغ نمیکنه اصلا و فقط میشه گفت گرم میشه؟
    خب پس چرا دوباره توی این بررسی میگید توی اخبار در مورد داغ شدن زد۵ کامپکت میگن؟! کلا یک خبر منتشر شد که اون هم سایت منبع یعنی فون آرنا حذف کرد!

    لطفا این قسمت رو درست کنید یا لااقل با یک پرانتز بنویسید که با تست خودتون اصلا داغ نمیکنه!

    تشکر

    1. لابد یک سال هم از همه میان رده ها جلو تره 🙂
      نه آقای عزیز تا ای 8 تامسونگ فلزی هست با حثگر اثر انگشت و قیمشم پایین میاد یا جی 8 که حسگرس سریع تر از آیفون 6 هست یا حتی میت 7 که خم قیمت اینه تازه این نمونه ها سه گیگ رم هم دارن
      پس همچینم شایستگی نداره
      ولی پشتش خیلی زشته اخه این طراهی از کسی که یک زمانی استاد طراهی بوده بعیده

      1. آخه a8 با اون قیمت کذایی رو داری با این مقایسه میکنی؟ اگه قرار باشه همقیمت a8 آذم هزینه کنه m5 و z3 میخره دیگه. خوشم میاد خیلی چیزارو اقرار میکنی

        1. من خودم گفتم که قیمتش گرونه و باید کم بشه که میشه پس مشکلی نیست
          بعدشم میت 7 وجی 7 چی؟
          اینا هم تمام فلزی هستن هم حسگر فوقالعاده ای دارن

  9. ممنون از بررسی خوبتون آقای بهمنی
    به قول شما سی5 از نمای جلو عالی بنظر میرسه اما واقعا از نمای پشت حال مارو گرفت !
    در بخش فیلم برداری هم انتظارات رو برآورده نکرد اما کیفیت عکسبرداری اون خوب بنظر میرسه .
    در کل به عنوان میان رده گوشی خوبی هست و ارزش خرید داره و نباید ازش انتظار پرچمدار رو داشت .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH