ایده تازه اپل برای فعال‌کردن قابلیت شارژ بی‌سیم در آیفون‌‎های جدید

apple-wireless-charging-patent-640x403

هنگامی‌که بحث درباره فناوری “شارژ بی‌سیم” در بین محصولات جدید می‌شود، دستگاه‌های اپل با سیستم‌عامل iOS جز محصولاتی هستند که چنین قابلیتی را در حال‌حاضر باخود به‌همراه ندارند. عدم وجود چنین قابلیتی در آی‌فون‌ 6S و 6S Plus، پیش‌تر باعث طعنه سامسونگ به‌ اپل شده بود. به‌همین دلیل و باتوجه به‌ نیاز فناوری “شارژ‌ بی‌سیم” به‌ قطعه سخت‌افزاری خاص، ممکن است اپل در آینده، فناوری را معرفی نماید که بتواند محصولات این شرکت را بدون نیاز به‌هیچ‌گونه سخت‌افزار خاص، به‌صورت بی‌سیم شارژ نماید.

به‌تازگی گزارش شده است که اپل، توانسته راه‌ ساده‌تری را برای آسان‌تر کردن فرآیند شارژ بی‌سیم پیدا نماید. باتوجه به پتنتی که به‌تازگی کشف شده است، اپل برای شارژ بی‌سیم گوشی‌های آی‌فون از اجزا سخت‌افزاری آن‌ها استفاده خواهد کرد. برای توضیح بیشتر، پتنت جدید اپل برای شارژ آی‌فون‌های جدید به‌قطعات الکتریکی سیم‌پیچ شده داخل برخی قسمت‌ها نظیر بلندگوها، میکروفون و موتور Taptic وابسته است.

اگر این پتنت به‌مرحله تولید انبوه برسد، چنین ایده‌ای به‌اپل اجازه می‌دهد تا فناوری “شارژ بی‌سیم” را در گوشی‌های آی‌فون خود بدون به‌خطر انداختن طراحی آن‌ها و اضافه‌کردن هیچ قطعه خاصی فعال نماید. با این‌حال، چندان بعید نیست که نسخه‌نهایی این فناوری، نیاز به‌ پد مخصوصی برای قراردادن دستگاه کاربران به‌منظور شارژ آن‌ها داشته باشد. نظر شما در این‌باره چیست؟

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH