3 بازی رایگان برای استفاده از قابلیت 3D Touch آی‌فون‌های جدید

iPhone-6s

سال‌های زیادی برروی تحقیق و توسعه فناوری 3D Touch آی‌فون 6S و 6S Plus وقت صرف شده است. فناوری که‌ ایده اصلی آن، تشخیص و تمایز بین لمس‌های محکم و آرام است که می‌تواند براساس میزان لمس وارد بر نمایشگر از سوی کاربر، قابلیت‌ها و امکاناتی را به‌آن‌ها از طریق سیستم‌عامل آی‌او‌اس 9 ارایه دهد. مشابه این فناوری پیش‌تر نیز توسط هواوی برروی فبلت میت S به‌کارگرفته شده است.

در اکثر موارد، این قابلیت تنها برای برخی از برنامه‌های داخلی یا پیش‌نصب سیستم‌عامل آی‌او‌اس 9 کاربرد دارد؛ برای مثال، شما می‌توانید با فشار بیشتر برروی آیکون ساعت، گزینه‌هایی را برای شروع کورنومتر یا تایمر و تنظیم هشدار در اختیار داشته باشید. البته این قابلیت فقط به‌برنامه‌های داخلی یا پیش‌نصب سیستم‌عامل آی‌او‌اس 9 محدود نبوده و برای برنامه‌های پرطرفدار غیربومی iOS نظیر اینستاگرام نیز کاربرد دارد؛ می‌توانید با لمس آیکون اینستاگرام، به‌چهار میان‌بر جهت ارسال یک پست جدید، مشاهده آخرین فعالیت‌ها، جستجو و نمایش پیام‌های خصوصی دست پیدا نمایید. به‌علاوه، کاربر می‌تواند با اعمال فشار در دکمه سمت‌چپ برنامه عکاسی، به‌مشاهده پیش‌نمایشی از تصویر گرفته‌شده بپردازد. برای مشاهده جزئیات بیشتر درباره قابلیت‌های فناوری 3D Touch در محصولات اپل، به این مقاله ‎نگاهی بیندازید.

البته این تنها بخشی از قابلیت‌های فناوری 3D Touch آی‌فون 6S و 6S Plus است و بسیاری از صاحبان این دو پرچم‌دار، منتظر هستند تا از این قابلیت‌ها در زمینه “گیم” نیز استفاده نمایند. قابلیتی که احتمالا باعث خواهد شد تا کنترل بازی‌ها در گوشی‌های موبایل، حال و هوای متفاوتی به‌خود گرفته و از حالت فعلی، خارج شود. اگرچه برای استفاده از فناوری 3D Touch در بازی‌ها، توسعه‌دهندگان و سازندگان اندکی زمان برای هماهنگ‌ترکردن هرچه بیشتر بازی‌ها با این قابلیت نیاز دارند. بنابراین، متاسفانه باید اعلام کرد که لیست بازی‌هایی که با این قابلیت هماهنگ شده‌اند، بسیار کوتاه است و اکثر بازی‌‎ها نیز، میان‌برهایی را نظیر “quick game” برای اجرای بازی در یک حالت خاص برروی آیکون خود قرارداده‌اند. با این‌حال، می‌توان خوشبین بود که سازندگان به‌جای عجله در عرضه یک بازی با پشتیبانی از فناوری “3D Touch” آی‌فون‌های جدید اپل، برروی توسعه و طراحی عناوین جذابی مشغول هستند که از این قابلیت در هنگام بازی پشتیبانی خواهند کرد.

در ادامه به‌معرفی چند بازی رایگان که از فناوری 3D Touch آی‌فون 6S و 6S Plus در جریان بازی پیشتیبانی می‌کند، پرداخته‌ایم. با آی‌تی‌رسان برای آشنایی بیشتر با این بازی‌ها همراه شوید.

1- Magic Piano

  • استودیو سازنده: Smule
  • حجم بازی: 43 مگابایت
  • نسخه لازم برای نصب: iOS 7 و بالاتر

این بازی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌هایی است که تابه‌حال برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس عرضه شده است. شما در ابتدای بازی، یک قطعه محبوب را انتخاب کرده و سپس با انگشتان خود، شروع به‌نواختن آن می‌کنید. همانند نام بازی، نواختن آهنگ در Magic Piano بسیار جادویی است. این بازی، واقعا آرامش‌بخش بوده و بسیاری (از جمله خود ما!) ایده‌ای را که پشت این بازی قرار دارد، بسیار دوست داریم؛ فشار بیشتر، باعث پخش‌شدن صدای بلندتری خواهد شد.

 

 

لینک دریافت Magic Piano از iTunes

2- Special Tactics Online

  • استودیو سازنده: Beast Mode Games
  • حجم بازی: 110 مگابایت
  • نسخه لازم برای نصب: iOS 6 و بالاتر

بازی Special Tactics Online، یک تجربه تاکتیکی را برای کاربران در سیستم‌عامل iOS از طریق یک گیم‌پلی جذاب، کنترل ساده و امکان برنامه‌ریزی برای عملی‌کردن استراتژی مدنظر شما در جریان بازی به‌ارمغان می‌آورد. لازم به‌ذکر است که این بازی به‌تازگی آپدیت شده و در به‌روزرسانی جدید ارایه‌شده برای STO، امکان استفاده از فناوری 3D Touch برای انتخاب ساده‌تر نیروها گنجانده شده است.

screen640x640

 

لینک دریافت STO از iTunes

3- Blobs Game

  • حجم بازی: 7.9 مگابایت
  • نسخه لازم برای نصب: iOS 8 و بالاتر

در این بازی، استفاده از فناوری 3D Touch آی‌فون 6S و 6S Plus کاملا کاربردی خواهد بود؛ فشار بیشتر، باعث می‌شود تا نقطه شما کوچک‌تر شده و با آن، سریع‌تر مانور دهید. در این بازی با پرکردن دایره سفید رنگ، می‌توانید به‌مرحله بعد صعود نمایید. به‌‎علاوه، هنگامی که برروی آیکون برنامه فشار وارد می‌کنید، امکان اجرای بازی در یکی از چهارحالت Blitz، Time، Expert و Endless برای شما فراهم شده است.

لینک دریافت Blobs از iTunes

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH