آیا می‌دانستید iPhone 6 و iPad Air 2 دارای بلوتوث 4.2 هستند؟!

همان طور که می‌دانید کاربران اپل چندان که باید نمی‌توانند از خدمات بلوتوث بهره ببرند و محدودیت‌های زیادی در این خصوص دارند. اما اکنون اطلاعاتی منتشر شده است که بر اساس آن‌ها گفته می‌شود آی‌فون 6 و آی‌پد مینی 4 نیز از بلوتوث 4.2 استفاده می‌کردند. بیایید به سال 2014 و زمانی که آی‌فون 6 معرفی شد باز گردیم. در آن زمان اطلاعات منتشر شده حاکی از این بودند که آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس از بلوتوث 4.0 بهره می‌برند اما اکنون معلوم شده است که آن دستگاه‌ها نیز دارای بلوتوث 4.2 بوده‌اند و یا اپل به صورت نرم افزاری عملکرد آن را افزایش داده و در حد بلوتوث 4.2 رسانده است.

Apple-has-added-Bluetooth-4.2-to-iPhone-6,-iPhone-6-Plus-and-iPad-Air-2

البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که خانواده آی‌فون 6s از بلوتوث 4.2 استفاده می‌کنند. اما تفاوت بین نسخه 4.0 و 4.2 از بلوتوث چیست؟ بیشترین تفاوت به سرعت انتقال داده باز می‌گردد که بلوتوث 4.2 اغلب سرعت 2.5-fold را ارایه می‌دهد اما در بلوتوث 4.0 شما قادر به انتقال داده با سرعت 10-fold هستید. البته این نسخه در زمینه حریم شخصی، امنیت و میزان مصرف انرژی نیز بهبود‌هایی داشته است.

تمام این اطلاعات زمانی منتشر شده‌اند که انتظار می‌رود کمپانی اپل به‌زودی کیبورد، Magic Mouse و Magic Trackpad را که از بلوتوث 4.2 استفاده می‌کنند، معرفی کند. توجه داشته باشید که نسخه اصلی آی‌پد ایر، آی‌پد مینی 2 و آی‌فون 5s از بلوتوث 4.0 بهره می‌برند.

1 در مورد “آیا می‌دانستید iPhone 6 و iPad Air 2 دارای بلوتوث 4.2 هستند؟!”

  1. جاااااان؟؟!؟!
    فکر کنم آپدیت شده وگر نه خیلی وقت پیش میفهمیدن
    اصلا اون موقع نسخه 4.2 داشتیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH