بنچمارک‌ها مصرف باتری آیفون 6S در نسخه‌های مختلف را نشان می‌دهند!

اوایل ماه جاری میلادی، گفته شد که تست‌های مختلف بنچمارک نشان می‌دهد که تفاوت‌های عمده بین چیپست‌های A9 تولید شده توسط TSMC آیفون 6S با چیپست‌های تولید شده توسط سامسونگ برای همین گوشی وجود دارد که یکی از آنها عمر باتری است. یکی از تازه‌ترین تست‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که چیپست TSMC حدود 2 ساعت عمر بیشتری از لحاظ باتری دارد!

25853.40670-chip-a9

این یعنی آیفون‌هایی که با چیست این کمپانی عرضه می‌شوند، دارای عمر باتری بیشتری هستند. اپل خود در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تفاوت‌های موجود بین این دو چیپست تنها 2 تا 3 درصد است و آن‌چنان تفاوتی وجود ندارد.

بنچمارک‌های جدید که توسط ARS Technica انجام شده است نشان می‌دهد که پردازنده‌های A9 ساخت TSMC واقعاً از لحاظ باتری بهتر عمل می‌کنند. این تست در قسمت‌هایی چون وبگردی بر روی حالت وای فای نشان می‌دهد که پردازنده‌های سامسونگ حدود 2.2 درصد ضعیف‌تر بوده و بیشتر باتری مصرف می‌کنند.

در GFXBench این تفاوت حدود 4.3 درصد است که البته بازهم TMSC بالاتر قرار می‌گیرد. تست باتری توسط WEBGL تفاوت مصرف باتری بین چیپست‌های سامسونگ و TMSC را تنها 1 درصد اعلام کرده است؛ اما غیر معمول‌ترین نتیجه این تست در بنچمارک GeekBench رقم خورده. این آزمون نشان داد که پردازنده‌های سامسونگ در حدود 28 درصد بیشتر عمر باتری آیفون 6S را مصرف می‌کنند!

به گزارش Ars Technica پردازنده‌های تولید شده سامسونگ در حالت استراحت و زمانی که فرامین سنگین گرافیکی به آنها سپرده نشده باشد، تنها حدود 2 تا 3 درصد تفاوت دارد؛ اما هنگام اجرای دستورات سنگین گرافیکی و … این میزان خیلی بیشتر از این 2 یا 3 درصد اعلام شده توسط کمپانی اپل است.

a9 chip benchmark

2 در مورد “بنچمارک‌ها مصرف باتری آیفون 6S در نسخه‌های مختلف را نشان می‌دهند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH