بلک‌بری Prive از سنسور 21 مگاپیکسلی سونی IMX230 استفاده می‌کند

blackberry-Prive

همانطور که پیش‌تر خواندیم بلک‌بری قرار است به‌زودی تلفن‌همراهی با نام Prive و براساس سیستم‌عامل اندروید معرفی کند، از تصاویر منتشرشده از این تلفن‌همراه این موضوع دریافت می‌شد که دوربین اصلی این گوشی 18 مگاپیکسلی است که البته به‌وضوح در اطراف لنز حک شده بود اما اخیرا شایعاتی منتشرشده که می‌گویند دوربین این تلفن‌همراه قوی‌تر و 21 مگاپیکسلی است، درواقع این گوشی از سنسور IMX230 سونی به‌عنوان دوربین‌ اصلی استفاده می‌کند.

شاید مهم‌ترین دلیل برای انجام این تغییر توسط بلک‌بری کیفیت پایین دوربین در عکس‌برداری در نور کم باشد، امری که در دو مورد آزمایشی که برروی این تلفن‌همراه صورت گرفته کاملا مشهود بوده‌ است بنابراین بلک‌بری تصمیم به تغییر سنسور این تلفن‌همراه گرفته، ظاهرا این کمپانی قصد دارد تا اولین محصول اندرویدی خود را همه‌چیز‌ تمام روانه بازار کند، زیرا اوضاع این کمپانی چندان خوب نیست و چندی پیش نیز اعلام کرد که اگر این شرکت اگر نتواند در سال ۲۰۱۶ به آمار فروش مطلوب خود دست پیدا کند، شاید خروج از بازار گوشی‌های هوشمند را تنها راه موجود بداند.

البته این تغییر چندان چیز عجیبی نیست چون نسخه‌های آزمایش شده پیش‌ تولید بودند و مثل تمام نسخه‌های پیش‌تولید ممکن است دچار تغییرات زیادی شود، بنابراین می‌توان امیدوار بود نوشته حک‌شده کنار لنز مبنی بر 18 مگاپیکسلی بودن دوربین تغییر پیدا کند.

سنسوری که قرار است توسط بلک‌بری در Prive مورد استفاده قرار بگیرد سنسور IMX230 ساخته کمپانی سونی است که در انتهای سال 2014 معرفی شد که بنابر ادعای سازنده کیفیت‌ تصویر خارق‌العاده‌ای دارد. این سنسور را پیش‌تر در موتو ایکس استایل موتورولا مشاهده کردیم که در تست‌های معتبر وب‌سایت DxOMark توانسته بود رتبه سوم را ازآن خود کند، البته این آزمون قبل از معرفی اکسپریا Z5 و Nexus 6P بود و هم‌اکنون موتورولا جایگاه پنجم را در اختیار دارد.

البته تمام گفته‌های بالا در حد شایعه هستند و بهتر است منتظر انتشار اطلاعات رسمی بمانیم، هرچند به‌احتمال زیاد تا رونمایی از این گوشی جالب مدت‌ زمان زیادی باقی‌ نمانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH