اسنپدراگون 820 با لیتوگرافی 10 و 14 نانومتری معرفی می‌شود

دنیای پردازنده‌ها این روزها بسیار داغ است و خبرهای بسیاری در رابطه با تراشه‌هایی مانند M1 سامسونگ، نسل بعدی اتم اینتل و آخرین نسل تراشه‌های انودیا به گوش می‌رسد. در این میان، شاهد اخبار زیادی در رابطه با اسنپدراگون 820 بوده‌ایم؛ تراشه‌ای که در حال گذراندان تست‌های مختلف است و در پرچم‌داران مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طبق آخرین اخبار، این پردازنده قرار است در دو نسخه با لیتوگرافی 14 و 10 نانومتری توسط سامسونگ برای کوالکام ساخته شود.

qualcomms-snapdragon-820-reportedly-leaked-600x338قرار است که در دو مرحله اسنپدراگون 820 به تولید برسد؛ اول با استفاده از لیتوگرافی 14 نانومتری FinFET (همان معماری که در نوت 5 دیده بودیم) و دومی با استفاده از لیتوگرافی 10 نانومتری که از اواخر سال 2016 میلادی توسط سامسونگ شروع خواهد شد. علاوه برا این، قرار است که در این تراشه شاهد پردازنده گرافیکی آدرنو 530، تراشه DSP و یک سیستم امنیتی جدید باشیم. با توجه به مشخصات منتشر شده باید انتظار سخت‌افزاری سریع و بهینه را بکشیم.

با این حال، هنوز کوالکام حرفی در رابطه با فناوری ساخت این تراشه نزده است (چرا که گزینه‌های دیگری نیز همچون فناوری 16 نانومتری TSMC را پیش روی خود می‌بیند)! باید دید که بعد از افتضاحی که کوالکام در اسنپدراگون 810 به دلیل گرمای بیش از حد به بار آورد، در نسخه بعدی شاهد عملکرد بهتر و بهینه‎تر خواهیم بود یا خیر!؟

9 در مورد “اسنپدراگون 820 با لیتوگرافی 10 و 14 نانومتری معرفی می‌شود”

  1. اقای ehsan
    مقوله ای به اسم کامنت برای یه همچین چیزی به وجود اومده!
    شما هم نگرانی میتونی سایت نیای هیچکس هم مجبورت نکرده.

  2. نه من طرفدار گوشی خوب هستم مال هر کمپانی باشه،الانم g3 دارم، فقط هر بار یه مطلب جدید میاد شماها نسبت به یه کمپانی جبهه میگیرید،یه بار سونی یه بار HTC. و….
    این سایتها فقط برای افزایش آگاهی ما هستند.نه کری خونی طرفداران برندها

  3. توی کمپانی های ارزشمند جهان اپل اول شد گوگل دوم، کوکاکولا سوم ،و…و توی ده تای اول اسمی از سامسونگ نبود…. پس کم سنگ کمپانی ها رو به سینه بزنید،،من نه طرفدار اپلم نه سونی نه سامسونگ،فقط خواستم بدونید دست رو دست زیاده…

  4. سامسونگ تو زمینه پردازنده رقیب نداره. (وقتی میگم رقیب نداره یعنی هواوی هم شاملش میشه)
    سونی هم مجبوره از پردازنده اسنپ 820 سامسونگ رو به کار ببره.
    دیگه توی هیچ زمینه ای به سونی نیازی نیست چون با فناوری ایزوسل سامسونگ دیگه مستقله.
    ضمنا به چرندیات طرفداران سونی گوش نکنید.مشخصه کدوم کمپانی برترینه!

  5. لطفا نظرم را کککککامل بخوانید!!اقایان انشا الله که همه نکته مهم3خط اول را خواندید.”طبق اخرین اخبار این پردازنده قرار است در دونسخه متوافت با لیتو گرافی 10 و14 نانو متری توسط سامسونگ برای کوالکام ساخته شود .توسط سامسونگ برای کوالکام.یعنی اگر بعدا گوشی جدیدی از سونی قابل توجه سونی از هواوی یا الجی یا اچ تی سی گوشی جدیدی به عنوان پرچم دار بیاد و به خواهند از پردازنده کوالکام استفاده کنند یعنی از پردارنده ساخت سامسونگ استفاده کرده.حالا طرفدار هتی سونی که سر کوفت سامسونگ را میزدند کجان؟هرکی منفی بده یعنی گفته که از روی تعصب و خوشم نیامدن از سامسونگ منفی دادم.متشکرم از سایت خوبتان.خسته نباشید.

    1. هواوی که سخت افزاراشو خودش میزنه
      بعدشم خب مثلا که چی پولشو دادن
      نه سونی حق داره بگه سنسور ماست
      نه سامسونگ که بگه من مال کوالکام زدم
      البته خب اگه از سامی کمک نمیگرفت کوره 820
      معرفی میشد اینو گفتم از حق نگذریم

      1. نظر شما کاملا درست است ولی من میگم سامسونگ در ساخت پردازنه های موبایل پیشرفت زیادی کرده.

        1. البته منم قبول دارم که در این زمینه از کوالکام و مدیاتک هم بهتره اپلم که سامسونگ میزنه براش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH