برخی از دستگاه‌های سونی بدون دریافت اندروید 5.1.1 به سمت اندروید 6.0 خواهند رفت!

سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ بود که کمپانی سونی با کمی تاخیر اغلب اسمارت فون‌های خود را به اندروید 5.1.1 به روزرسانی کرد. ارایه آپدیت حتی برای محصولات قدیمی‌تر باعث شد که کاربران، تاخیر در این موضوع را نیز فراموش کنند. حال با عرضه اندروید ۶.۰ توسط گوگل که مارشمالو نامیده می‌شود، صفحه پشتیبانی سونی اعلام کرده است که اکسپریا Z3+، اکسپریا Z4 تبلت و چند دستگاه میان‌رده انگشت شمار، نظیر اکسپریا C4، اکسپریا C5 اولترا، اکسپریا M4 و اکسپریا M5 هیچ به‌روز رسانی نرم افزاری را تا زمان انتشار اندروید 6.0 دریافت نخواهند کرد. گفتنی است که تمام این دستگاه‌ها در حال حاضر از اندروید 5.0 یا همان لالی‌پاپ استفاده می‌کنند.

sony-xperia-z3-plus

از یک سو، این یک خبر بد برای خریداران این اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها است. زیرا اندروید 5.0 دارای مشکلاتی در زمینه حافظه رم بود که این موضوع می‌تواند باعث آزار مشتریان شود. اما گوگل این مشکل را در اندروید ۵.۱.۱ به طور کامل برطرف کرد، اما دیگر دستگاه‌های مذکور این به‌روز رسانی را دریافت نخواهند کرد.

از طرف دیگر، انتشار این خبر توسط سونی حاکی از آن است که این کمپانی ژاپنی بسیار سریع‌تر خود را برای عرضه اندروید 6.0 آماده می‌کند. صاحبان این دستگاه‌ها نیز می‌توانند مدتی بعد، آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید را بر روی اسمارت فون و یا تبلت خود داشته باشند و از روان بودن آن نسبت به گذشته لذت ببرند.

گویا سونی فعلا برای مدتی ارایه آپدیت اندروید ۵.۱.۱ را متوقف می‌کند و این زمان تا عرضه اکسپریا Z5 ادامه خواهد داشت. البته اگر صاحبان محصولات سونی منتظر هستند که در شب بعد از عرضه اکسپریا Z5، گوشی آن‌ها به‌روزرسانی مذکور را دریافت کند باید بگوییم که سونی فعلا هیچ حرفی در این خصوص نزده است.

نظر شما در خصوص رد کردن یک به‌روز رسانی و ارایه نسخه جدید‌تر آن توسط سونی چیست؟

1 در مورد “برخی از دستگاه‌های سونی بدون دریافت اندروید 5.1.1 به سمت اندروید 6.0 خواهند رفت!”

  1. من فکر میکردم تمام گوشی های ذکر شده اندروید 5.1.1 هستن
    البته پیش میاد یک مدت هم میگفتن پی 8 5.0.2 هست ولی نبود 5 خالی بود و خدا رو شکل مشکل مدیریت رم نداشت
    ولی الان 5.0.1 هست و قراره به زودی مستقیما بشه 6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH