پردازنده‌های جدید سامسونگ اکسینوس 7880 و 7650 در راه بازار

با بررسی پرچم‌داران جدید کمپانی سامسونگ و مشاهده مشخصات و ویژگی آن‌ها، به راحتی می‌توان کمی از آینده این شرکت را تخمین زد. جدیدترین کهکشان سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 به احتمال قوی پیش از سال 2016 شرایطش مشخص خواهد شد. طبق برنامه ریزی مشخص شده سامسونگ برای این دستگاه، به احتمال قوی باز هم شاهد پردازنده اختصاصی این کمپانی بر روی این اسمارت فون خواهیم بود. با اینکه اکثر تولید کنندگان بزرگ دنیا، به سراغ کوالکام و مدیاتک رفته‌اند، سامسونگ فعلا برنامه‌ای برای این کار نداشته و به دنبال پیشرفت خود در این حوزه است.

samsung2- (1)

طبق گزارش‌های واصله، به نظر می‌رسد که گلکسی اس 7 با اکسینوس 7880 به بازار عرضه شود. لازم به ذکر است که این کمپانی هم اکنون در حال کار بر روی اکسینوس 7650 نیز هست. شنیده‌ها حاکی از آن است که هیچ‌کدام از این دو پردازنده احتمالی، قدرت آن‌چنان بالایی برای رقابت با سایر پردازنده‌ها نخواهند داشت، به همین دلیل شایعاتی نیز در مورد اکسینوس 8890 به گوش می‌رسد، چیپستی که قرار است برای سامسونگ غوغا کند.

بنابراین با شرایط فوق، اکسینوس‌های 7780 و 7650 بیشتر برای میان رده‌های بازار انتخاب خواهند شد. اتفاقی که شاید از سوی کمپانی‌های دیگر نیز صورت پذیرد.

وب سایت معتبر Weibo اعلام کرده است که اکسینوس 7880 پردازنده‌ای 64 بیتی با قدرت 1.8 گیگاهرتز و هسته‌های Cortex-A72 و Cortex-A52 بهره برده و رابط گرافیکی آن نیز Mali-T860MP4 است. دیگر پردازنده تولید شده این کمپانی نیز، محصولی 64 بیتی از 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A72 و 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 بهره برده و رابط گرافیکی‌اش Mali-T860MP3 است.

سامسونگ سعی کرده است تا مشکلاتی که برای اسنپدراگون 810 به وجود آمد را در نظر گرفته و با این پیش زمینه مناسب فکری، کمی محصول خود را از اسمارت فون‌های HTC و سونی که این مشکلات را بر دوش کشیده‌اند، جلو بیفتد. با اینکه سامسونگ و محصولاتش روز به روز بهتر در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند، به نظر می‌رسد که این پردازنده‌ها بتواند این روند رو به جلو را کمی بهبود بخشد!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH