نگاهی به تعامل هوشمند در تلویزیون‌های سامسونگ

یکی از جالب‌ترین نوآوری‌های به نمایش در آمده در سال 2012 در زمینه تلویزیون‌های هوشمند، سیستم «تعامل هوشمند سامسونگ» (Samsung Smart Interaction) است. این سیستم از یک دوربین و میکروفون تشکیل شده و به کاربر امکان می‌دهد که با استفاده از صدا و حرکات خود، عملکرد تلویزیون را کنترل کند.
قابلیت تعامل هوشمند در تلویزیون‌های E8880 ،ES7770 و ES8880 و همچنین تلویزیون پلاسمای ۵۱ اینچی PS51E8000 وجود دارد. هنوز هیچ‌یک از دیگر شرکت‌های سازنده تلویزیون، چنین قابلیتی را به محصولات خود اضافه نکرده‌اند؛ البته کینکت مایکروسافت (که باید در کنار XBOX 360 یا رایانه شخصی استفاده شود) با داشتن قابلیت‌هایی نظیر جستجوی ویدئو با موتور بینگ، تجربه‌ای مشابه را به کاربران عرضه می‌کند.

تعامل هوشمند چیست؟
همان‌طور که گفته شد، تعامل هوشمند یا Smart Interaction سیستمی است که از یک دوربین و میکروفون داخلی تشکیل شده و در تعدادی از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به کار گرفته شده است. جدا از این‌ها، تلویزیون‌های دارای این قابلیت به یک مبدل «بلوتوث به اینفرارد» و دو دستگاه کنترل از راه دور هم مجهز هستند: یکی دستگاه کنترل از راه دور معمولی و یکی هم مجهز به تاچ‌پد و میکروفون داخلی.
یادگیری شیوه استفاده از تعامل هوشمند به مقداری زمان نیاز دارد. برای اینکه گفتگوی اعضای منزل و صداهای موجود در خانه بر روی این سیستم اثر نگذارند، باید ابتدا با گفتن عبارتی از پیش‌تعیین‌شده یا تکان دادن دست در مقابل تلویزیون (مانند کینکت مایکروسافت)، دستگاه را در حال آماده‌باش قرار داد. البته بعد از انجام این کار نباید زیاد مکث کنید و بعد از یک فاصله کوتاه، باید دستور خود را بدهید. مثلاً «Hi TV…volume up» را می‌توانید برای افزایش بلندی صدا استفاده کنید. دستوراتی هم برای خاموش کردن، خروج،‌ جستجو و … در نظر گرفته شده‌اند.
قانون کلی این است که باید عبارت دستوری موردنظر در پایین صفحه یا در منوی More Commands وجود داشته باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید. قابلیت کنترل با صدا و حرکت در بیشتر بخش‌ها، از جمله در زمان تماشای برنامه‌ها یا استفاده از Smart Hub وجود دارد؛ ولی به‌جز مرورگر وب و چند نرم‌افزار ساخته سامسونگ، نمی‌توان آن را در درون نرم‌افزارهای دیگر استفاده کرد.

دستورات صوتی (Voice Control)
دستورات صوتی و حرکتی را می‌توان با هم استفاده کرد. دستورات صوتی در کارهایی مانند: قطع کردن صدا، ورود به منو یا فعال کردن چند نرم‌افزار خاص بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. تغییر بلندی صدا و جابجا شدن بین شبکه‌ها هم با استفاده از این قابلیت امکان‌پذیر است. همچنین برای دقت بیشتر می‌توان از میکروفون داخلی ریموت‌کنترل جدید (مجهز به تاچ‌پد) استفاده کرد.

جستجوی صوتی (Voice Search)
یکی از مواردی که در آن، دستورات صوتی می‌تواند انتخاب آسان‌تری نسبت به دستگاه کنترل از راه‌دور باشد، به‌کارگیری قابلیت جستجو است. شما می‌توانید با گفتن عبارتی مانند «Game of Thrones»، کار جستجو را بدون تایپ هیچ کلمه‌ای، انجام دهید. قابلیت جستجوی صوتی را می‌توان برای یافتن کلیپ‌های ویدئویی یا برای جستجوی عبارتی در محیط وب انجام داد. در اینجا هم استفاده از میکروفون ریموت‌ کنترل جدید، می‌تواند دقت بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

تشخیص حرکت (Gesture control)
با بالا نگه‌داشتن یکی از دستان‌تان در برابر تلویزیون، می‌توانید سیستم تشخیص حرکت را فعال کنید. پس از این کار، قادر خواهید بود که با دست‌تان نشانگر روی صفحه را جابجا کنید، گزینه‌ها را انتخاب نمایید یا اینکه دستورات حرکتی را اجرا کنید. انتخاب گزینه‌ها با مشت کردن انگشتان انجام می‌شود.

کنترل دیگر دستگاه‌ها به کمک مبدل مادون‌قرمز
سامسونگ یک مبدل بی‌سیم برای استفاده در کنار این تلویزیون‌های هوشمند طراحی کرده است. این مبدل، دستورات را در قالب استاندارد بلوتوث از تلویزیون می‌گیرد و با تبدیل آن‌ها به اشعه مادون‌قرمز، دستورات را به دستگاه‌ ست‌تاپ‌باکس یا پخش‌کننده بلو-ری می‌فرستد. البته کاربران با این تبدیل، تنها قادر به اجرای دستورات صوتی و حرکتی ساده‌ای مانند عوض کردن شبکه‌ها خواهند بود.

نتیجه‌گیری
«تعامل هوشمند» از لحاظ نوع فناوری، قابلیتی جالب است که نمایی از تلویزیون‌های آینده را به ما نشان می‌دهد. تلاشی است برای هوشمندتر کردن تلویزیون‌ها و دگرگون کردن شیوه کار با آن‌ها.

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

7 در مورد “نگاهی به تعامل هوشمند در تلویزیون‌های سامسونگ”

  1. سلام یه کنترل سامسونگ مدل میکروفن دار دارم برای فروش اگه کسی خواست با این شماره تماس بگیره با تشکر..*************

  2. تشکر از پاسخ شما
    به نظر شما اگر سری جدید سامسونگ برای فروش به بازار بیاد و قیمت این تلویزیون کاهش پیدا کنه چقدر کاهش پیدا میکنه ؟؟؟؟
    با توجه به تجربه ای که دارید یه قیمت بگید برای کاهش یافتن این تلویزیون.

    1. پیمان گل‌کار

      تجربه در این بخش عامل اصلی نیست، در واقع نوسانات ارزی مهم‌ترین اصل است!
      در صورت پایدار بودن شرایط حال، می‌توان کاهش قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد را انتظار داشت

  3. سلام آقای گل کار .
    میخواستم تلویزیون ES8880 را خریداری کنم.ولی یک سری از آدم ها میگن که قیمتش میاد پایین. حالا من موندم الان بخرم یا صبر کنم.بهترین زمان خریدنش کی هست.
    خواهش میکنم کمکم کنید.
    اگه میشه قیمت دقیق ES8880 46 اینچ را بگی ممنون میشم.

    1. پیمان گل‌کار

      قیمت این تلویزیون در حال حاضر 5.200 است
      درباره قیمت هم واقعا نمی‌شه نظر دقیقی داد، مگر اینکه صبر کنید تاسری جدید محصولات سامسونگ بیاد و قیمت جدید این رده پایین بیاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH