درآمد نجومی ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت: 18 میلیون دلار برای یک سال!

10-7-94 (7)معمولا سمت مدیر ارشد اجرایی در شرکت‌های بزرگ به معنای دریافت حقوق بسیار بالا و درآمدی بسیار مطلوب است. امسال نیز گزارش‌های مالی منتشرشده نشان دهنده درآمد نجومی مدیر مایکروسافت، ساتیا نادلا بوده است.

ساتیا نادلا که با ورود خود به مایکروسافت موجب ایجاد تحولی عظیم در این شرکت شده است، تنها در سال 2015 میلادی درآمدی بیش از 18 میلیون دلار را در حساب خود مشاهده کرده است. خلاصه درآمدهای نادلا نشان از این دارد که او دقیقا رقم 18 میلیون و 300 هزار دلار در سال جاری میلادی درآمده داشته است.

این درآمدها به ترتیب شامل 1 میلیون و 200 هزار دلار حقوق ثابت، 12 میلیون و 800 هزار دلار سود سهام و 4 میلیون و 300 هزار دلار پاداش پیشرفت مایکروسافت در طول چند سال اخیر بوده است. مایکروسافت درباره شرایط نادلا در این شرکت توضیحاتی را ارایه کرده است که به این شرح هستند:

«آقای نادلا برای بخش‌های تلفن همراه و ساختارهای ابری ما استراتژی‌های بسیار نیرومندی را فراهم کرده است. او موفق شده است تا فرایند تبدیل فرهنگی شرکت را به‌صورت کارآمدی مدیریت کرده و کمپانی را به‌صورت بهینه به مشتریان، سرمایه‌گذاران، شرکای تجاری و کارمندان معرفی کند. او شرکت را به‌صورت بخش‌ بخش مدیریت کرده و سیستم‌های عامل را یکپارچه کرده و کمپانی را به دو بخش دستگاه‌ها و سیستم‌عامل طبقه‌بندی نموده است. ویندوز 10 تحت نظارت او منتشرشده است و برنامه‌های جبرانی او نیز به‌شدت عملکرد گرایانه بوده است.»

برنامه معرفی محصولات مایکروسافت در ماه اوت را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین برنامه‌های اجرا شده توسط این شرکت دانست. این رخداد عملا نمادی از رویکرد جدید مایکروسافت و تغییر ساختار این شرکت تحت نظارت نادلا بوده است، ساختار جدیدی که بر پایه خلاقیت و کسب قدرت بین‌المللی بنا شده است.

البته باید درآمد نادلا در سال جاری را در مقایسه با درآمد او در سال گذشته عملا هیچ دانست؛ نادلا در سال 2014 میلادی موفق به دریافت حقوق و پاداشی بالاتر از 80 میلیون دلار شده بود و عملا درآمد او به یک‌پنجم کاهش پیدا کرده است ولی این درآمد کاهش‌یافته نیز در نوع خود بسیار چشمگیر است.

1 در مورد “درآمد نجومی ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت: 18 میلیون دلار برای یک سال!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH