اچ‌تی‌سی One A9 با بدنه‌ای تمام فلزی و پردازنده هشت‌ هسته‌ای معرفی شد

A9 (4)اچ‌تی‌سی One A9 آخرین گوشی کمپانی سازنده خود و اولین اسمارت‌فون غیر نکسوسی است که از نسخه 6.0 اندروید مارشمالو بهره می‌برد. این گوشی به‌تازگی با بدنه تمام فلزی و چیپست کوالکام اسنپ‌دراگون 617 معرفی شده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ما باشید.

A9 (2)

اچ‌تی‌سی One A9 به یک نمایشگر 5 اینچی آمولد Full HD با رزولوشن 1080p مجهز شده و اولین گوشی است که از تراشه  اسنپ‌دراگون 617 کوالکام بهره می‌برد. این سیستم روی یک تراشه، از تراشه‌گرافیکی آدرنو 405 و یک پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند که هشت هسته Cortex-A53 را با فرکانس‌های متفاوت در خود جای داده است؛ چهارهسته این گوشی، برروی فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز کلاک شده‌اند و فرکانس چهار هسته دیگر، تنها 1.2 گیگاهرتز است. هم‌چنین، بسته به‌مدل آن، اچ‌تی‌سی، 2 یا 3 گیگابایت رم را برای One A9 در نظر گرفته است.

اچ‌تی‌سی ادعا دارد که One A9 از ابتدا طراحی شده است؛ هرچند از برخی المان‌های طراحی محصولات دیگر این کمپانی الگو گرفته است. برای مثال، می‌توان به نوارهای آنتن در پشت این گوشی اشاره کرد که برای اولین‌بار در One M7 در سال 2013 استفاده شد. بدنه One A9 به‌طور کامل از فلز ساخته شده است و یک پوشش 2.5 بعدی گوریلا گلس 4، نمایشگر گوشی را در برابر خط و خش احتمالی حفط خواهد کرد.

A9 (1)

One A9 تنها 7.2 میلی‌متر ضخامت دارد و با نمایشگر 5 اینچی و وزن 143 گرمی خود، برای استفاده بسیار مناسب است. دوربین اصلی این گوشی، یک نمونه 13 مگاپیکسلی است که از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. می‌توانید با دوربین اصلی One A9، به‌ضبط ویدیوهایی با وضوح Full HD بپردازید. لازم به‌ذکر است که چیپست کوالکام اسنپ‌دراگون 617 از قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 4K پشتیبانی نمی‌کند. هم‌چنین این دوربین، از قابلیت ضبط‌کردن Raw و Hyperlapse ( تثبیت‌کننده time-lapse) در فیلم‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

اچ‌تی‌سی One A9 در دو نسخه 16 یا 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد و می‌توانید حافظه‌داخلی آن‌را با کارت میکرو SD ارتقا دهید. نسل‌چهارم در این گوشی، پشتیبانی می‌شود و فناوری قدرت‌مند جدید DAC، یک تجربه صوتی بی‌نظیر را وعده می‌دهد.

A9 (6)

در کلید Home اچ‌تی‌سی One A9، سنسور اثرانگشت همیشه فعالی جای گرفته است که می‌توانید دستگاه خود را حتی هنگامی که خاموش باشد، آنلاک نمایید. هم‌چنین کاربران، می‌توانند از این سنسور اثرانگشت به‌ کمک اندروید 6 مارشمالو برای پرداخت‌های خود فروشگاه پلی‌استور استفاده نمایند. لازم به‌ذکر است که اندروید 6، برروی این گوشی به‌صورت پیش‌ فرض وجود دارد و نیازی به ارایه به‌روزرسانی برای تجربه اندروید 6 مارشمالو برروی اچ‌تی‌سی One A9 نیست!

A9 (3)

هم‌چنین اگر می‌خواهید تا شارژر سریع این گوشی را امتحان کنید، باید شارژر 15 واتی آن را خریداری نمایید. هم‌چنین اچ‌تی‌سی برای این گوشی، کیس Dot View II با حرکات‌ژستی بهبودیافته‌ای را ارایه داده است. در صورتی‌که مایل هستید تا از حداکثر توانمندی‌های BoomSound استفاده کنید، باید هدفون‌های HTC Pro Studio را بخرید.

اچ‌تی‌سی One A9، هفته‌ اول نوامبر در رنگ‌های نقره‌ای عقیق، خاکستری کربنی، طلایی و قرمز ارایه خواهد شد. قیمت این گوشی هنوز مشخص نشده است. نظر شما در این باره چیست؟!

5 در مورد “اچ‌تی‌سی One A9 با بدنه‌ای تمام فلزی و پردازنده هشت‌ هسته‌ای معرفی شد”

  1. دوست ناشناس ایفون از رو طرح اچ تی سی الگو برداری کرده که بالا ذکر شده از چه نوعی از اچ تی سی

  2. ســـــــــــــــــــام

    نظرم اینه اینم خداد تومن قیمتش میشه برسه ایران
    ما مثل بقیه گوشی ها فقط باید مطالبش رو بخونیم همین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH