مصاحبه اختصاصی با مدیر ارشد جهانی اوپو: ۳ تا ۶ ماه دیگر در ایران هستیم!

چند روز پیش و به دعوت شرکت اوپو، یکی از بزرگ‌ترین بازیگران در صنعت موبایل چین راهی نمایشگاه جیتکس در شهر دبی شدیم تا در مراسم رونمایی از گوشی جدید آن‌ها با نام R7s شرکت کنیم. در همین حین، با کاترینا لی، مدیر ارشد جهانی اوپو نیز مصاحبه‌ای اختصاصی انجام دادیم تا از برنامه‌های آتی این شرکت و به خصوص زمان حضورشان در ایران نیز باخبر شویم. کاترینا که سابقه همکاری با برندهایی چون لنوو و بنکیو را نیز در کارنامه‌اش دارد، از نظر توانایی‌های مدیریتی در کار خود خبره به نظر می‌رسد.

OPPO interview2

در این مصاحبه، ایسان ژانگ، مدیر کل بازار ایران نیز حضور داشت و اکثر سوالات مربوط به کشورمان را وی جواب می‌داد. ایسان که یکی از پرسابقه‌ترین مدیران اوپو است، از همان ابتدای شروع به کار این برند چینی (سال ۲۰۰۸) در بخش فروش و بازاریابی مشغول به فعالیت بوده و دارای سابقه بسیار خوبی نیز در این بخش است. انتخاب وی به عنوان مدیر ارشد ایران نشان می‌دهد که اوپو، می‌خواهد تا سهم خوبی در مارکت کشورمان داشته باشد.

OPPO interview1

بازار ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ایران دارای یکی از بزرگ‌ترین بازارها در خاورمیانه است که مردم آن علاقه زیادی به گوشی دارند و خیلی سریع از مدل‌های فیچرفون به سمت گوشی‌های هوشمند حرکت کردند. ایرانیان همچنین به کیفیت دستگاهی که استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی می‌دهند و به همین خاطر فکر می‌کنیم که اوپو در بازار ایران بسیار موفق خواهد شد.

چه زمانی ما می‌توانیم اولین گوشی رسمی اوپو را در بازار ایران مشاهده کنیم؟

زمان خیلی دقیقی نمی‌توان برای این منظور ارایه داد اما به احتمال بسیار زیاد، این اتفاق بین ۳ تا ۶ ماه آینده خواهد افتاد.

چه بخشی از بازار ایران بیشتر از همه مدنظر شما قرار دارد؟

ما برای ایران قصد داریم بازار میانی و بالا را هدف قرار دهیم. ما می‌دانیم که ایرانی‌ها به دنبال کالای با کیفیت و با دوام هستند و با توجه به عملکردمان، بایستی با استقبال خوبی روبه‌رو شویم.

ایرانیان به کیفیت دستگاهی که استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی می‌دهند و به همین خاطر فکر می‌کنیم که اوپو در بازار ایران بسیار موفق خواهد شد.

وضعیت رقبای خود را در بازار ایران چگونه می‌بینید؟ به خصوص آنکه هواوی و سامسونگ در ایران بیشترین سهم بازار را دارند.

در حال حاضر تمایلی نداریم که درباره رقابت صحبت کنیم و به تمام برندها احترام می‌گذاریم. فعلا می‌خواهیم در بازار حضور داشته و محصولات خود را در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار دهیم، شاید بعد از ۴ یا ۵ سال بتوانیم در باره‌ رقابت در بازار ایران صحبت کنیم. پس ما بیشتر به دنبال ارتباط با مصرف کننده هستیم تا رقابت.

قیمت گذاری محصولات شما در ایران به چه صورت است؟

شرایط ارایه محصول در هر کشوری برای اوپو متفاوت است و به طور حتم با توجه به بازار ایران قیمت را تعیین خواهیم کرد.

OPPO interview3

یکی از روش‌های نوین برای فروش گوشی در دنیا، از طریق همکاری با اپراتورهای موبایل است. آیا برنامه‌ای برای عرضه محصولات خود از طریق اپراتورهای مخابراتی ایران دارید؟

بله، در تلاش هستیم تا با همکاری اپراتورها، برخی از مشکلات موجود در ارتباط با این نوع از عرضه را رفع کنیم و محصولات اوپو را از طریق آن‌ها به‌فروش برسانیم؛ اما در این ارتباط هنوز توافق قطعی انجام نشده است.

هدف شما برای آینده بازار ایران چیست و آیا می‌خواهید یکی از برترین برندها در کشورمان باشید؟

بدون شک برنامه‌های زیادی برای مارکت ایران داریم. ما برای آزمایش به بازار نیامده‌ایم اما پله پله به سمت جلو پیش خواهیم رفت. در ابتدا ما هوشمندانه و آرام حرکت خواهیم کرد. ما برای موفقیت چند المان خاص داریم که اولین آن‌ها فرهنگ اوپو است که بعدها اطلاعات مربوط به آن‌ها را به‌طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهم. مورد دوم، سیستم بسیار خاصی است که ما برای بازاریابی و فروش در نظر گرفتیم، علاوه بر این‌ها بهترین محصول با بهترین قیمت و برترین خدمان را به مشتری ارایه خواهیم کرد. ما مرتبا وضعیت خود و میزان پیشرفت در بازار را بررسی می‌کنیم و براساس شرایط، استراتژی‌های خودمان را تغییر می‌دهیم.

کدام گوشی شما در سطح جهانی موفق‌تر بوده است و چرا؟

این مورد در هر بازار بسته به فرهنگ آن کشور می‌تواند متفاوت باشد. اوپو در حالت کلی موفقیت‌های زیادی را با مدل‌های گوناگون تجربه کرده است و شرایط هر کشور با توجه به فرهنگ و همچنین استراتژی تیم اوپو فرق دارد.

هم‌ترین دلیل موفقیت اوپو، تمرکز است. ما بر روی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند تمرکز کرده‌ایم و شاخه کاری خودمان را دایما تغییر نمی‌دهیم.

میانگین جایگاه اوپو در بازار چین در سال گذشته میلادی چگونه بوده است؟

ما پس از ارایه محصولات سری R7 مرتبا جایگاه اول و دوم را داشته‌ایم اما پیش از آن، در ماه‌هایی در جایگاه سوم یا چهارم چین بوده‌ایم. همچنین در ماه‌های جولای و آگوست ۲۰۱۵ رتبه دوم را داشته‌ایم که در ماه‌هایی نیز حتی به رتبه‌ یک در بازار چین دست یافتیم. در واقع ما همیشه جزء ۵ برند برتر چین بوده‌ایم.

شرایط اوپو در بازارهای دیگر چگونه است و پس از چین بیش‌ترین سهم اوپو در کدام کشورها است؟

ما در کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل مالزی و ویتنام سهم بازار زیادی داریم. حتی در ویتنام بالاترین سهم بازار در اختیار ماست. در کشوری چون میانمار نیز سهم بازار قابل توجهی داریم.

در حال حاضر اوپو در ۱۱۶ کشور ثبت شده است و در بیش از ۲۰ کشور فروش مستقل خود را دارد.

دلیل موفقیت اوپو در بازار بسیار بزرگ چین را در چه می‌دانید؟

پاسخ به این سوال ساده است، ما این موضوع را بارها در داخل شرکت نیز بررسی کرده‌ایم. مهم‌ترین دلیل موفقیت اوپو، تمرکز است. ما بر روی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند تمرکز کرده‌ایم و شاخه کاری خودمان را دایما تغییر نمی‌دهیم. مثلا ساعت هوشمند یا بلو-ری پلیر تولید نمی‌کنیم. وقتی یک دسته کاری جدید مطرح می‌شود، حتی اگر جالب باشد و ما هم توان تولید آن را داشته باشیم، باز به سمتش حرکت نمی‌کنیم چرا که قرار است بر روی موبایل متمرکز شویم.

OPPO interview4

در نمایشگاه جیتکس معمولا شرکت‌ها محصول جدیدی را معرفی نمی‌کنند، شما چرا تصمیم گرفتید که گوشی R7s را در اینجا رونمایی کنید؟

ما خواستیم تا به مردم خاورمیانه نشان دهیم که برای آن‌ها اهمیت قائل زیادی هستیم. اینکه تنها بگوییم که این بخش از بازار برای ما مهم است و محصولات خود را ابتدا در بازارهای دیگر رونمایی کنیم، کافی نیست. ما می‌خواهیم تعهد خود را در خاورمیانه نشان دهیم.

اوپو در زمینه ارتقای نرم‌افزاری چگونه عمل می‌کند؟ آیا برای گوشی‌های جدید و حتی قدیمی خود آپدیت ارایه می‌دهد؟ در ارتباط با به‌روز رسانی به اندروید ۶ چگونه عمل خواهید کرد؟

برای اوپو ارایه نرم‌افزار پایدار و بدون مشکل در اولویت است. ما مدام در تلاش هستیم تا نرم‌افزار خود را بهبود بخشیده و مشکلات آن را رفع کنیم تا بهترین تجربه را در اختیار کاربر خود قرار دهیم. ما به دنبال اضافه کردن قابلیت‌های فانتزی نیستیم و امکاناتی را اضافه می‌کنیم که واقعا به درد کاربر بخورند.

در ارتباط با عرضه اندروید ۶، بدون شک ما این کار را انجام می‌دهیم و در حال تلاش هستیم تا اندروید ۶ را هرچه زودتر بر روی محصولات خود اضافه کنیم.

به عنوان سوال آخر، چرا شما تا این حد اصرار دارید که نام اوپو در مدل انگلیسی به صورت حروف بزرگ (OPPO) نوشته شود؟

در حقیقت ما فکر می‌کنیم که نوشتن نام برند اوپو با حروف بزرگ، زیبایی بیشتری دارد و این مورد برای ما مهم است که بهتر دیده شویم. در واقع شکل زیبای لوگو هم می‌تواند سبب ترغیب دیگران در بازارهای مختلف در توجه به برند اوپو شود.

4 در مورد “مصاحبه اختصاصی با مدیر ارشد جهانی اوپو: ۳ تا ۶ ماه دیگر در ایران هستیم!”

  1. من که بیصبرانه منتظر حضور این برند هستم . کلا کارشونم جالب بوده که قبل از ورود دارن این شکلی خودشون رو معرفی میکنن واسه بازار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH