توشیبا بخش سنسورهای دوربین خود را به سونی می‌فروشد

گویا کمپانی توشیبا بعد از اینکه پی برده از ماه نهم سال ۲۰۰۸ تنها حدود 1.3 میلیارد دلار سود کرده، انگیزه‌ای دوباره گرفته است. بدون شک این میزان درآمد یک رسوایی بزرگ برای این شرکت به حساب می‌آید و به همین دلیل، مدیر عامل جدید این کمپانی با نام Masashi Muromachi اعلام کرده است که این مشکلات را از بین خواهد برد. بخش زیادی از این اقدامات تعیین کننده، بدون شک مربوط به نیمه هادی‌های LSI خواهند بود.

sony-xperia-logo

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اخبار حاکی از این هستند که سونی بخش سنسور‌های تصویر توشیبا را به همراه بخش عمده‌ای از نیمه هادی‌ها خریداری کرده است و بر اساس گفته CNY این معامله ارزشی ۲۰ میلیارد یِنی داشته است که تقریبا ۱۶۵ میلیون دلار می‌شود.

با این اوصاف اکنون مالکیت بخش سنسور تصویر توشیبا یعنی کمپانی Oita ساکن در جنوب ژاپن به دست سونی رسیده است. علاوه بر این، بخش تحقیق و توسعه سنسور‌های توشیبا نیز به مالیکت سونی در آمده است.

toshiba

شاید تمام این موارد باعث شود که کمپانی ژاپنی توشیبا دوباره به دوران اوج و سود دهی خود باز گردد. البته این یک اقدام منطقی برای سونی به نظر می‌رسد. زیرا بخش سنسور‌های سونی عملکرد سوددِه دارد و اغلب اسمارت فون‌های سایر کمپانی‌ها نیز با سنسور‌های سونی عرضه می‌شوند و این شرکت می‌تواند با خرید بخش سنسور‌های توشیبا، میزان تولید خود را افزایش دهد. البته بخش موبایل سونی تحت عنوان اکسپریا نیز همچنان سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شود و به دنبال راه‌هایی می‌گردد تا به سوددهی دست یابد.

باید بدین نکته نیز توجه کرد که اطلاعات منتشر شده در خصوص این معامله فعلا توسط سونی و توشیبا تایید نشده‌اند.

1 در مورد “توشیبا بخش سنسورهای دوربین خود را به سونی می‌فروشد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH