به این دستگاه پول بدهید و داستان کوتاه بگیرید!

short-edition-machine-964x644-640x427

اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، کامپیوترها و به‌تازگی ساعت‌های‌هوشمند همگی تبدیل به جزیی از زندگی ما شده‌اند، روزانه ساعت‌های زیادی را با آن‌ها و در فضای مجازی می‌گذرانیم و دیگر کمتر کسی سراغ کتاب‌ و داستان می‌رود. با این‌حال مسئولان شهر گرونوبل فرانسه تصمیم گرفته‌اند دستگاه‌هایی سکه‌ای را در سطح شهر نصب کنند تا بتوانند مردم را دوباره با داستان‌ها آشتی دهند.

هدفی که این دستگاه دنبال می‌کند این است که افراد را به مطالعه‌ای تشویق کند که زیاد وقت آن‌ها را نگیرد، داستان‌های کوتاه این لذت مطالعه را بدون صرف وقت زیاد در اختیار شما می‌گذارند.

شیوه کار این دستگاه به‌این صورت است که شما ابتدا یک سکه را درون دستگاه می‌اندازید و سپس یکی از 3 گزینه روی دستگاه که بیانگر طول زمانی داستان است را انتخاب می‌کنید و دستگاه داستان را روی تکه‌ای کاغذ چاپ و تقدیم شما می‌کند. این داستان‌ها به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند و تقریبا می‌توان آن‌را یک‌نوع فال البته داستانی به‌حساب آورد.

تاکنون هشت منطقه از گرونوبل به این دستگاه‌ مجهز شده که می‌توان به چند کتابخانه، سالن شهرستان و دفتر گردشگری این منطقه اشاره کرد. البته در صورت موفق بودن طرح، تعداد این دستگاه‌ها بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH