تمام عکس‌ها و تصاویر آینده سه‌بعدی است!

چندی پیش کمپانی ال‌جی با همراهی گلدیران اقدام به برگزاری نخستین جشنواره عکس‌های سه‌بعدی در نگارخانه تهران کرد. به این بهانه با دکتر شاهرخ دبیری، داور این جشنواره به گفتگوی کوتاهی نشستیم تا نقطه نظرات وی را در ارتباط با دنیای سه‌بعدی و نحوه برگزاری این نمایشگاه بیشتر بدانیم.

شاهرخ دبیری در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به آنکه بیش از ۱۸ سال است در زمینه سه‌بعدی فعالیت می‌کند و هم اینک نیز یکی از اعضای فعال انجمن سه‌بعدی جهانی است گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد فیلم‌هایی که در سطح اول جهان گرفته می‌شود، به صورت سه‌بعدی نیز فیلم‌برداری می‌شوند و کشورهای دنیا دارند اکثر سالن‌های خود را مجهز به سالن سه‌بعدی می‌کنند. در آینده نه چندان دور هم تمام تصاویر و عکس‌ها به صورت سه‌بعدی فیلم‌برداری خواهند شد و در دسترس همگان قرار خواهند گرفت. همچنین تلویزیون‌هایی به بازار خواهد آمد که دیگر نیازی به عینک ندارند و با این موجی که در دنیا شروع شده و تازه در ابتدای آن هستیم، هر کس یا شرکتی گامی در این راه بردارد، کمک بزرگی در پیشرفت آن کرده است.
دبیری در ادامه افزود: من بسیار خوشحالم که به لطف شرکت گلدیران دیگر بر خلاف گذشته خودم را در این عرصه تنها احساس نمی‌کنم و نام این شرکت بایستی به عنوان نخستین برگزار کننده مسابقات سه‌بعدی عکاسی ثبت شود.
وی درباره این جشنواره گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه ۸۰ نفر از دانشجویان هنر دانشگاه تهران هستند که هر فرد ۲ عکس برای شرکت در این مسابقه ارسال کرده است. از آنجایی که شرکت کنندگان در این مسابقه سابقه عکاسی سه‌بعدی نداشتند، شرکت گلدیران ۸۰ دوربین سه‌بعدی در اختیار آن‌ها گذاشت تا بتوانند در این بخش مشغول به فعالیت شوند. این افراد تمام عکس‌ها را برای من ارسال کردند و نمونه‌های برتر پس از ویرایش شدن، در ۳۴ پنلی که در نمایشگاه داشتیم به نمایش گذاشته شدند.
شاهرخ دبیری در ارتباط با نفرات برتر گفت: این عکس‌ها را من و دو استاد دیگر دانشگاه تهران مورد بازبینی دقیق قرار دادیم و در نهایت سه عکس به عنوان تصویر برتر انتخاب شدند و سه عکس دیگر نیز دیپلم افتخار گرفتند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد میزان حمایت از محتواهای سه‌بعدی بیشتر شود و گفت: من به سهم خودم از برگزار کنندگان این جشنواره یعنی شرکت‌های ال‌جی و گلدیران تشکر می‌کنم.

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

3 در مورد “تمام عکس‌ها و تصاویر آینده سه‌بعدی است!”

  1. با سلام و احترام

    در حال حاضر همین روند رو به رشد در حال ادامه هست و شرکت گلدیران دومین دوره همین مسابقات رو در مشهد اجرا خواهد کرد.

    اطلاعات بیشتر در سایت رسمی مسابقات عکاسی سه بعدی ال جی به آدرس

    3d.lgnews.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH