به عقیده اچ‌تی‌سی رشد بازار واقعیت‌ مجازی 3 تا 5 سال به‌ زمان نیاز دارد!

htc vive

کمپانی اچ‌تی‌سی و شرکت بازی‌سازی وَلو در اوایل سال جاری برای معرفی هدست واقعیت‌مجازی HTC Vive با یک‌دیگر همکاری کردند. از نظر زمان عرضه، انتظار می‌رود این هدست واقعیت مجازی در سال 2016 به‌تولید انبوه برسد. پیش‌تر اعلام شد حضور اچ‌تی‌سی در صنعت واقعیت‌مجازی، اوضاع این کمپانی را بهبود خواهد بخشید. به‌تازگی اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که صنعت واقعیت‌مجازی برای بلوغ و همه‌گیرشدن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. برای جزئیات بیشتر، همراه آی‌تی‌رسان باشید.

مدیر ارشد محتوای اچ‌تی‌سی، فیل‌چن در سخنرانی خود در نشست تک‌کرانچ چین اعلام کرد که این کمپانی انتظار دارد صنعت واقعیت‌مجازی 3 تا 5 سال دیگر به شکوفایی برسد. این بدان معنی است که حتی با وجود عرضه محصولات واقعیت‌مجازی محوری نظیر HTC Vive، آکیولس ریفت و پلی‌استیشن VR، تغییر خاصی در این بازار ایجاد نخواهد شد.

چرا این‌گونه است؟ به‌گفته‌ چن، وی مدعی است که فناوری پشت واقعیت‌مجازی نیاز دارد تا زمان بیشتری تصفیه‌ شود و باید محتوای بیشتری برای هدست‌های واقعیت‌مجازی تولید شود؛ به‌نظر منطقی است.

حتی زمانی‌که آی‌فون برای اولین‌بار معرفی شد، چندسال به‌طول انجامید تا مفهوم جدیدی در بازار گوشی‌های موبایل ایجاد شود و محصولات لمسی در این بازار به جایگاه امروزی خود دست یابند. در این مدت زمان، توسعه‌دهندگان نیز تحت تاثیر پیشرفت به‌دست آمده در بازار گوشی‌های‌هوشمند قرار گرفته و محتوای بیشتری برای آن‌ها عرضه کردند.
هنوز خبر رسمی درباره قیمت هدست واقعیت‌مجازی HTC Vive منتشر نشده است ولی امیدواریم که اچ‌تی‌سی، از یاد نبرد قیمت به‌عنوان یک فاکتور کلیدی در فروش این محصول تاثیرگذار خواهد بود. این کمپانی تایوانی پس از انتشار گزارش‌ مالی خود در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، رسما اعلام کرد که قصد دارد بخش پیش‌بینی درآمد را از گزارش‌های مالی خود حذف نماید و برای جبران ضرردهی در بازار گوشی‌های هوشمند، بازار واقعیت‌مجازی و اینترنت اشیا را محک خواهد زد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH