احتمال معرفی اسنپدراگون 820 در 19 آبان

AH-SnapDragon-Qualcomm-1.4آخرین پرچم‌دار کوالکام چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ است که با هشت هسته پردازشی و معماری ۶۴ بیت ساخته شده، متاسفانه این چیپست به یکی از بزرگترین مشکلات این تولید کننده بزرگ پردازنده‌های موبایلی تبدیل شده است. مشکل بزرگ این پردازنده افزایش بیش از حد دما است که کوالکام با وجود تلاش‌های بسیار موفق به رفع آن نشد. اما با این وجود تولید کنندگان بزرگ تصمیم گرفتند تا نیمه پر لیوان را ببینند، یعنی توان پردازشی بالای این چیپ! اسنپدراگون ۸۱۰ به عنوان مغز پردازشی گوشی‌هایی همچون اکسپریا زد ۵، نکسوس ۶p، ال‌جی جی فلکس۲ و … استفاده شده است.

به هر حال مدت زیادی از معرفی اسنپدراگون ۸۱۰ گذشته و زمان آن رسیده تا کوالکام نسل بعدی پرچم‌دار خود را معرفی کند. متاسفانه این سازنده خوش‌نام امسال با تاخیر از اسنپدراگون ۸۲۰ رونمایی می‌کند. تقریبا مشخصات اولیه این چیپست منتشر شده اما خبری از زمان معرفی و عرضه آن نیست. بر اساس شایعات این پردازنده در روز دهم نوامبر (حدود ۵ روز دیگر) معرفی خواهد شد. با توجه به همین شایعه، کوالکام برای معرفی این چیپ در نیویورک مراسمی ترتیب داده است. اگر این شایعه درست نباشد هم باید منتظر معرفی آن در آینده‌ای نزدیک باشیم، چون تا به حال شاهد تاخیر زیادی از سوی کوالکام بوده‌ایم.

طبق اعلام کوالکام، مصرف انرژی اسنپدراگون ۸۲۰ تقریبا ۴۰ درصد کمتر از نسل قبل شده و عملکرد آن هم ۴۰ درصد بهتر است. همچنین چند روز پیش کوالکام به طور رسمی داغ شدن اسنپدراگون ۸۲۰ را رد کرد. پردازنده گرافیکی Adreno ۵۳۰ در این چیپ قرار می‌گیرد که بر اساس طراحی Kyro ساخته شده، این طراحی در نسل‌های قدیمی‌تر چیپ‌های کوالکام مانند اسنپدراگون ۸۰۵ و ۸۰۱ استفاده شده بود. چیپ جدید از ISP دوگانه ( سنسور سیگنال تصویر) پشتیبانی می‌کند که به آن امکان استفاده بهتر از سنسورهای ۱۴ بیتی و سنسور چندگانه ترکیبی را می‌دهد.

کوالکام شناخته شده‌ترین سازنده پردازنده‌های موبایلی است و می‌توان گفت مشکلات اسنپدراگون ۸۱۰ نمی‌تواند به اعتبارش صدمه بزند. قطعا این شرکت به دنبال جایگزینی مناسب برای پرچم‌دار فعلی است و تمام تلاش خود را برای ورود قدرتمند به بازار گجت‌های موبایل خواهد کرد. طبق گفته‌ها اولین دستگاه‌هایی که از این چیپ استفاده خواهند کرد تا نیمه اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار می‌شوند.

شما فکر می‌کنید اسنپدراگون ۸۲۰ توان رقابت با حریفانی مانند اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ و یا Kirin ۹۵۰ هوآوی را دارد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH