چیپست جدید هوآوی با نام Kirin 950 رسما معرفی شد

Huawei-Kirinبالاخره هوآوی مشخصات چیپست جدید خود را به طور رسمی اعلام کرد. Kirin 950 یک چیپ هشت هسته‌ای است. اوایل هفته نتایج تستی در بنچمارک GFXBench نشان داد که هوآوی در این چیپ از هشت هسته از نوع Cortex A-72 استفاده کرده است. اما بر اساس چیزی که به تازگی اعلام شد، Kirin ۹۵۰ از معماری big.LITTLE بهره می‌برد که دارای چهار هسته A-72 با فرکانس ۲.۵۳ گیگاهرتز برای وظایف سنگین، و چهار هسته A-53 با حداکثر سرعت ۱.۸ گیگاهرتز برای وظایف معمولی است. همچنین یک پردازنده کمکی i5 هم برای آن در نظر گرفته شده است.
بر خلاف شایعات که تولید این چیپ را به سامسونگ نسبت می‌داد، ساخت این چیپ توسط کمپانی TSMC و با فناوری ۱۶ نانومتری FinFET انجام می‌شود. پردازنده گرافیکی هم از نوع Mali-T880MP4 است و از مودم LTE Cat.6 برای ارتباطات اینترنتی استفاده شده. هواوی سعی کرده در این چیپ کیفیت صدای موزیک و تماس را افزایش دهد.950
پرچم‌دار جدید هوآوی با استفاده GFXBench با اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ مقایسه شد که در تست تک هسته‌ای امتیاز Kirin برابر ۱۷۱۰ و امتیاز اگزینوس ۱۴۸۶ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز Kirin برابر با ۶۲۴۵ و اگزینوس برابر ۴۹۷۰ شده است.
به نظر می‌رسد هوآوی میت ۸ اولین گوشی باشد که از این پردازنده استفاده می‌کند.

با این تفاسیر باید منتظر یک تلفن تمام عیار از این تولید کننده چینی باشیم، اسمارت‌فونی که به ظاهر توان پردازشی بیشتری از گلکسی اس ۶ سامسونگ دارد!

1 در مورد “چیپست جدید هوآوی با نام Kirin 950 رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH