پازل فون، کابوسی برای پروژه آرا

ITRESAN-8- (2)

به‌تازگی یک نوع تلفن ویژه معرفی‌شد و به‌شدت توسط منتقدان و افراد عادی مورد استقبال گرفت ولی مشکلی در راه ساخت آن وجود دارد که این مشکل هزینه ساخت است، در همین راستا نیز پازل فون به دنبال سرمایه ساخت همراه هوشمند ماژولار خود است تا بتواند این محصول را روانه بازار سازد؛ به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که پازل فون، کابوسی برای پروژه آرا محسوب خواهد شد.

شرکت‌های مختلفی برای ساخت تلفن‌های همراه هوشمند ماژولار (همراه‌هایی که از قطعات مختلفی ساخته‌شده و بنا به سلیقه کاربر می‌توان با تغییر موقعیت این قطعات برای تغییر شکل دستگاه اقدام کرد) تلاش کرده‌اند ولی تا به امروز هیچ‌کدام از این شرکت‌ها موفق به انجام این کار نشده و نتوانسته‌اند تا یک ابزار کامل و کارآمد ماژولار را تولید کنند. در این میان محصولی به نام پازل فون در معرفی‌های اولیه خود به‌خوبی توجه‌ها را به‌سوی خود معطوف ساخته است.

این همراه هوشمند که به‌صورت مستقیم می‌تواند سرنوشت پروژه آرا را تحت تأثیر قرار بدهد، از قطعات مختلفی تشکیل‌شده است که قابلیت جابجایی دارند. قطعات این همراه توسط شرکت سازنده با نام‌های جالبی خوانده می‌شوند که این نام‌ها به ترتیب شامل این موارد هستند:

بخش ستون فقرات (Spine): نمایشگر ال‌سی‌دی 5 اینچی، قاب و بلندگوی دستگاه
بخش مغز (Brain): پردازنده و دوربین
بخش قلب (heart): باتری و فناوری‌های ثانویه

تمامی این بخش‌ها به‌سادگی قابل تعویض و جابجایی هستند و به همین دلیل نیز این همراه اندرویدی کاملا با سایر نمونه‌هایی که تا به امروز ساخته ‌شده‌اند متفاوت خواهد بود. این دستگاه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است تا قیمتی حداقل 333 دلاری داشته باشد.

از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد: یک پردازنده 8 هسته‌ای که البته هنوز نام شرکت سازنده آن فاش نشده است، یک رم 3 گیگابایتی، نمایشگر ال‌سی‌دی 5 اینچی با کیفیت 1080p، دوربین اصلی با کیفیت 12 مگاپیکسل و دوربین دوم با کیفیت 5 مگاپیکسل و درنهایت نیز حافظه داخلی که بر اساس قیمت دستگاه متفاوت خواهد بود.

شایان‌ذکر است که قیمت یاد شده برای مدل پایه و 16 گیگابایتی این دستگاه است و مدل‌های 32 و 64 گیگابایتی این همراه ماژولار، برچسب قیمت 444 و 777 دلاری به خود می‌بینند.

بااین‌وجود مشکل اصلی در راه عرضه این همراه هوشمند را باید هزینه ساخت آن دانست، شرکت سازنده اعلام کرده است که برای دست پیدا کردن به برنامه‌ریزی اعلام‌شده یعنی عرضه دستگاه موردنظر در سال 2016 میلادی نیاز به سرمایه‌گذار دارد و به همین دلیل نیز فراخوان عمومی برای جذب سرمایه انجام داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH