بر بال‌های فرشته! (بررسی تخصصی نکسوس 4)

زمانی گوشی‌های سری نکسوس گوگل نه آن قدر محبوب بودند که با ورودشان کسی دم فروشگاه‌ها صف بکشد و نه آن چنان محبوب بودند که کسی گوشی خودش را به خاطر آن عوض کند. به طور معمول قیمت‌های این سری نه تنها از تلفن‌های همراه عادی کمتر نبود، بلکه یک سر و گردن نیز بالاتر می‌ایستاد!
اما گوگل با تغییر سیاست‌های خودش کاری کرد که دو محصول جدیدش در این سری یعنی نکسوس ۴ و نکسوس ۱۰ در عرض حتی کمتر از یک ساعت، در بسیاری از فروشگاه‌ها نایاب شوند! به راستی راز این موفقیت چیست؟!
اگر فکر کردید که می‌خواهیم این راز را الان برایتان برملا کنیم سخت در اشتباهید! در اینجا قصد داریم یکی از این محصولات بسیار موفق را از نزدیک بررسی کرده تا ببینید که کیفیت بالا، یکی از بخش‌های همین راز است که به دنبالش می‌گردید!

طراحی: زیباترین نکسوسم!
تا پیش از این گوگل با همکاری اچ‌تی‌سی و سامسونگ به تولید تلفن همراه با برند نکسوس پرداخته بود اما بایستی اذعان کرد که کار کردن مشترک با ال‌جی، زیباترین نکسوس را به بازار فرستاده است. شاید ال‌جی موبایل همیشه در زیر سایه برادر کره‌ای‌اش قرار داشته اما نکسوس ۴ برگ برنده‌ای برای این کمپانی است که آس آن را با همین بخش طراحی بر روی میز بازی گذاشته است!
طبق روال معمول نکسوس بسیار سیاه است و طبق عادت ال‌جی، سطح پشتی گوشی طرح دار بوده و به صورت کاملا مسطح طراحی شده است. در همان لحظه نخست که گوشی را در دست گرفتم، ساختار محکم و شکیل آن به درستی نشان داد که چرا این همه سر و صدا برای چنین مدلی ایجاد شده است. سادگی در عین زیبایی به همراه قاب باریک دور نمایشگر که سبب می‌شود تا ابعاد 4.7 اینچی آن فضای زیادی را از جیب شما اشغال نکند، لبخند را بر لبان بسیاری از افراد خواهد نشاند.

یکی از مواردی که ممکن است برخی به آن ایراد بگیرند، عدم وجود کلیدهای مجزا در زیر نمایشگر است و در واقع همه چیز درون خود مانیتور خلاصه شده است. اما به نظر من چنین موردی ایراد نیست، به خصوص که سبب می‌شود تا دست طراح برای خلق یک شاهکار بازتر بوده و فضای بیشتری در اختیار داشته باشد.
در سمت راست تنها کلید قفل/پاور دیده می‌شود که به خاطر کوچکی، خیلی کار با آن لذت بخش نیست.

در قسمت چپ کلید یکپارچه صدا و پایین‌تر از آن اسلات ورودی سیم‌کارت که همچون گوشی‌های آی‌فون بایستی توسط یک سوزن آن را باز کنید دیده می‌شود.

وجود این اسلات خبری را برای شما دارد و آن اینکه دسترسی به باتری امکان پذیر نیست! خب، شاید بپرسید پس چگونه بایستی حافظه گوشی را ارتقا دهیم؟! ما هم به سادگی پاسخ می‌دهیم هیچ راهی وجود ندارد و بایستی به همان حافظه ۸ و یا ۱۶ گیگابایتی داخلی قناعت نمایید.
اگر به سطح پشتی نکسوس ۴ به صورت مستقیم نگاه کنید، شاید چیزی جز همان سیاهی نصیب دیدگانتان نشود اما با برخورد نور به این سطح متوجه نقش‌های ریزی می‌شوید که با حرکت دادن سطح پشتی درست شبیه به حرکت صفر و یک‌های کوچک کامپیوتری است که دائما خاموش و روشن می‌شوند. تنها نکته منفی در این طرح زیبا، استعداد بالا در جذب لک و اثر انگشت است.

لنز دوربین هم با حالتی مظلومانه و مخفیانه در بالای فلاش LED نسبتا بزرگی قرار گرفته که تنها وظیفه‌اش نور افشانی در شب است.
نکسوس ۴ به طور کلی گوشی خوش دست و شکیلی است و به نوعی می‌توان آن را مصداق بارز جمله: مشکی رنگ عشق است، دانست! (من که در دام عشقش گرفتار شدم، شما چطور؟!)

نمایشگر: یک کلمه؛ عالی!
یکی از مواردی که ال‌جی همیشه ادعای زیادی در آن داشته و به راستی هم خیلی سرافرازانه در آن کار کرده، همین بخش نمایشگر است. اگر این حرف من را قبول ندارید، با روشن کردن گوشی و نگاه به نمایشگر نکسوس ۴، فکر نمی‌کنم چاره‌ای جز تصدیق برایتان باقی بماند. کیفیت نمایش رنگ‌ها بسیار مطلوب است، سیاهی عمیق بوده و تصاویر به نحوی دیده می‌شوند که احساس می‌کنید هیچ فاصله‌ای با شما ندارند.
عملکرد تاچ هم به روانی و سرعت انجام گرفته و هیچ‌گونه تاخیر و یا اشکالی را در زیر انگشتان خود احساس نمی‌کنید.
در واقع می‌توان گفت به کمک فناوری True HD IPS Plus، وضوح تصویر HD و bezzle بسیار باریک، یکی از بهترین نمایشگرهای بازار در دستان شما قرار دارد. تصاویری از این نمایشگر 4.7 اینچی را در حالتی که مشغول نمایش تصاویری زیبا است برای شما فراهم آورده‌ایم تا با توانایی‌های آن از نزدیک آشنا شوید.

سخت‌افزار: یک چهار توانمند
پس از مدتی که دیگر قائله پردازنده‌های چهار هسته‌ای فروکش کرد و کسی هم به فکر داشتن تعداد هسته بیشتر نیست، بحث بهبود کارایی این چیپست‌ها مطرح شد، جایی که چیپست‌های سری جدید Snapdragon توانستند تا با به‌جای گذاشتن نتایجی بسیار بهتر از قبلی‌ها، دریچه جدیدی را در این بازی قدرت باز کنند. حال نکسوس ۴ نیز به یکی از این پرقدرت‌ها مجهز شده تا در کنار ۲ گیگابایت حافظه جانبی یا RAM، برای سایرین خط و نشان بکشد. ما هم چون عاشق این مبارزات هستیم، نکسوس ۴ را وارد میدان مبارزه کرده و نتایج به‌دست آمده آن را با سایر ۴ هسته‌ای‌ها برای شما به نمایش خواهیم گذاشت تا ببینید که این زاده ال‌جی و گوگل چه چیزی در چنته دارد.

در مرحله نخست، به سراغ آزمون بنچمارک‌پی رفتیم تا سرعت پردازنده را در محاسبه عدد پی بسنجد. عدد به دست آمده ۴۷۴ میلی‌ثانیه، آن نتیجه‌ای نبود که در این مرحله انتظار داشتم و تقریبا از تمام مدل‌های ۴ هسته‌ای این سری کمی ضعیف‌تر بود.

در آزمون بعدی نوبت به quadrant advanced professional رسید تا در ۴ مرحله مختلف توانایی‌های گوشی را به سنجش بگذاریم. نمودارهای زیر به خوبی نشان می‌دهد که قدرت نکسوس ۴ در مواجهه با سایر رقیبان در چه حد است.

واحد گرافیکی Adreno 320 را شاید تنها از روی تئوری هم بتوان یک واحد قدرتمند دانست. کسب امتیاز کامل 60 فریم در ثانیه توسط نکسوس ۴، هیچ حرف و حدیثی را در این بخش باقی نگذاشت.

برای آنکه نشان دهیم قصد نداریم به این راحتی دست از سر گوشی برداریم، به سراغ آزمون AnTuTu رفتیم. این برنامه تست‌های مختلفی را بر روی گوشی اعمال می‌کند و در پایان یک امتیاز کلی را به دستگاه می‌دهد. رقم به‌دست آمده 8147 بیشتر از آنکه ما را خوشحال کند، اندوهگین ساخت! چرا که پیش از این و در بررسی گوشی‌های گلکسی اس ۳ و اپتیموس 4X HD، این ارقام بالای ۱۱ هزار بود!

در گام بعدی به سراغ برنامه اسمارت بنچ رفتیم تا عملکرد واحد گرافیکی و پردازنده به صورت هم‌زمان سنجیده شود. نمودار زیر به خوبی نتایج این مرحله را به تصویر می‌کشد.

برای آنکه به نکسوس ۴ دیگر هیچ بهانه‌ای جهت کم کاری ندهیم، از آزمون آنلاین browsermark استفاده کردیم. اما در همان ابتدا فهمیدیم که بهانه را کس دیگری به دست نکسوس ۴ داده زیرا نسخه جدید این برنامه بر روی کروم که مرورگر اصلی گوشی است، عملکرد کاملا متفاوتی داشته و در نحوه امتیاز دهی هم به شکل دیگری عمل می‌کند. اما ما چون خیلی زرنگ و ناقلا هستیم! زودی دست بکار شدیم و از تبلت چهار هسته‌ای نکسوس ۷ دعوت به عمل آوردیم تا در این آزمون نیز شرکت کند. امتیاز کسب شده توسط این تبلت عدد 2158 و در نکسوس 4 این رقم برابر با ۲۱۲۸ بود.

در کل عملکرد گوشی در آزمون‌ها با آن چیزی که به شخصه فکر می‌کردم تفاوت زیادی داشت و من یکی از دلایل احتمالی این فرق را بر روی عملکرد این گوشی (زیرا یک نمونه پیش از تولید است) می‌گذارم.

دوربین: ثبت خاطراتی که می‌خواهند شیرین باشند!
به نظر می‌رسد که جدیدا مد شده تا گوشی‌های هوشمند این رده، از دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی استفاده کنند! به همین خاطر نکسوس ۴ نیز سنت شکنی نکرده و از یک لنز کوچک ۸ مگاپیکسلی در کنار تک فلاش LED بهره گرفته و توانایی ضبط تصاویر با حداکثر کیفیت فول اچ‌دی را نیز دارد.

برای آنکه سخن را به درازا نکشانم، در چندین حالت مختلف مشغول عکاسی با دوربین شدم. نکته‌ای که در ابتدا توجهم را جلب کرد، ظاهر عجیب و البته جالب فوکوس بود که مثل فیلم‌های علمی تخیلی عمل می‌کرد و انگار نمایشگر گوشی، نقش چشم یک روبات را در هنگام عکاسی بر عهده می‌گیرد. تنظیمات هم به نوبه خودش جالب است و به طور معمول چند باری بایستی خطا کنید تا متوجه عملکرد آن شوید. برای دسترسی به این گزینه باید انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی نمایشگر نگاه دارید تا گزینه‌ها ظاهر شوند اما پس از آن دست خود را برندارید (کاری که حداقل در بار نخست انجام خواهید داد) و در همان حالت انگشت خود را بر روی منوهای ظاهر شده بکشید. خوشبختانه عملکرد فوکوس خودکار سرعت خوبی دارد و کمتر راه را به بیراهه می‌برد!

فوکوس اتوماتیک با آنکه کمی شیطنت هم می‌کند اما عملکرد خوبی دارد و رنگ‌ها نیز بسیار طبیعی گرفته می‌شود.
در هنگام روز کمی تصویر به رنگ آبی تمایل نشان می‌دهد (فکر کنم استقلالی باشه!) اما در کل جزئیات به خوبی ثبت می‌شود.
دوربین نکسوس ۴ تعادل بسیار خوبی بین نور سفید و اجسام موجود در عکس برقرار می‌کند، نمونه‌ای که تا پیش از این کمتر دیده بودم.
در تاریکی تصاویر گرفته شده به طور معمول خوب هستند اما چرا معمول؟ چون برخلاف بسیاری از دوربین‌ها محیط قبل از گرفتن عکس به طور کامل روشن نمی‌شود و احتمال خطا در عمل فوکوس وجود دارد.

برای آنکه توانایی فیلم‌برداری گوشی را نیز بسنجیم، کلیپی یک دقیقه‌ای با آن گرفتم. حجم کلیپ بالغ بر ۸۷ مگابایت شد که رقم بالایی نیست و این امر حکایت از فشردگی زیاد تصویر دارد (کلا ال‌جی به فشرده سازی علاقه زیادی دارد!). البته کیفیت کلی کلیپ مناسب (و نه عالی) است و فوکوس خودکار در حین عملیات ضبط تصویر به خوبی عمل می‌کند. نکته جالب در این بین زوم کردن است زیرا بایستی با انگشتان دست خود درست مانند زمانی که می‌خواهید تصویری را بزرگ و یا کوچک کنید، این کار را انجام دهید.

سایر امکانات: دنیای رنگارنگ اندروید
یکی از نکات مهم در نکسوس ۴ سیستم عامل آن است. اشتباه نکنید، منظور ما اندروید نیست، بلکه نسخه آن است که برای اولین بار از 4.2 در این گوشی استفاده شده است. به همین خاطر امکانات جالبی در دل نکسوس ۴ دیده می‌شود که برای دیدن آن بر روی سایر گوشی‌ها بایستی مدت‌ها انتظار کشید (برای برخی مدل‌ها که این انتظار ابدی است!). در این نسخه قابلیتی به نام MiraCast به گوشی اضافه شده که یک پروتکل مبتنی بر شبکه بی‌سیم است و از طریق آن می‌توان به نمایشگرهای مجهز به این فناوری (که تقریبا وجود ندارند!) متصل شد. البته نا امید نشوید زیرا بسیاری از سازندگان (به خصوص ال‌جی) قول داده‌اند تا آن را در محصولات جدید خود بگنجانند. تغییراتی هم در پنل notification ایجاد شده که اگرچه در مقایسه با نمونه‌های قبلی هیجان انگیز است، اما اگر از رابط کاربری چون تاچ ویز و یا سنس استفاده کرده باشید، متوجه می‌شوید خیلی هم چیز دندان گیری نیست! باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپری نیز تا ۳۹۰ ساعت حالت استندبای و نزدیک به ۱۵ ساعت مکالمه را به خوبی تاب می‌آورد.
از جمله نکات منفی که در نکسوس ۴ وجود دارد عدم استفاده از اسلات کارت حافظه جانبی است. حال شاید با خود بگویید: خب آی‌فون هم کارت حافظه نمی‌خورد! ما هم جواب می‌دهیم: به جای آن شما می‌توانید گوشی ۱۶، ۳۲ و یا ۶۴ گیگابایتی بخرید. ولی در اینجا چی؟ تنها دو آپشن برای شما در نظر گرفته شده است. یکی ۸ گیگابایتی و دیگری ۱۶ گیگابایتی و ظاهرا گوگل قصد ندارد تا از این سیاست خودش دست بردارد. می‌توان هم حدس زد که به زودی نسخه ۳۲ گیگابایتی این مدل (همچون نکسوس ۷) هم از راه برسد اما این امر دردی را از کسانی که نسخه ۸ گیگابایتی خریده‌اند دوا نمی‌کند! به خصوص آنکه تنها 5.7 گیگابایت از این فضا در دسترس کاربر است. واقعا اگر شما دو بازی حجم بالا (مانند مکس پین و آسفالت ۷) را نصب کنید و چند کلیپ کوتاه فول اچ‌دی را هم ضبط نمایید، دیگر چه فضایی برایتان باقی می‌ماند؟! به صراحت بایستی گفت: هیچ!
اما این مسایل همگی وقتی کم اهمیت می‌شوند که شما بدانید نسخه ۸ گیگابایتی این گوشی در فروشگاه گوگل با رقم باور نکردنی ۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد. اشتباه نکنید، این رقم برای قرار داد با اپراتور نیست بلکه مبلغ نهایی آن است و در واقع این همان زمانی است که حتی حاضر خواهید شد به قیمت نداشتن حافظه (خیلی دیگه اغراق آمیز بود!) باز هم نکسوس ۴ را داشته باشد. قیمت نسخه ۱۶ گیگابایت این گوشی هم ۳۴۹ دلار است، موردی که به طور حتم طرفداران بیشتری خواهد داشت.

نکسوس ۷ و نکسوس ۴ در حالتی‌که پشت به دوربین دارند!

سخن پایانی
قصه ما به سر رسید، اما نکسوس ۴ به ایران نرسید! در حال حاضر این گوشی تقریبا در بازار کشور ما وجود ندارد و فروش‌های قبلی گوگل در برخی نقاط دنیا در مدت بسیار کوتاهی به فروش رسیده است. البته خبرهای زیادی هم وجود دارد که قیمت این تلفن همراه در مناطقی که نمایندگی رسمی گوگل وجود ندارد (همچون کشور ما) بالاتر از نرخ رسمی خواهد بود اما تردید نداشته باشید که با گذشت زمان و البته الطاف قاچاقچیان عزیز (که کلی هم فامیل در خارجه دارند!) این گوشی به قیمت واقعی خود نزدیک خواهد شد و آن موقع زمانی است که بسیاری خواهند توانست یک گوشی زیبا و ۴ هسته‌ای را با قیمت بسیار خوب در دست بگیرند و شاید با داشتن آن احساس کنند که بر بال‌های یک فرشته سوارند!

لبخندBig Smile
طراحی شکیل و زیبا
استفاده از جدیدترین نسخه اندروید
قیمت عالی با توجه به امکانات
کلا فوق‌العاده دیگه!

اشکUnhappy
عملکرد ضعیف‌تر سخت‌افزار نسبت به انتظارات
عدم وجود اسلات کارت حافظه

[box type=”info”]
مشخصات فنی
ابعاد: 133.9×68.7×9.1 میلی‌متر
وزن: 139 گرم
نمایشگر: 4.7 اینچ لمسی با وضوح تصویر 1280×720 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 4.2
پردازنده: Quad-core 1.5 GHz Krait
دوربین: ۸ مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: ۲۱۰۰ میلی‌آمپر

[/box]

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

65 در مورد “بر بال‌های فرشته! (بررسی تخصصی نکسوس 4)”

  1. سلام اقای گلکار

    می بین این گوشی و htc one xl موندم به عده از one xl تعریف می کنن میگن خیلی خوبه یه عده می گن نه ولی با توجه به اختلاف قیمت کم بین این دو شما کدوم رو پیشنهاد میدید؟

  2. سلام اقا پیمان من دیروز گوشیم باتری تموم کرد و برای اولین بار خاموش شد چون نمیزارم اصلا باتیری خالی شه بعد بزنم به شارژ صبحش خاموش زدم به شارژ و فول شد کندم ولی از همون روز خیلی سرسع شارژ خالی میکنه چرا اینطور شده؟ باتری صدمه دیده؟؟؟؟اصلا استفاده نمیکنم کنار خونه است صبح امروز بوده 100 در صد الان 84 در صد بدون اینکه استفاده کنم ولی قبلا اینطور نبود اگه الان برم تو منو یه دو تا نرم افزار باز کنم 5 در صد میپره!!!ممکنه اشکال از نرم افزار هام باشه؟ با ریست فکنوری قابل حله؟راهنمایی کنید ممنون میشم

  3. پیمان جان سلام،یه راهنماییم کنید .. بین دو گوشی نکسوس 4 و لومیا 920 موندم…
    خاص و تک بودنش و ساپورت برام اهمیت داره بیشتر ‌…
    به نظر شما کدومو انتخاب کنم ؟!
    ممنون میشم اگ راهنماییم کنید

  4. سلام
    میخواستم ببینم کاور و برچسب ضدخش واسش پیدا میشه تو ایران؟
    آخه اکثرا نکسوس ها با لوازم جانبی مشکل دارن!!!
    چون سطح پشتیه نکسوس 4 میگن خیلی حساس به ضربه و خشه!!!
    اگه تو علاالدین کیف و کاورش پیدا میشه بگین کگه همین الان برم بخرم… (:

  5. سلام آقای گلکار ! من این گوشی رو دیشب خریدم . الان گیج شدم. من چطوری باید رو این برنامه نصب کنم؟ گوشی قبلیم htc بود و نرم افزار htc sync داشت . ولی تو پکیج این هیچی نیست هر چی هم سرچ می کنم چیزی دستگیرم نمیشه. میشه راهنمایی کنین؟

  6. سلام خسته نباشید .. یه سوال
    به نظرتون واسه ۲۰۰ تومن تفاوت قیمت ارزش داره به جای Xperia SP برم ۴ Google Nexus بگیرم؟!

    1. پیمان گل‌کار

      بسته به استفاده و نظر شخصی‌تون داره
      اگر از اس‌پی خوشتون نیومده ارزش داره اما اگر مشکلی باهاش ندارید، خیر!

  7. علیرضا مطریان

    با بنچمارک antutu به جنگ نکسوس 4 رفتم اما به رقم خیلی خوب و بیش از انتظار 17823 برخوردم!!! اگر اشتباه نکنم برنامه های بنچمارک گیری زمانی با اندروید 4.2.2 سازگاری خوبی نداشتند و بعدا با بروزرسانی های متعدد تصحیح شدند ولی بنچمارک های قدیمی در نقد و بررسی های قدیمی باقی ماند و همه را برای خرید این گوشی موبایل به شک وا داشت! باید اعتراف کنم بعد از 1 ماه و چند روز استفاده سرعت و روونی واقعا بیشتری نسبت اکسپریا اس پی و وان ایکس پلاس ارائه داد!!!

  8. سلام اقا پیمان دیشب رفتم یه نکسوس ۴ خریدم وقتی روشن کردم و لوگوی ایکس اومد چون تو ماشین بودم و تاریکی مطلق بود یه حاله ی سفید رنگ گوشه ی سمت راست بالای ال سی دی و پایین گوشه سمت چپ انگار نور LED تو اون قسمتا بیشتره رفتم دوربین فعال کردم دیدم بازم اون نور هست زیاد نیست ولی تو رنگ مشکی عمیق صفحه تو ذوق میزنه یه عکس تمام مشکی هم بلوتوث کردم بازم دیده شد ایرادی تو کاره دلیلش چیه؟
    و اینکه به بالای گوشی ضربه میزنی قسمت دوربین یه صدای لقی میده یا ویز ویز یا زینگ زینگ بهتره اسمشو بزاریم این صدا ماله چیه؟

    1. پیمان گل‌کار

      شما خیلی انگاری دیگه دقیق شدین در گوشی! باید گوشی رو از نزدیک ببینم تا بشه اظهار نظر دقیق کرد!

  9. سلام جناب گلکار بعد از مدت ها از شره اکسپریا تی خلاص شدم و نکسوس گرفتم واقعا گوشی دلچسبی هستش یه سوال داشتم میخواستم ببینم مارکت ایرانی {بازار} نرم افزار هایی که داره خوب هست؟چون شنییدم جالب نیست و رو کارایی گوشی تاثیر منفی میزاره ایا همینظوره چون نرم افزار های بازار رو گوشی یکی از دوستانم که هواوی هست نصبه و گوشی هر روز یکبار ری استارت میشه؟؟شما مارکت خارجی خوب میتونید معرفی کنید؟یا ایرانی؟؟بعد اینکه مارکت SLIDE ME رو گرفتم ولی نرم افزار هاشو لود نمیکنه برای چی؟مارکت خود اندروید رو باز میکنه ولی نرم افزار هاش بازم لود نمیشه؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      بازار در بین ایرانی‌ها خوب هست اما هر برنامه‌ای رو نصب نکنید
      در بین خارجی‌ها، blackmart و aptoide بسیار خوب هستند

  10. سلام آقا پیمان خسته نباشید. من بررسی زیباتون رو در مورد این گوشی خوندم . راستش خیلی تحقیق کردم بین این گوشی و اپتیموس جی ولی هر کدوم یه معایبی دارن. مثلا گوشی اپتیموس جی رو میگن عملکرد دوربینش با اینکه 13 مگاپیکسل هست ولی چندان در فیلم برداری مناسب نیست(با اینکه بیت ریتش 17 mb هست)در مورد این گوشی هم میگن بیت ریتش 9 mb هست ولی با اینکه این بیت ریت رو داره و دوربینش 8 هست ولی از جی بهتر عمل می کنه . من خودم عاشق nexus4 شدم ولی به نظر شما جی بهتره با این اوصاف یا nexus 4 ??????

  11. آقای گلکار سلام
    من بعد از کلی تحقیق میحوام nexus 4 بخرم قیمتشم که الان خوبه فقط یه سول حافظه ۱۶ گیگ کم نباشه
    زیاد اهل فیلم زدن به گوشی نیستم و فوقش شاید دو گیگ از ۱۲ گیگ رو پر کنم ولی واسه هر بازیه دیتا داره چقدر فضا لازمه؟ ۵,۶ تا میشه نصب کرد؟ فقط حافظه است مشکلم لطفا از دو دلی درم بیاربن و راهنماییم کنین
    ممنووون

    1. پیمان گل‌کار

      واقعیت اینه که مشکل اصلی این گوشی همون حافظه‌اش هست! البته این میزان یعنی ۱۶ گیگابایت داخلی (که البته در عمل هم کمتره)، پاسخگوی نیاز اکثر کاربران هست، وگرنه انقدر این گوشی طرفدار هم پیدا نمی‌کرد. به نظر من بین این گوشی و اپتیموس جی یکی رو انتخاب کنید

  12. سلام –
    1- آیافایل های apk را با بلوتوث دریافت می کند؟ –
    2- آیافایل های apk را با بلوتوث می فرستد؟ –
    3- برنامه ی ویژه ای برای اتصالش به کامپیوتر دارد؟ مانند kies برای سامسونگ –
    4- حالت انتقال اطلاعات انبوه دارد؟ –
    5-زمانی که به کامپیوتر وصل می شود نیازی به نصب برنامه یا درایور خاصی دارد؟
    6- به راحتی فایل های apk را با کابل به کامپیوتر می فرستد و دریافت می کند؟ –
    7- با وای فای مستقیم فایل های apk را دریافت می کند و می فرستد؟ –
    باسپاس بی پایان

  13. سلام پیمان جان عزیز،واقعا مطالبت زیبا و تخصصی هست دستت طلا،آقا پیمان زه نظر شما تو شرایط الان بازار نکسوس بگیرم یا اپتیموس جی یا one x+,خواهشن کمکم کنید.و آیا اپتیموس جی ال جی عملکرد باتریش و کیفیت ساختش بهتر از نکسوس هست.با تشکر از شما و سایت حوبتون

  14. سلام
    ببخشید بین نکسوس 4 و xperia sp کدوم روونتر و بهتره برا بازی بیشتر و کلا کدومشون به صرفه ترن؟

  15. اقا پیمان سلام
    سخت افزار این گوشی ضعیف عمل کرده با اینکه در این گوشی از بهترین چیپ استفاده شده تو سایت های دیگه هم دیدم عملکردش جالب نیست شما میدونید دلیلش چیه

    1. پیمان گل‌کار

      خود چیپست تنها عامل در قدرت نیست بلکه عملکرد مجموع یک اکوسیستم و سازگاری مناسب قطعات با همدیگر، منجر به نتیجه نهایی خواهد شد. احتمالا نکسوس ۴ در این بخش دچار یک سری از ضعف‌هاست

    1. پیمان گل‌کار

      قیمت‌های کاذب از طرف عده‌ای سودجو که از تقاضای بازار به نفع خودشون بهره‌برداری کنند!
      بایستی تا ورود رسمی از طرف ال‌جی منتظر باشید

  16. امیر شاه کرمی

    سلام
    به نظرم من یکی از بدترین عیب های این گوشی باتریشه به نظرم قوی نیست برا همچین سخت افزاری و باتری غیر قابل تعویض

  17. .سلام.
    کی نسخه 16 گیگش به بازار ایران میاد؟
    نسخه 8 گیگش چند گیگ دراختیار کاربر قرار میده؟

    1. پیمان گل‌کار

      نسخه ۱۶ گیگابایت وارد بازار ایران می‌شود
      نسخه ۸ گیگابایت کمی بیشتر از ۵ گیگابایت در اختیار کاربر قرار می‌دهد

  18. با سلام.خسته نباشین…راجب گوشی LG OPTIMUS G یه سوال داشتم ؟ ..تا اون جایی که میدونم این گوشی در دو مدل 8 و 13 مگاپیکسلی تولید میشه میخواستم بدومن به نظرشما ایا مدل 13 مگاپیکسلی میاد تو بازار ایران یا 8MP ….ممنون از شما و سایت خوبتون ….

    1. پیمان گل‌کار

      ال‌جی در این مورد نظر قطعی نداده اما فکر می‌کنم مدل ۱۳ مگاپیکسلی بیشتر در کشور ما مورد استقبال قرار بگیرد

  19. آقا پیمان نظرت راجع به این حرفا چیه؟؟ به این مشکلات برنخوردی؟؟

    این گوشی علاوه بر کمبود حافظه، به نظر میرسه که طول عمر باتری خوبی هم نداره! تو تست پخش ویدئو فقط 5:20 دوم آورده! در کل اگه بخوایم مشکلاتش رو برشمریم تا اینجا میشه به:
    1. حافظه داخلی کم
    2.باتری ضعیف
    3.عملکرد ضعیف دوربین در مقایسه با رقبای غدر (بیت ریت 9 مگ بر ثانیه!s3 17 مگابایت بر ثانیه است)
    4.کیفیت کم خروجی صدا که نویز اون در حین مکالمه خیلی زیاد میشه!…….این نگرانم کرد پیمان جان..
    5.کیفیت کم پشت گوشی……نکنه در حد x3
    6.با اینکه اندروید 4.2 داره اما کندتر از اپتیموس جی هست!!!
    اشاره کرد که تا به ایران برسه تمام مزیتها و معایبش مشخص خواهد شد.
    ????
    🙁

    1. پیمان گل‌کار

      ۱- حافظه کم یک مشکل است و برای خرید حتما مدل ۱۶ گیگابایتی را بگیرید
      ۲- باتری معمولی است (ضعیف نیست!)
      ۳- در فیلم‌برداری شاید اما در عکاسی کارش خوب است
      ۴- فکر نکنم چنین موردی مشهود باشه، وقتی که گوشی‌های رده متوسط و حتی پایین چنین ایرادی ندارند، پس چنین مدل قدرتمندی هم نخواهد داشت
      ۵- کیفیت پشت گوشی کاملا مناسب است و ظاهر بسیار مدرن و خوبی دارد
      ۶- از اپتیموس جی شاید کندتر باشد، اما این میزان اصلا به حدی نیست که سبب آزار شود و یا حتی دیده شود! این مقادیر تنها در بنچمارک‌ها مشخص است و بر روی کارکرد گوشی در کل تاثیری نخواهد داشت

  20. ی سوال میگین تو اروپا نایاب شده…بعد میگین پیش ساختش ب شما رسیده؟؟

    یعنی اروپاییا مدل پیش تولیدشو خریدن

    اگر پاسخ نه هست پس چرا پیش تولیدش اومده دست شما؟؟؟

    داریم همچین چیزی؟؟واقعاداریم؟؟؟مردم داریم؟؟؟پیمان داریم؟؟!!
    😉

    1. پیمان گل‌کار

      داریم عزیز!
      ما این گوشی را از نمایندگی رسمی این کمپانی تهیه می‌کنیم و این مدل‌ها وارد بازار نخواهند شد

  21. سلام
    تو جعبه این گوشی هندزفیری وجود نداره.
    میخواستم یه تست هم با هندزفیری انجام بدید ببینیم صداش چطوره, هم میکروفن هم اسپیکر, کلا موقع تماس هندزفیری اگه بذاریم صدا خوب رد و بدل میشه؟؟؟؟

  22. درصورت امکان می خواستم یک تست تاچ بر روی گوشی انجام دهید
    ابتدا با مرورگر گروم یک سایت شلوغ مثل سایت خودتان را باز کنید و عمل زوم را با دو انگشت انجام دهید،آیا این کار به سختی انجام می گیرد و مشکلی در این رابطه وجود دارد؟
    با تشکرات قبلی

  23. سلام /. مرسی از جوابتون …..راستش من گوشی lg optimus 4x hd دارم یعنی تازه خریدمش راستش ار رابط کاربری ال جی زیاد خوشم نمیاد میخواستم بدونم که میتونم روی این گوشی لانچری نصب کنم که شبیه تاچ وایز 5 سامسونگ اس 3 بشه یعنی خیلی میخوام شبیه اون بشه کپیش که باشه چه بهتر ..ممنون میشم اگه کمکم کنید …بازم مرسی به خاطر اینکه اینهمه وقت میزارید و به سوالات جواب میدید ..مرسی از سایت خوبتون

    1. پیمان گل‌کار

      لانچر ال‌جی شاید به زیبایی تاچ ویز سامسونگ نباشد اما از لحاظ قابلیت و بخصوص قابلیت کرکره‌ای که دارد، در هنگام نصب برنامه‌های زیاد بسیار سودمند خواهد بود
      با یک سرچ کوچک در اینترنت بایستی بتوانید لانچری شبیه به تاچ ویز پیدا کنید

  24. سلام .خسته نباشید.مرسی از شما یه خاطر برسی خوبتون………یه سوال داشتم خدمدتون ..اینه که ایا میشه روی گوشی مثلا ال جی رابط کاربری سامسونگ نصب کرد تاچ وایز یو ایکس یا همون 5 ….؟؟؟؟مرسی .یا سنس 4 رو روی سامسونگ نصب کرد.؟؟؟؟متشکرم

    1. پیمان گل‌کار

      در حالت عادی خیر اما لانچرهای گوناگونی در بازار وجود دارند که گوشی شما را به آسانی شبیه به این رابط‌های کاربری و حتی زیباتر از آن می‌کنند

  25. به!! بر بالهای فرشته …با قلم پیمان گلکار… پکوندی داش در سطح بمب اتم!!

    ولی اینو داشته باش
    برای آنکه توانایی فیلم‌برداری گوشی را نیز بسنجیم، کلیپی یک دقیقه‌ای با آن گرفتم. حجم کلیپ بالغ بر ۸۷ مگابایت شد که رقم بالایی نیست

    یعنی 99هزار درصد اونی ک 8 گیگشو میخره گند زده به سرمایش…؟؟؟

    ممنونتم

  26. سلام
    بالاخره گذاشتید و ممنونمم که گذاشتید
    ولی یکم مایوس شدم
    خیلی عمرکردش ضعیفه که
    ولی وقتی میخواستم نظرمو بدم دیدم شما گفتید
    ((این گوشی چون نمونه پیش از تولید است، بر روی نتایج بخشی چون باتری نمی‌توان به طور قطع اطمینان کرد و به همین خاطر مجبور شدیم تا به منظور جلوگیری از فاصله با کارکرد اصلی، این مورد را نگنجانیم))
    خوب ینی الان مدل هایی که پس از تولیده و به دست مردم میره بهتره و اگر اینجور باشه سی پی یو هم بهبود پیدا میکنه یا نه
    خیلی سوال دارما شرمنده
    یه سوال دیگه
    فک کنم همینجا جا بود یا یه جای دیگه که گفته بود چیپست این سری نکسوس که دو هسته ایش برابر با 4 هسته ای گلکسی نوت هست پس در این صورت 4 هسته ای این چیپست باید 2 برابر 4 هسته ای نوت هست
    خوب چی شد
    چرا اینقدر ضعیفه
    دارم به نتیجه یکی از دوستان که گفت ال جی بهتره بره یخچال بزنه میرسم (با این که من خیلی مخالف برند گرایی هستم و مهم امکاناته نه برند ولی کم کم داره بهم ثابت میشه)

    1. پیمان گل‌کار

      نمونه فاینال بهتر خواهد بود، شک نداشته باشید
      در این گوشی هم از پردازنده‌های قدتمند krait استفاده شده که عملکرد بسیار خوبی دارند. البته فعلا در اینجا که فقط در تئوری چنین چیزی ثابت شده!

  27. با سلام بررسی تون عالی بود ولی به نظر من کامل نبود
    فکر میکنم بنچمارک ها زیاد ربطی به این که نمونه ی پیش از تولید هست نداره چون چند جا دیده بودم که
    بنچمارک ها نسبت به سایر رقبا پایین تر بود
    بعد میخواستم بدونم این گوشی otg ساپورت میکنه یا نه؟و ایا احتمال داره با قیمت اصلی دست ما برسه؟
    اخه قاچاقچیای محترم وقتی ببینند خود نمایندگی گرون میده نمیان ارزون بدن

    1. پیمان گل‌کار

      این گوشی otg را ساپورت نمی‌کند
      احتمال همه چیز هم وجود دارد اما با توجه به هزینه shipment، گارانتی و گمرک و چند تا چیز دیگه! به طور قطع بالاتر از حد جهانی آن خواهد بود

  28. با سلام….خیلی ممنون از برسی خیلی خوبتون…امیدوارم خیلی زود بیاد تو ایران البته فکر کنم نسخه 16گیگ بهترین گزینه هستش..کلا اگه قیمتش ما بین 1میلیون و 1.200000 باشه خوبه ….البته تنها چیز خاصی که این گوشی داره قیمتش که اونم نه واسه ما ایرانی ها و یکی دیگه هم به روز بودن نسخه اندروید که همیشه اولین ابدیتو سری نکسوس دریافت میکنه ..اگه واسه کسی ابدیت مهم نباشه گزینه های بهتری هم هست با قیمت مناسب مثل optimus 4x که اقا پیمان زحمت کشیدن برسی تخصصیشو قرار دادن تو سایت …..بازم ممنون از برسی و سایت خوبتون………….یه سوال که دارم اینه که من تو یه سایت خوندم فیلم برداری این گوشی با سرعت 24 فریم در ثانیه هستش میخوام بدونم که درسته و این سرعت فریم چه تاثیری بر روی فیلم برداری داره مثلا تفاوت 24 فریم با 30 فریم در ثانیه چیه و کدوم بهتره؟؟؟؟ ممنون.

    1. پیمان گل‌کار

      هر فیلم از به هم پیوستن تعداد زیادی عکس که به هر کدام یک فریم گفته می‌شود تشکیل می‌گردد. به طور حتم هرچه تعداد فریم بالاتر برود، روانی تصویر بیشتر خواهد بود، اگرچه بیشتر از یک حدی برای چشم انسان این تعداد فریم قابل تشخیص نیست.
      حداکثر تعداد فریم فیلم‌برداری نکسوس ۴ هم ۳۰ فریم بر ثانیه است

  29. سلام. واقعا خسته نباشید. من بررسیا تونو خیلی دوست دارم چون یه جورایی ویژه وخاص هستند وجای دیگه پیدا نمیشه. ولی راجع به باطریش اصلاح صحبتی نکردید.
    یه انتقادم دارم و اونم اینه که بررسیاتونو خیلی طول میکشه تا رو سایت قرار بدید مثلا همین بررسیو خیلی وقته زدید بزودی.

    1. پیمان گل‌کار

      این گوشی چون نمونه پیش از تولید است، بر روی نتایج بخشی چون باتری نمی‌توان به طور قطع اطمینان کرد و به همین خاطر مجبور شدیم تا به منظور جلوگیری از فاصله با کارکرد اصلی، این مورد را نگنجانیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH