با وضوح تصویر 4K به رویا سفر کنید!

دیدن تصاویر با کیفیت بالا برای بسیاری از ما آن‌قدر لذت بخش است که محو آن می‌شوِیم و زمانی که فیلم یا عکسی را با کیفیت بالا می‌بینیم، دیگر دوست نداریم چیزی را در کیفیت‌های پایین‌تر ببنیم. تا به حال که به صورت عملی تنها دیدن کیفیت فول اچ دی ممکن بود اما به تازگی شرکت‌های RED و Odemax با همکاری هم دیدن تصاویر با وضوح 2160 ×4096 پیکسل یا 4K را امکان‌پذیر کرده‌اند (البته فعلا برای آمریکایی‌ها). اگر می‌خواهید به دنیای جدید نمایش وارد شوید با ما همراه باشید.

اگر خاطرتان باشد مدتی است که تلویزیون‌هایی که قادر به پخش تصاویر با کیفیت 4k هستند تولید شده‌اند اما بستری برای پخش تصاویر آن‌ها فراهم نبود و  حداکثر کفیت آن‌ها به وضوح FullHD محدود می‌شد اما RED در مشارکت با سرمایه گذاری جدید همراه Odemax یک جایگزین برای شبکه پخش استودیوهای بزرگ راه اندازی کرده‌اند که به نظر می‌رسد اگر آن‌ها در کاری که در پیش روی دارند موفق شوند، کارشان چیزی کم‌تر از یک انقلاب نباشد.

Odemax توسط John Farhat اداره می‌شود که در سرپرستی جلوه‌های بصری Hollywood و همکاری طولانی مدت با RED  فردی با تجربه است. چیزی طول نخواهد کشید و جزئیات کامل این سرویس در جشنواره فیلم ساندس در ژانویه اعلام خواهد شد. اما ایده اولیه این است که Odemax یک شبکه تحویل دهنده به علاوه یک وب‌سایت سطح بالا برای محتوای ویدیوی مبتنی بر ابر برای دریافت آپلود، ترویج، بحث و کنترل محتوا راه اندازی کرده است. با کمی نبوغ محتوا و ویدیوی رمز گذاری شده با یک روش جدید و تحویل با کیفیت بسیار بالا که این روش “تکان دهنده” (shockingly) نامیده شده (که البته تصور دیدن تصاویر با این کیفیت نیز شوک آور هستند!) به زودی از طریق همین شبکه موجود در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

شبکه فیبر Odemax

RED می‌گوید: این روش برای فیلم‌های 4K تا 60 فریم بر ثانیه نیز مناسب است. محتوا می‌تواند به صورت اختیاری رمزگذاری شود. هر کسی می‌تواند 4k را با استفاده از نرم‌افزار رایگان Redcine X Pro با یک پلاگین رمز گذاری Redray به قیمت 20 دلار رمزگذاری کند. محتوای پخش شده توسط RED تنها بر روی دستگاه REDRAY پخش می‌شود. اگر کاربران محتوا را رمز گذاری کنند، می‌توانند دقیقا پخش محتوا را در میان همه دستگاه‌ها به یک دستگاه خاص محدود کنند و قادر هستند محتوا را به یک یا چند بار پخش و یا پخش در یک زمان از روز محدود کنند. روند رمز گذاری RED در حدود 2.5MB/s (در فرمت اینترنتی 20 Mb/s) است که البته در حال حاضر خانه‌هایی که چنین پهنای باندی داشته باشند زیاد نیستند (در کشور امریکا). با این حال دستگاه پخش شامل هارد داخلی SATA یک ترابایتی است و می‌تواند محتوای انتخابی را به صورت خودکار دانلود و ذخیره کند که در اینجا دیگر مهم نیست سرعت ارتباط اینترنتی چقدر باشد.

علاوه بر این، دستگاه شامل پورت USB و کارت SD به همراه اتصالات اترنت است که محتواهای محلی با آن به راحتی بارگذاری می‌شود. ویدیو با چهار اتصال HDMI 1.4 که در نمایشگر های 4K جدید سامسونگ، سونی، ال‌جی و … وجود دارد، دریافت می‌شوند. چهار پانل استاندارد HD می‌تواند برای اعلانات تجاری/تبلیغاتی متصل گردد. دیگر اتصال HDMI یک پیش نمایش جالب HD را فراهم می‌کند و یکی دیگر از اتصال‌های HDMI به کار می‌رود تا محیط اطراف را با یک صدای دیجیتال 7.1 surround احاطه کند. همچنین با توجه به گیرنده داخلی که در دستگاه قرار دارد، کاربران با نصب اپلیکیشنی می‌توانند از آی‌پد یا آی‌فون خود به جای ریموت کنترل استفاده کنند.

 این پخش کننده در حال حاضر با قیمت 1450 دلار و سفارش از طریق وب سایت RED در دسترس است و زمان تحویل آن از ژانویه 2103 به بعد خواهد بود. در آخر نیز برای شما دوستدارن چند تصویر زیبا قرار داده‌ایم.

2 در مورد “با وضوح تصویر 4K به رویا سفر کنید!”

  1. و بهترین تی وی 4k بدون شک تی وی sony هست. کیفیت و امکانات عالی.
    تبلت xperia s و بلوری پلیر رایگان همراه با 10 فیلم کمپانی سونی پیکچرز با کیفیت 4k و بلندگوهای استریو 50 واتی و…..
    از بازیهای تحت کلود gaikai و چیپست تبدیل تصاویر hd به 4k هم نمیشه گذشت. و کیفیتی که همه رو شگفت زده کرده. طراحی و کیفیت ساخت عالی. واقعا بینظیره. سونی نشون داد که هنوز بهترین تی وی ساز جهانه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH