امتیازی خوب در تعمیرپذیری برای سونی اکسپریا Z5

IZGplGxXaDBUehjQ.huge_-800x420

همین‌طور که به مرور سخت‌افزارهای قدرتمندتری در تلفن‌های هوشمند جای‌ می‌گیرند؛ فضای کم‌تری نیز برای قرار دادن آن‌ها در اختیار طراحان قرار داده می‌شود. کاربران اسمارت‌فون‌هایی با ظاهری جذاب، بدنه‌ای فلزی و هرچه باریک‌تر می‌خواهند. نتیجه این همه فشرده‌سازی در ابعاد سخت‌افزارها این است که باز کردن گوشی و دسترسی به سخت‌افزار داخلی آن روز به روز در حال سخت‌تر شدن است. آخرین پرچم‌دار کمپانی سونی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در دسته تلفن‌های هوشمند با قابلیت باز شدن دشوار قرار می‌گیرد؛ هرچند باز کردن بدنه آن به‌هیچ وجه به دشواری گشودن بدنه Nexus 6P نیست و به‌حق گوگل در این بخش معجزه‌ای را خلق کرده است! البته هنوز هم سونی چند روزنه کوچک را برای باز کردن و ورود به بدنه Xperia Z5 باقی گذاشته است که این کالبد شکافی آن‌ها را به ما نشان می‌دهد.

آخرین پرچم‌دار سونی راحت‌تر از مدل‌های پیشین اجازه دسترسی به سخت‌افزار خود را به شما می‌دهد که این امر به دلیل بدنه یونیده نشده آن است که باز کردن آن را ساده‌تر می‌کند. در ابتدا حرارت زیادی لازم است تا چسب‌های بدنه را باز کنید. همچنین به یک جسم بسیار نوک‌تیز نیاز است تا کاور پشتی بدنه را باز کند. جالب این‌جاست که خود باتری به‌سادگی از جایش جدا می‌شود و تنها کافی است تا چسب نگه‌دارنده آن را از آن جدا کنید. تعویض این باتری بسیار ساده است اما دسترسی به آن تلاش بسیاری را می‌طلبد.

تمام اجزا درونی دستگاه توسط چسب‌هایی محکم به هم چسبانده شده‌اند اما جداکردن این قطعات از یکدیگر کار غیرممکنی نیست. دشوارترین بخش کار جدا کردن این اجزا از یکدیگر است بدون آسیب به سایر بخش‌هایی که برخی از آن‌ها مکان قرارگیری نامتعارفی نیز دارند. برای مثال حسگر اثر انگشت به‌صورت عادی در محل قرارگیری دکمه Home یا در پشت دستگاه قرار می‌گیرد؛ اما در این تلفن حسگر در بخش جانبی تلفن دیده می‌شود.

در محیط داخلی تلفن، مقدار بسیار زیادی چسب یافت می‌شود؛ بسیار زیاد! برای مثال میکروفون پایینی و دوربین دوم، هر دو با چسب فراوان به بدنه متصل شده‌اند که جداسازی آن‌ها را به‌کاری طاقت‌فرسا تبدیل کرده است.

این کالبد شکافی برخلاف همیشه، توسط تیم اختصاصی وب‌سایت iFixit انجام نگرفته بود؛ پس می‌توانیم منتظر حقایق جذاب دیگری نیز در این‌باره باشیم. در این بررسی اقدام به جداسازی نمایشگر صورت نگرفت، اما می‌توانیم تا حدود زیادی مطمئن باشیم که این بخش بر روی پنل جوش داده شده است؛ مثل اکثر تلفن‌های هوشمند موجود در بازار. همچنین iFixit هنوز نمی‌تواند به صورت قطعی به تعمیرپذیری Xperia Z5 نمره‌ای بدهد اما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که این تلفن امتیاز 6 یا 7 را کسب خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH