پهپاد ساخته شده با پرینت سه‌بعدی با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت!

شرکت هوافضای Aurora Flight Sciences به تازگی با کمک کمپانی Stratasys که در زمینه پرینت سه‌بعدی فعال است، موفق به ساخت وسیله‌ای شده که عنوان نخستین پهپاد بهره گیرنده از موتور جت و طراحی شده با پرینت سه‌بعدی را با خود یدک می‌کشد. این پهپاد که در نمایشگاه هوایی دبی دیده شد، می‌تواند به راحتی عنوان سریع‌ترین وسیله هوایی ساخته شده با پرینت سه‌بعدی را کسب کند. مطمئنا وقتی بشنوید که این موجود کوچک توانایی پرواز با سرعتی بالغ بر 240 کیلومتر بر ساعت را دارد، به آن آفرین خواهید گفت! تصویر این محصول را در زیر می‌بینید:
sddefaultهدف کلی این پروژه، نشان دادن این امر بود که استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی، چه تاثیر به سزایی در افزایش سرعت ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دارد. گاهی راه حل مسائل، آن‌قدر ساده و پیش پا افتاده است که به راحتی از آن غافل می‌شویم! استفاده از پرینت سه‌بعدی، نه تنها موجب کاهش زمان ساخت پهپادها می‌شود، بلکه هزینه‌های نهایی مربوط به ساخت این وسایل را نیز بسیار کاهش می‌دهد. ضمنا با وجود فناوری پرینت سه‌بعدی، طراحان می‌توانند طرح‌های پیچیده‌ای را که در ذهن دارند، به راحتی هرچه تمام‌تر پیاده کنند.
این پهپاد، که تنها 13.6 کیلوگرم وزن دارد، با طول بال 274 سانتی‌متری خود، مطمئنا بسیار سریع‌تر از همتایان دیگرش است. سایر پهپادهای هم‌رده این محصول، می‌توانند نهایتا به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برسند که حدود 30درصد کمتر از پرنده چابک مورد بحث ماست. با وزن کم و سرعت بالای این محصول، بدون شک ارتش راهی برای استفاده از آن خواهد یافت و آن را به خدمت خود در خواهد آورد، البته اگر تاکنون به فناوری این وسیله دست پیدا نکرده باشند!

1 در مورد “پهپاد ساخته شده با پرینت سه‌بعدی با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH