سه برنامه حرفه‌ای برای کاربران حرفه‌ای (ویژه اندروید)

اگر کاربر حرفه‌ای اندروید هستید، احتمالا یک سری از اپلیکیشن‌های برگزیده دارید که به‌شما اجازه استفاده کامل از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اندروید را می‌دهد. برداشتن محدودیت‌های اندروید با اپلیکیشن ممکن است برای کاربر معمولی یا ناوارد اندروید، چیزی شبیه رویا باشد، اما با اندروید، غیرممکن هم غیرممکن است! از طرف دیگر، شاید شما آن‌چنان با اپلیکیشن‌های مخصوص کاربران حرفه‌ای آشنا نباشید، ولی علاقه‌مند هستید که کمی از شرایط رابطه آن‌ها با اندروید سردربیاورید.

بسته به اینکه اکنون با آسودگی در دریای عمیق اپلیکیشن‌های مخصوص کاربران حرفه‌ای اندروید شنا می‌کنید یا صرفا قدم‌های ابتدایی‌تان را در این مسیر برمی‌دارید، بهتر است که فهرستی از اپلیکیشن‌های برجسته مختص خود را داشته باشید. نیازی به گفتن نیست که بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که در ادامه می‌آیند به دسترسی root نیاز دارند، پس اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید دستگاه‌تان را روت کنید، بیشترشان به دردتان نخواهد خورد.

بدون توضیحات اضافه‌ای، لیستی از اپلیکیشن‌های ضروری که هر کاربر حرفه‌ای اندروید ممکن است گه‌گاهی از آن‌ها استفاده کند، در ادامه می‌آید. این نوشته صرفا بخش اول یک سری از پست‌هایی است که قصد داریم شما را با چنین اپلیکیشن‌هایی با محوریت کاربری حرفه‌ای آشنا کنیم.

Tasker

Tasker

Tasker، که شاید یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های این لیست است، تعداد بی‌نظیری از ویژگی‌ها را پیشنهاد می‌دهد که به شما اجازه کنترل تقریبا هر جنبه از تلفن همراه‌تان را می‌دهد. اگرچه توضیح چگونگی کار تسکر در یک جمله خیلی سخت است، ولی فعلا این توضیح را داشته باشید: شما یک “شرط” و یک “نتیجه” را تنظیم می‌کنید، و فقط هنگامی که این “شرط” برقرار شود، “نتیجه” اتفاق می‌افتد. اپلیکیشن به قاعده “اگر، آنگاه” وابسته است و به شما اجازه می‌دهد دستورالعمل‌های پیچیده‌ای ایجاد کنید که شامل taskها و triggerهای مختلفی باشد. البته که تسکر قطعا همراه با یک شیب منحنی یادگیری است، اما همین‌که اصول را خوب یاد بگیرید، یک اپلیکیشن ضروری برای شمایی می‌شود که آرزو دارید قدرت واقعی اندروید را تجربه کنید.

دانلود

Xposed

Xposed Framework

Xposed Framework بااین‌که اپلیکیشنی نیست که مستقیما بتوانید از گوگل پلی دریافت کنید، ولی جزو برگزیده‌های مسلم هر کاربر حرفه‌ایست. با این‌که به ذات خود این اپلیکیشن کاری انجام نمی‌دهد، اما به‌شما اجازه می‌دهد تا ماژول‌های متنوعی را از مخزن آن دانلود و فعال کنید. گفتنی‌ است ماژول‌ها همراه با تغییر جنبه‌ای از رابط کاربری گوشی، افزودن ویژگی‌های جدیدی، یا اصلاح ویژگی‌های موجود هستند. اگر به سفارشی‌سازی یا تنظیم رابط کاربری خود تا حد اعلا علاقه دارید، این مورد یکی از ابزارهای ضروری برای شماست.

دانلود

Pushbullet

Pushbullet

به لطف این اپلیکیشن، شما می‌توانید ناتیفیکیشن‌های گوشی‌تان را مستقیما در PC یا مک‌تان داشته باشید، اما این همه آن چیزی نیست که این اپلیکیشن قادر به انجامش است. این نرم‌افزار شگفت‌انگیز اندرویدی اجازه می‌دهد که شما محتواها (که می‌تواند فایل یا لینک وب‌سایت باشد) را بین دستگاه اندرویدی و دستگاه دسکتاپ‌تان به اشتراک بگذارید. یک ویژگی کلیپ‌بردی عمومی در پوش‌بولت وجود دارد که اپلیکیشن این اجازه را به‌کاربر می‌دهد که به مسیج‌هایش مستقیما از طریق رایانه جواب دهد. اپلیکیشن فوق به دسترسی روت نیاز ندارد، اما برای استفاده باید افزونه مخصوص را روی مرورگر سیستم‌تان داشته باشید.

دانلود

2 در مورد “سه برنامه حرفه‌ای برای کاربران حرفه‌ای (ویژه اندروید)”

  1. Xposed واقعا از مزخرف ترین برنامه های اندرویده پیشنهاد میکنم اصلا دان نکنید.به ریسکش نمی ارزه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH