تماشا کنید: عید شکرگزاری در ایستگاه بین المللی فضایی!

عید شکرگزاری، چهارمین پنج‌شنبه ماه نوامبر است. در این روز، افراد خانواده دور یک میز بزرگ گرد هم می‌آیند و از خوردن گوشت بوقلمون و هم‌صحبتی با یکدیگر لذت می‌برند. خب این روشی است که مردم بر روی زمین روز عید شکرگزاری را سپری می‌کنند. اما اگر بر روی زمین نباشید چه؟ فضانوردان ناسا که در ایستگاه بین المللی فضایی هستند، ویدیویی برای ما فرستاده‌اند که در آن می‌بینیم چگونه یک فضانورد در ارتفاع بیش از 300 کیلومتری زمین، عید شکرگزاری را جشن می‌گیرد!

scene composition: litho, frame 22
scene composition: litho, frame 22

در این ویدیو، شما اسکات کلی، فضانورد ناسا را به همراه یکی دیگر از همکارانش می‌بینید. کلی قریب به یک سال است که در ایستگاه بین المللی فضایی سکونت دارد! در این ویدیو، این دو فضانورد را می‌بینیم که می‌گویند بابت چه چیزی شکرگزار هستند. (ظاهرا در روز عید شکرگزاری، به جز خوردن بوقلمون و خوش و بش، “شکرگزاری” هم انجام می‌شود! عجب!)
در نهایت هم ضیافت روز عید آن‌ها را که در جاذبه صفر برگزار می‌شود شاهد هستیم!
فضانوردان ناسا، استثنائا این یک روز را کار نمی‌کنند و وعده غذایی روز عید خود را به همراه فضانوردانی از ژاپن و روسیه میل می‌کنند. روس‌ها بر خلاف ما ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها خیلی اعتقادی به تعطیلی ندارند! به همین خاطر پس از صرف غذا، فضانوردان آمریکایی‌ با آسودگی تمام، ادامه روز را به استراحت می‌پردازند، ولی فضانوردان روس بلافاصله به سر کار خود باز می‌گردند.
ویدیوی 3 دقیقه‌ای که فضانوردان منتشر کرده‌اند را می‌توانید از پایین ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH