Vivo از دو پرچم‌دار جدید خود به‌نام‌های X6 و X6Plus رونمایی کرد

vivo-x6-x6plus-1

پس از مدتی طولانی بالاخره Vivo از دو پرچم‌دار خود رونمایی کرد، این دو تلفن‌همراه X6 و X6 Plus نام دارند که به ترتیب 5.2 و 5.7 اینچ هستند که با معیارهای امروزی شاهد یک اسمارت‌فون و یک فبلت هستیم. نکته جالب توجه در رابطه با این دو پرچم‌دار شباهت بی‌اندازه آن‌ها به آی‌فون‌های اپل است.

Vivo X6Plus

Vivo X6Plus را می‌توان جایگزین اندرویدی آی‌فون 6s Plus دانست، از جمله مشخصات این فبلت می‌توان به نمایشگر 5.7 اینچی Super AMOLED با تراکم پیکسلی 386ppi و وضوح فول‌اچ‌دی، پردازنده مدیاتک MT6752 با هشت هسته 1.7 گیگاهرتزی به همراه پردازنده گرافیکی دو هسته‌ای Mali-T760، چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی اشاره‌ کرد. این فبلت زیبا در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و رزگلد با سیستم‌عامل Funtouch OS که براساس اندروید 5 ساخته شده است، عرضه می‌شود. Vivo X6Plus از دو سیم‌کارت میکرو پشتیبانی می‌کند اما اگر بخواهید از کارت‌حافظه استفاده کنید باید قید سیم‌کارت دوم را بزنید زیرا هر دوی آن‌ها در یک سوکت جاسازی شده‌اند.

vivo-x6-x6plus-3

سنسور اثرانگشت موجود در پشت این فبلت می‌تواند اسکن اثر انگشت را در کمتر از 0.4 ثانیه انجام دهد که بسیار مناسب است. دوربین اصلی مورد استفاده در X6Plus سنسوری 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و دیافراگم  f/2.2، و برای دوربین سلفی یک سنسور 8 مگاپیکسلی انتخاب شده است؛ سنسور مورد استفاده در این تلفن‌همراه در کمتر از  0.6 ثانیه آماده تصویربرداری می‌شود و فوکوس خودکار آن کمتر از 0.2 ثانیه زمان می‌برد.

در بخش صدا این فبلت از چیپ Hi-Fi ساخته یاماها استفاده می‌کند؛ Vivo برای X6Plus یک باتری 3000 میلی‌آمپری درنظر گرفته است که از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

Vivo X6Plus از تاریخ 7 دسامبر در چین و با قیمت 500 دلار عرضه می‌شود.

vivo X6

vivo X6 از یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی Super AMOLED استفاده می‌کند که وضوح آن فول‌اچ‌دی و تراکم پیکسلی 424ppi است؛ این اسمارت‌فون ابعادی معادل 147.9 در 73.8 در 6.6 میلی‌متر دارد که کمی بیش از حد کشیده به‌نظر می‌آید، به‌عنوان مثال یک سانتی‌متر از ال‌جی G2 بلندتر است در حالی که هردو 5.2 اینچی هستند؛ در مقابل وزن 135.5 گرمی آن کاملا مناسب به‌نظر می‌رسد.

vivo-x6-x6plus-2

پردازنده مورد استفاده در X6 درست همانند X6Plus است، هم‌چنین رم آن 4 گیگابایتی بوده اما حافظه‌داخلی از 64 گیگ به 32 گیگابایت کاهش یافته‌ است. البته همانند دیگر نسخه امکان استفاده از دو سیم‌کارت به‌همراه کارت‌حافظه وجود ندارد.

بدنه فلزی vivo X6 از آلیاژی تهیه شده از آلمینیوم و منیزیم است و در طراحی و ساخت آن به بهترین شکل و با استفاده از فناوری نانو و لیزر انجام گرفته است. در این تلفن‌همراه از دو آنتن برای دریافت بهتر سیگنال‌ها و هم‌چنین مودم 4G LTE استفاده شده است، هم‌چنین از Wi-Fi 802.11ac و بلوتوث نسخه 4 نیز بهره‌مند است.

در بخش باتری به نسبت فبلت Vivo X6Plus کاهش حجمی 600 میلی‌آمپری را شاهد هستیم که با توجه به کوچک‌تر بودن طبیعی است، سنسور اثر انگشت و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تکمیل‌کننده مشخصات این اسمارت‌فون زیبا است.

Vivo برای این اسمارت‌فون قیمت 390 دلار را در نظر گرفته که هم‌زمان با نسخه Plus در هفتم دسامبر به بازار عرضه خواهند شد.

1 در مورد “Vivo از دو پرچم‌دار جدید خود به‌نام‌های X6 و X6Plus رونمایی کرد”

  1. مسخره ها اینقد گفتن حافظه کرافیکی یک گیگی
    اه اه احمق منم که یک در صد فکر کردم میتونه گوشی خوبی با شه…..نه با مدیاتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH