واتس‌اپ در نسخه اندرویدی لینک‌های تلگرام را بلاک می‌کند!

همان طور که اطلاع دارید، پیام‌رسان واتس‌اپ در اختیار فیس‌بوک قرار دارد و نکته جالب این است که در طول روز‌های گذشته سرویس مذکور لینک‌های مربوط به تلگرام را بلاک کرده است. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

اخیرا واتس‌اپ تمام لینک‌هایی با دامنه تلگرام را با وجود اینکه به طرف مقابل ارسال می‌کند، اما آن‌ها را به صورت بدون امکان کلیک در می‌آورد و در واقع به جای لینک، ساختاری شبیه به متن به آن‌ها می‌دهد. البته امکان کپی کردن و یا فروارد (ارسال به فرد دیگر) نیز برای آن‌ها غیر فعال شده است (همانند تصویر زیر).

WhatsApp-blocking-Telegram-links-on-Android

به طور کل هر لینکی که از ساب‌دامین telegram باشد، شامل این موضوع می‌شود. البته باید بدین نکته توجه داشت که در حال حاضر تنها نسخه اندرویدی واتس‌اپ چنین موضوعی را به اجرا درآورده است. آپدیت جدید واتس‌اپ با نسخه ۲.۱۲.۳۶۷ باعث این موضوع شده و اگر دوست دارید همچنان لینک‌های تلگرام را از طریق واتس‌اپ ارسال کنید، بهتر است که واتس‌اپ را در دستگاه اندرویدی خود به نسخه جدید به‌روز رسانی نکنید!

در سمت دیگر ماجرا، تلگرام نیز این موضوع را تایید کرده است و آن را کاری زشت دانسته‌؛ از دیدگاه تلگرام این حرکت فیس‌بوک بسیار نادرست است و آن‌ها این بلاک کردن را با نام فیلترینگ هوشمند انجام داده‌اند.

البته مدتی است که نگاه عمومی به تلگرام کمی تغییر کرده و گفته می‌شود این کمپانی با آگاهی تمام اجازه داده که تروریست‌ها از این سرویس استفاده کنند.

3 در مورد “واتس‌اپ در نسخه اندرویدی لینک‌های تلگرام را بلاک می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH