احتمال عرضه یک مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی توسط اپل

احتمال عرضه یک مک‌بوک ایر 15 اینچی توسط اپل

اپل ممکن است سال آینده مک‌بوک ایر خود را با فیس لیفتی بزرگ ارایه کند. با توجه به اخبار منتشر شده توسط اکانومیک ‌دیلی ‌نیوز تایوان، اپل برای راه‌اندازی طراحی مجدد خط تولید نوت‌بوک‌های خود آماده می‌شود که از مدل‌های فعلی در حال فروش، نازک‌تر هستند.

انتظار می‌رود که اپل، مک‌بوک ایر جدید خود را در اوایل سال ۲۰۱۶ روانه بازار کند. محلی که به احتمال زیاد برای معرفی این محصول در نظر گرفته شده کنفرانس سالانه سراسری توسعه‌دهندگان است که توسط شرکت در ماه ژوئن برگزار می‌شود. پیش‌بینی شده که مک‌بوک ایر طراحی شده نه تنها نازک‌تر است بلکه از یک پردازنده با کارآیی بالاتر نیز برخوردار خواهد بود. همچنین این نوت‌بوک ممکن است با امکان انتخاب یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی و یا یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی عرضه شود که از مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی کنونی اپل بزرگ‌تر هستند. اما شرکت تاکنون تصمیمی مبنی بر حفظ مدل‌های ۱۱ اینچی خود اتخاذ نکرده، این را یک منبع آگاه ناشناس به اکانومیک دیلی نیوز گفته است.

با اینکه اپل براساس یک روند سالانه، آپگرید‌های ویژه را برای مک‌بوک‌ ایرهای خود عرضه می‌کند اما خط تولید آن از سال ۲۰۱۰ تغییر قابل‌توجهی را به خود ندیده است. اگر قرار باشد کوچک‌ترین مک‌بوک ایر جایگزین شود، مک بوک ۱۲ اینچی اپل به احتمال زیاد نامزد دریافت عنوان قابل حمل‌ترین رایانه اپل خواهد بود. نیازی به ذکر نیست که اپل در حال ارتقای ایپد پرو ۱۲.۹ اینچی خود است که همراه با صفحه نمایشی که تقریبا با صفحه نمایش مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی مطابقت دارد، عرضه می‌شود.

با وجود افت فروش در بازار رایانه در سال ۲۰۱۵، اپل از معدود شرکت‌هایی بود که موفق به شکستن فضای موجود شده و ۵.۶ میلیون از رایانه‌های مک و نوت‌بوک‌های خود را در طول مدت ۳ ماهه منتهی به ماه سپتامبر با ۱.۵ درصد افزایش نسبت به ۵.۵ میلیون واحد سال گذشته به فروش رسانده است. درآمد حاصل از فروش رایانه مک در طول فصل تعطیلات با توجه به پیش‌بینی FBR انتظار می‌رود که به رقم ۷ میلیارد دلار برسد که از رقم ۶.۹ میلیارد دلار سال گذشته بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH