استیو بالمر: آمارهای درآمد مایکروسافت از خدمات ابری مزخرف است!

ITRESAN-9-94 (9)

به نظر می‌رسد که مایکروسافت تحت‌فشار بسیار زیادی برای توسعه بازار نرم‌افزاری خود قرار ندارد ولی در نقطه مقابل بسیاری از افراد معتقدند که ویندوزفون باید از نرم‌افزارهای اندرویدی استفاده کند و به‌تازگی استیو بالمر نیز به جمع این اشخاص پیوسته است.

چندی پیش بود که شایعاتی درباره علاقه مایکروسافت برای استفاده از بازار نرم‌افزاری اندروید در رسانه‌ها منتشر شده بود و اخبار حاکی از آن بودند که مایکروسافت به دنبال این است که در پلتفرم‌های ویندوزفون 10، این قابلیت را به کاربران خود ارایه کند. با این‌ وجود و بر اساس شایعات تکمیلی، یکی از چهره‌های قدیمی و بزرگ مایکروسافت این موضوع را وتو کرده و اجازه این کار را صادر نکرد.

ITRESAN-9-94 (9)-3

البته همان‌طور که اشاره شد تمامی این موارد تنها شایعه بوده‌اند و نمی‌توان از صحت آن‌ها اطمینان داشت. بااین‌وجود به‌تازگی مدیر ارشد اجرایی سابق این شرکت نیز دوباره این ماجرا را به سطح اول رسانه‌ها بازگردانده است. استیو بالمر که پیش‌ از این در راس قله هرم کاری مایکروسافت قرار داشت و در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین سهام‌دار شخصی این شرکت محسوب می‌شود، معتقد است که این شرکت باید در بخش نرم‌افزارهای همراه و بازار نرم‌افزاری پیشرفت کند و حتی این موضوع را در نشست سهام‌داران این شرکت مطرح کرده است.

ITRESAN-9-94 (9)-2

او دراین‌باره به‌صورت مستقیم ساتیا نادلا را خطاب قرار داده و از او پرسید که چرا ویندوزفون ازنظر بازار نرم‌افزاری نسبت به سایر رقبا تا این حد ضعیف عمل کرده و از نرم‌افزارهای مهمی مانند Starbucks به‌اندازه کافی حمایت نمی‌کند. پاسخ نادلا به این سوال نیز به‌این‌ترتیب بود که مایکروسافت در حال تلاش برای ساخت نرم‌افزارهای متحد و یکپارچه برای ویندوزفون، ویندوز 10 دسکتاپ و اکس باکس است ولی این پاسخ نتوانست بالمر را راضی کند.

بالمر در عکس‌العمل به پاسخ نادلا پاسخ جالب‌تری را دارد، او گفت: «این پروژه موفق نخواهد شد!» او در ادامه به بازار اندروید اشاره کرده و گفت: «به‌جای این کار نرم‌افزارهای اندرویدی را بر روی ویندوزفون اجرا کنید» البته به نظر می‌رسد که برنامه‌های مایکروسافت برای ویندوز 10 به نحوی بوده است که می‌توان اپلیکیشن‌های iOS و اندروید را بر روی آن‌ها پورت کرد ولی هنوز نحوه انجام این کار مشخص نشده است.

البته مشکلات بالمر با مدیریت فعلی مایکروسافت به ماجرای نرم‌افزارها منتهی نشد و وی آمار ارائه‌ شده از درآمد مایکروسافت از خدمات ابری را مزخرف دانست! او دراین‌باره گفت: «آن‌ها باید درآمد را در گزارش ارائه کنند نه این‌که تنها به ارائه مدت‌زمان اجرای خدمات بپردازند. کار آن‌ها تنها ارائه آمار و ارقام کاری بوده و اگر درباره این موضوع به‌عنوان یک عنصر کلیدی در شرکت حرف می‌زنند، باید گزارش آن را کامل ارائه کنند.»

ITRESAN-9-94 (9)-4

عکس‌العمل مسئولان مایکروسافت نسبت به رفتار و انتقادهای تند بالمر، بسیار آرام و معقول بوده است و برای نمونه کریس سو به‌عنوان یکی از مدیران اصلی مایکروسافت درزمینه جذب سرمایه‌گذاران گفت: «ما از برقراری مکالمه‌های مستمر با استیو (بالمر) لذت می‌بریم و از دریافت بازخورد از سوی او و سایر سرمایه‌گذارانمان استقبال می‌کنیم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH