اولین تصویر از پرچم‌دار جدید شیائومی!

کمپانی شیائومی را که قطعا می‌شناسید و حتما هم می‌دانید که به زودی قرار است اسمارت فون جدیدش یعنی Mi5 را نیز روانه بازار کند. اولین تصویر منتشر شده از این محصول در وب سایت Weibo چین نشان می‌دهد که این اسمارت فون از یک دکمه فیزیکی برخوردار است. البته پیش از این شایعاتی در این خصوص توسط یک منبع چینی دیگر منتشر شده بوده که حال می‌توان آن را تایید شده دانست.

Render-of-the-Xiaomi-Mi-5-shows-a-home-button-confirming-a-rumor-that-the-phone-will-not-employ-an-ultrasonic-fingerprint-scanner

پیش از این و در ماه اکتبر نیز خبری مبنی بر اینکه این اسمارت فون برای اولین بار از حسگر اثر انگشت اولتراساند کوالکام بهره خواهد برد، در رسانه‌ها منتشر شده بود. حال با توجه به گزارش Jiutang حضور یک دکمه فیزیکی، بهره‌گیری از این حسگر جدید را کمی با ابهام روبرو می‌کند.

حتما می‌دانید که بر خلاف اسکنرهای اثرانگشت سنتی، حسگرهای جدید برای فعالیت نیاز به سنسور یا دکمه فیزیکی خاصی ندارند. در واقع حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند زیر صفحه نمایش نیز تعبیه شوند. جیتانگ معتقد است که شیائومی به این نتیجه رسیده است که حسگرهای جدید کوالکام آن‌چنان قابل اعتماد نبوده و هنوز از ثبات لازم برخوردار نیست و به همین دلیل ریسک این موضوع را نپذیرفته است.

Weibo-post-reveals-that-the-phone-will-be-unveiled-on-January-21st

هنوز نوع عملکرد حسگرهای اولتراسونیک و مشکلات آن برابر موضوعاتی چون کثیفی نمایشگر و یا حتی وجود ذرات و قطرات آب مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است و این موارد می‌تواند بر صحت عملکرد آن حسگر تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که شیائومی از همان فناوری قدیمی حسگرها بهره برده و آن را زیر دکمه فیزیکی Home گوشی خود پنهان کرده است. قطعا به زودی اطلاعات بیشتری در این مورد خواهیم شنید.

شایعات حاکی از آن است که Mi5 در تاریخ 21 ژانویه و در یک رونمایی رسمی برای همگان معرفی خواهد شد. ما انتظار داریم که این اسمارت فون با نمایشگری 5.2 اینچی همراه با وضوح بالا و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 820 به بازار عرضه شود. نمایشگر این دستگاه از قابلیت Force Touch بهره‌مند بوده و اندروید 6.0 نیز به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب شده است.

به گزارش Weibo این اسمارت فون در دو نسخه وارد بازار می‌شود. نسخه اول با قیمت تقریبی 311 دلار و نسخه دوم با قیمت تقریبی 389 دلار!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH