محققان موفق به ساخت سنسوری شدند که نیازی به باتری ندارد!

2mm-Sensor

اینترنت اشیا یکی از ایده‌های خوب است، اما یک ایراد بزرگ دارد و آن‌ نیاز به انرژی برای همه دستگاه‌های هوشمند است، از طرفی برخی از وسایل حتی در ابعادی نیستند که بتوان در آن‌ها باتری گذاشت اما محققان به‌تازگی موفق شده‌اند سنسوری را بسازند که برای کارکردن نیازی به باتری ندارد.

این سنسور 2 میلی‌متری برای اندازه‌گیری دما ساخته شده است و انرژی مورد نیاز خود را از طریق امواج وایرلس مودم روتر تامین می‌کند، هنگامی‌که این سنسور در مجاورت یک روتر قرار بگیرد شروع به‌کار می‌کند.

در حال حاضر این سنسور نمی‌تواند بیش‌تر از یک اینچ از روتر فاصله داشته باشد اما تیم سازنده معتقد است تا سال آینده می‌توانند این مقدار را به 10 فوت (تقریبا 3 متر) و درنهایت تا 16 فوت افزایش دهند. اگر تولید این سنسور موفقیت‌آمیز باشد در سال‌هایی نه‌چندان دور می‌توان شاهد خانه‌هایی باشیم که مملو از سنسورهای کوچک و غیر قابل مشاهده هستند و به‌راحتی تمام آن‌ها را کنترل کنیم. گفته شده این سنسور درصورت تولید به‌صورت انبوه قیمتی حدود 20 سنت خواهد داشت که نشان می‌دهد و علاوه‌بر اینکه مصرف انرژی ندارد بلکه می‌تواند مصرف انرژی را به‌نوبه خود کاهش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH