موزیلا رسما با دنیای سیستم‌عامل‌ها خداحافظی کرد!

سیستم‌عامل موزیلا مدتی زیادی است که با شعار “سیستم‌عاملی به جای برنامه‌های بسته و چاروچوبی مبتنی بر وب” بر پایه HTML 5 در حال توسعه برای محصولات ارزان‌قیمت است. تا به امروز چند گوشی با این سیستم‌عامل به بازار عرضه شده است اما امروز موزیلا خبر از پایان پروژه‌ Firefox OS داد. در ادامه با آی‌تی‌‍‌رسان و جزئیات بیشتر این خبر همراه باشید.zte-open-c-firefox-os-1400این حرکت موزیلا شاید کمی ناراحت‌کننده باشد و از جذابیت‌های این بخش از تکنولوژی بکاهد اما اصلا تعجب بر انگیز نیست؛ چرا که با وجود سیستم‌عامل‌های رقیب، راه پیشرفت بر سیستم‌عامل فایرفاکس بسته بود. از نظر شرکت سازنده نیز دلیل این تصمیم، عدم توانایی برای ارایه بهترین تجربه کاربری برای مردم بوده است.

پیش از این موضوع، چند گوشی از آلکاتل و ال‌جی را با این سیستم‌عامل مشاهده کرده بودیم که همگی دارای سخت‌افزار ضغیف بودند و حتی به واسطه‌ سپردن برخی از پردازش‌ها به سرورهای ابری و استفاده از اینترنت برای گرفتن سرویس باز هم شاهد شکست آن بودیم. دلیل این موضوع نیز کاملا روشن است؛ چرا که موزیلا این سیستم‌عامل را برای آفریقا و آمریکای جنوبی هدف قرار داده بود که اغلب کشورهای فقیری هستند و به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند. همچنین نسخه موبایل وب‌سایت‌ها و سرویس‌های گوناگون بر روی هر گوشی ارزان قیمتی عملکرد مناسبی دارند و برای آن نیازی به پلتفرم تحت وب نیست.

موزیلا اغلب محصولاتش را با قیمت کمتر از 100 دلار به فروش می‌رساند و این موضوع نیز سبب کمتر شدن سود آن‌ها می‌شد؛ پس از هیچ نظری ادامه‌ راه این سیستم‌عامل به نفع موزیلا نبود و شاید بهتر باشد با تعطیلی این بخش، شاهد تمرکز بیشتر شرکت مذکور بر بخش‌هایی مثل Thunderbird باشیم.

1 در مورد “موزیلا رسما با دنیای سیستم‌عامل‌ها خداحافظی کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH