از این پس پهپاد‌ها به کمک هیدروژن می‌توانند تا ۴ ساعت پرواز کنند!

بدون شک اگر بخواهیم به مشکلی در فناوری ‌هواپیما‌های بدون سر نشین، به خصوص پهپاد‌ها اشاره کنیم، آن مشکل عمر باتری خواهد بود. اگر شما بخواهید با Droneها به تصویر برداری هوایی بپردازید، مجبور هستید باتری‌های اضافی همراه داشته باشید و آن را مرتبا شارژ کنید. اما به لطف استفاده از عنصر هیدروژن، حالا این مشکل هم حل شده است.

شرکتی با نام Intelligent Energy، به تازگی اعلام کرده در نمایشگاه CES 2016 که در اوایل این سال و در شهر لاس وگاس برگزار خواهد شد، از پهپاد‌های جدید خود رونمایی می‌کند که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده خواهند کرد.Intelligent_Energy_Drone_FINAL-640x339

این گونه به نظر می‌رسد که مخزن هیدروژن به عنوان یک پک باتری اضافی در این پهپادها قرار داده شده و طبق گفته این شرکت، با استفاده از این نوع سوخت پهپاد می‌تواند مدت زمان بیشتری به پرواز ادامه دهد. همچنین، این شرکت ادعا کرده که شارژ مخزن هیدروژن در زمانی بسیار کوتاه‌تر نسبت به باتری‌هایی که اکنون استفاده می‌شوند، انجام می‌گیرد. تقریبا از یک الی دو ساعت به چندین دقیقه!

Julian Hughes، مدیر توسعه تجارت و مدیر امور اجرایی کمپانی Intelligence Energy، گفت:

مدت پرواز طولانی‌تر در کنار سوخت‌گیری سریع‌تر، قابلیت‌های جدید بسیاری را در زمینه بازرگانی و تجارت و استفاده از پهپادها در کارهایی مانند نظارت بر سکو‌های دریایی، عملیات جستجو و نجات، تصویر برداری هوایی با کیفیت بالا، کشاورزی، سرویس تحویل محصولات و … در اختیار استفاده کنندگان می‌گذارد.

با توجه به این که این محصول هنوز نمونه آزمایشی است، متاسفانه این شرکت از قیمت و زمان دقیق عرضه آن به بازار اطلاعاتی در اختیار افراد قرار نداده است. اما باید منتظر بود و دید برنامه این شرکت در نمایشگاه CES 2016 چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH