اندروید وارد می‌شود! (راند دوم از نبرد سیستم عامل‌ها)

iPhone-vs-Android-7
اگر به خاطر داشته باشید، در مقاله نخست به چگونگی برگزاری این سری از مسابقات و شرحی مختصر از وضعیت مبارزان پرداختیم و در راند نخست دیدیم که چگونه ویندوزفون توانست از پس دیگر سیستم عامل‌ها برآید و به راحتی با زدن ضرباتی مهلک، پشت اندروید و آی‌اواس را به خاک بمالد و برای خود جایی در دل هواداران باز کند، اما آیا واقعا همه چیز آن گونه است که در راند نخست به نمایش درآمد؟ آیا ویندوزفون می‌تواند قهرمان قهرمانان این سری از مسابقات باشد؟
برای یافتن پاسخ این سوالات شما را به مطالعه چگونگی برگزاری راند دوم این سری از مسابقات دعوت می‌کنم.

ویندوز فون که در راند اول بسیار قدرتمند ظاهر شده بود و به پیروزی در راند دوم اطمینان داشت، در فرصت میان دو راند به خوش گذرانی و عیاشی پرداخت اما در این بین اندروید که در راند اول محو قدرت نمایی ویندوزفون شده بود و هیچ حرفی برای گفتن نداشت، خود را تقویت کرده و با آمادگی کامل پا به رینگ مسابقه گذاشت. شور و شوقی مثال زدنی در تماشاگران بوجود آمده بود و همه منتظر برگزاری راند دوم بودند. آی‌اواس نتوانسته بود زخم‌های عمیقی که ویندوزفون بر سرو صورتش وارد کرده بود را التیام ببخشد و هنوز آثار زخم‌های راند نخست بر چهره اش بود و از آنجایی که نمی‌توانست در راند دوم هم پیروز مسابقه باشد و از طرفی هم نمی‌خواست بیش از این محبوبیتش را از دست بدهد، خواستار انصراف از حضور در راند دوم شد اما قوانین مسابقه این اجازه را نمی‌داد و حتما می‌بایست همه شرکت کنندگان تا پایان مسابقه حضور داشته باشند.

با به صدا درآمدن سوت داور راند دوم آغاز شد و اندروید بدون معطلی به سمت ویندوزفون یورش برد و این ضربه را بر سر او وارد نمود.
ضربه اول: اندروید به شما این اجازه را می‌دهد که به راحتی هر تغییری را که دوست دارید بر چهره‌اش ایجاد کنید. می‌توانید به سادگی آن را شخصی سازی و صفحات و درکل چهره گوشی خود را آن گونه که دوست دارید و باب میلتان است، تغییر دهید. هنگامی که از ظاهر خشک و بی روح گوشی خود خسته شدید، قادر هستید به راحتی با نصب یک لانچر گوشی خود را دگرگون کنید، گویی که یک گوشی دیگر خریداری کرده‌اید، حتی نمی‌تواند یک وجه تشابه هم با آن چیزی که قبلا از گوشی خود دیده بودید بیابید، اما ویندوزفون این امکان را به شما نداده و نمی‌توانید حتی تغییری کوچک در ساختار اصلی گوشی خود بدهید، فقط در نسخه هشتم از این سیستم عامل اختیار دارید اندازه کاشی‌های موجود در صفحه را تغییر دهید و آن را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید و اگر از ظاهر گوشی خود خسته شدید و محیط آن برایتان تکراری شد، نمی‌توانید در سیستم عامل ویندوزفون تغییری بر ساختار اصلی گوشی وارد کنید و باید با همان ظاهر ساده و دل ربایش بسوزید و بسازید!
ویندوزفون که در راند نخست قهرمان شده بود و از آنجایی که قدرت زیاد باعث شده بود که مغرور شود و به خیال خود توانسته در راند نخست کار را تمام کند، با برخورد این ضربه از سوی اندروید حسابی گیج شده بود و هرگز توقع چنین قدرتی را از رقیب خود نداشت. اندروید به سمت تن نیمه جان آی‌اواس که در کنار ویندوزفون ایستاده بود رفت و از این فرصت استفاده نموده و هر دوی آن‌ها را هدف ضربات سهمگین خود قرار داد.

ضربه دوم: با لمسی شدن دیوایس‌های امروزی، بسیاری از ما نگران این موضوع بودیم که چگونه می‌توانیم با صفحه کلیدهای لمسی کار کنیم، در اندروید شما با انواع مختلف صفحه کلیدها با روش‌های متفاوت روبه رو هستید و می‌توانید به راحتی و متناسب با سلیقه خود یکی از آن‌ها را برگزینید، حتی اگر نتوانستید با هیچکدام ارتباط برقرار کنید، می‌توانید از میان طیف وسیعی از نرم افزارها یک صفحه کلید را متناسب با سلیقه خود برگزینید و به سادگی آن را نصب کنید. اما اگر صفحه کلید موجود بر روی آی‌اواس مورد پسندتان قرار نگرفت، نمی‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید و برای استفاده از برنامه‌های جایگزین مجبورید که دستگاه خود را جیلبرک کنید و در ویندوزفون نیز با طیفی محدود از نرم افزارها روبه رو هستید و ممکن است نتوانید آن صفحه کلیدی که باب میل شماست را بیابید. البته این موضوع در رابطه با دیگر امکاناتی که به صورت پیش فرض بر روی گوشی موجود است نیز صادق می‌باشد اما صفحه کلید چیزی نیست که ما بتوانیم به راحتی از کنار آن بگذریم.
این ضربه حسابی دو مبارز ناکام این راند را گیج کرده بود. ویندوزفون حتی در خیال خود نیز تصور نمی‌کرد که اندروید بتواند پس از شکست سنگینی که در راند نخست متحمل شده بود، خود را تا این حد قوی کند. اندروید به سمت آی‌اواس به راه افتاد تا با ضربه بعدی بر تنش، او را بیش از پیش متعجب کند.

ضربه سوم: در اندروید می‌توانید به راحتی هر چه تمام‌تر در میان طیف وسیعی از برنامه‌های موجود برای این سیستم عامل یکی را برگزینید و آن را به آسانی نصب و بدون هیچ مشکلی از نرم افزارهای موجود برای دیوایس خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید، اما در آی‌اواس هیچ گاه نمی‌توانید به راحتی نرم افزارها را نصب کنید، حتی نمی‌توانید به راحتی برنامه‌های نصب شده را به دیوایس دیگری انتقال دهید. علی‌رغم تعداد بسیار زیاد برنامه‌های آی‌اواس، شما هیچ‌گاه نمی‌توانید از حداکثر ظرفیت مارکت خود استفاده کنید و برای نصب برنامه‌های متفاوت با مشکلاتی مواجه می‌شوید که حتی ممکن است شما را از نصب آن نرم‌افزار منصرف کند.
پس از برخورد این ضربه، آی‌اواس نیز به گوشه‌ای پرتاب شد و نای بلند شدن هم نداشت. قهرمان این راند بر بالین ویندوزفون حاضر شد و چهره درهم او را نظاره می‌کرد و می‌خندید که ویندوزفون به او لقب سطل آشغال کوچک را داد. هنگامی که اندروید این کلمه را شنید بیش از پیش خشمگین شد و دو شمشیر خود را از پدرش (یعنی گوگل) گرفت و با زدن این ضربه ویندوزفون را که یک مربع کامل بود به 4 قسمت مساوی تقسیم کرد، به گونه ای که اثرش برای همیشه بر نشان ویندوزفون باقی ماند!

ضربه چهارم: تعداد برنامه‌های اندرویدی بسیار بیشتر از ویندوزفون بوده و تقریبا ممکن نیست که نرم‌افزاری را بخواهید ولی نتوانید آن را برای دیوایس اندرویدی خود بیابید اما تعداد برنامه‌های ویندوزفون بسیار محدود بوده و اگر از طرفداران بازی‌های اچ‌دی هستید، ویندوزفون شما را مأیوس می‌کند زیرا تعداد نرم افزارها و بازی‌های این سیستم عامل بسیار محدود بوده و نمی‌توانید حتی یک بازی مشابه آنچه که قبلا در اندروید دیده بودید را در اینجا بیابید.
ویندوزفون خونین و مالین در گوشه رینگ بر زمین افتاد، پس از این چاقو و چاقو کشی، آدم آهنی کوچک با قدم‌های کوتاهش به سمت آی‌اواس رفت و با زدن ضربه‌ای برق آسا او را به دو نیم تقسیم کرد.

02-android-vs-ios_thumb
ضربه پنجم: اندروید با سرویس های تحت نظارت گوگل یک‌پارچه شده و شما می‌توانید به راحتی از سرویس‌های آنلاین گوگل نظیر Gmail ،Google+ ،Google Drive و…استفاده کنید اما در آی‌اواس استفاده از این قابلیت‌ها آنگونه که در اندروید قابل استفاده است، شایع نبوده و نمی‌توانید بر روی دیوایس آی‌اواسی خود به راحتی از این سرویس‌ها استفاده کنید.

ضربه ششم: مولتی تسکینگ در اندروید چیزی فراتر از تصور است، شما می‌توانید با یک ضربه به راحتی به نرم افزارهای در حال اجرا دسترسی داشته باشید و با استفاده از اینترفیس جذابی که اندروید در اختیارتان می‌گذارد، میان برنامه‌های درحال اجرای خود بچرخید و آن‌ها را ببندید. البته این مسئله در آخرین نسخه آی‌اواس نیز تا حد زیادی برطرف شده اما واقعا هنوز هم نمی‌توانید به پای آنچه که در اندروید موجود است برسد.
پس از این چاقو کشی‌های دور از انتظار اندروید، ویندوزفون و آی‌اواس کدورت‌ها را کنار گذاشته و هم پیمان شدند که اندروید را شکست دهند، اما باز هم در شکست دادن این ابر قدرت ناکام ماندند.

ضربه هفتم: اندروید سهم بیشتری از بازاری که روزی در دست سیمبیان بود را به خود اختصاص داده به همین دلیل شما با تعداد بسیار زیادی از دیوایس‌های اندرویدی مواجه هستید و می‌توانید بسته به نیاز و سلیقه خود، یکی را انتخاب کنید اما تعداد دیوایس‌های ویندوزفونی بسیار محدود بوده، به گونه‌ای که شاید تمام دیوایس‌های ویندوزفونی تولید شده توسط شرکت‌های مختلف حتی از گوشی‌های اندرویدی یکی از شرکای گوگل نیز کمتر باشد. اما تعداد دیوایس‌هایی که از آی‌اواس بهره می‌برند حتی از ویندوزفونی‌ها نیز کمتر بوده و تقریبا هیچ حق انتخابی نخواهید داشت.
ویندوزفون که در راند نخست مشارکت اندروید و آی‌اواس را دیده بود، می‌دانست که دوستی با آی‌اواس برایش هیچ سودی نخواهد داشت به همین جهت به او پشت کرد.
آی‌اواس که حالا از حمایت ویندوزفون ناامید شده بود، برای آخرین بار به سمت وی رفته و درخواست همکاری کرد اما ویندوزفون با دلخوری او را از خود راند.
آی‌اواس این بار یک تنه به طرف اندروید حمله ور شد اما باز هم نتوانست از پس قهرمان راند دوم این سری از مسابقات برآید و اندروید با زدن 3 ضربه دردناک قهرمانی خود را در این راند مسابقه تثبیت کرد.

ضربه هشتم: شما در دیوایس اندرویدی خود می‌توانید تصاویر زمینه زیبایی را قرار دهید. قادر هستید به راحتی اندازه تصویر را هنگام عبور میان صفحات مختلف مشخص کنید و یا حتی آن را ثابت قرار دهید، حتی می‌توانید از تصاویر متحرک استفاده کنید اما در آی‌اواس چنین قابلیتی وجود ندارد.

ضربه نهم: تعداد زیادی رام برای اندروید موجود بوده و شما می‌توانید هر قابلیتی را به دیوایس خود اضافه کنید، حتی اگر آن قابلیت از ابتدا در آن دیوایس موجود نباشد. اما در آی‌اواس چنین چیزی مشاهده نخواهید کرد و اپل با خود خواهی دست شما را از پشت بسته است.

ضربه دهم: یکی از قابلیت‌های خاص اندروید  که استفاده از آن برای روشندلان است، بهره‌گیری از Gesture Mode و حرکت دادن انگشت خود بر روی صفحه بوده که بسیار روان‌تر و با دقت بالاتر نسبت به آی‌اواس در واسط کاربری اتفاق می‌افتد. حتی این امکان در جلی بین فراهم شده که با استفاده از پلاگین‌های مخصوص از دیوایس‌های مبتنی بر بریل از طریق بلوتوث استفاده کنید. این مسئله نشان می‌دهد که گوگل طیف وسیعی از افراد را زیر نظر گرفته و حتی استفاده از سیستم عامل خود را برای روشندلان نیز میسر کرده است.
Android

با زدن این ده ضربه بر پیکر آی‌اواس و ویندوزفون، هر دوی آن‌ها دستان خود را به نشانه تسلیم در برابر قدرت اندروید بالا بردند و داور سوت پایان را به صدا درآورد و دست اندروید را به عنوان قهرمان بی چون چرای این راند بالا برد. اندروید پس از تشویق‌های حضار و ادای احترام به آنان سالن را ترک نمود و این در حالی بود که ویندوزفون و آی‌اواس حتی نتوانستند از جایشان برخواسته و خود را به بیمارستان برسانند! به همین جهت شرکای آنان بر بالینشان آمده و در همان جا به مداوای این دو مبارز شکست خورده پرداختند.

آنچه در آینده خواهید دید: اندروید از اینکه توانسته بود نگاه‌ها را دوباره به سوی خود جلب کند بسیار خوش حال بود اما آی‌اواس که در دو راند نخست این سری از مسابقات ناکام مانده بود، به کمک پدرش (اپل) خود را بازسازی کرده و نقاط ضعفش را برطرف ساخت. راند سوم آغاز شد و آی‌اواس بدون معطلی به طرف اندروید حمله برد و این بزرگ مرد کوچک را به زانو درآورد، سپس به سمت ویندوزفون رفت و با زدن ضربه‌ای تعادل او را برای همیشه برهم زد. پس از این ضربه نوکیا برای شفای او از هیچ تلاشی فروگذار نکرد اما این سازنده مشهول فنلاندی نتوانست راه به جایی ببرد و متاسفانه ویندوزفون هرگز قادر نشد راست بایستد و برای همیشه یک وری ماند…!

28 در مورد “اندروید وارد می‌شود! (راند دوم از نبرد سیستم عامل‌ها)”

  1. با سلام
    من مقاله شما خوندم ولی به نظر من نوشتتون خیلی سطحی و مقوایی هست چون:
    1-در ضربه اول شما متن باز بودن اندروید رو به عنوان مزیت (شخصی سازی زیاد ناشی از متن باز بودن میباشد) مطرح کردید این را مد نظر داشته باشید ازادی عمل در شخصی سازی ممکن است خیلی اوقات باعث صدمه به گوشی شما بشود و حتی در شرایطی که یک نرم افزار شخصی ساز غیر استاندارد روی سیستم شما نصب باشه مجبور به تغییر رام گوشیتون هم بشید !
    2- شما قابلیت تغییر کیبورد را به عنوان مزیت ذکر کردید که در زمینه های تخصصی ارزشی به اون صورت نداره
    3-در مورد 3 هم نصب نرم افزار را برای ای او اس و وینفون سخت جلوه دادید در صورتی که اینچنین نیست شما به راحتی با استفاده از مارکت این دو سیستم عامل میتوانید نرم افزار های مورد نظر خود را نصب کنید گرچه پیچیدگی نسبی نصب برنامه روی این سیستم عامل ها به دلیل بالا بودن امنیت این سیستم عامل ها و چک کردن نرم افزار قبل از نصب میباشد موردی که دارد اندروید را نابود میکند در حال حاضر امنیت ضعیف است
    4- شما در مورد 4 قابلیت های گرافیکی ای او اس و وینفون را زیر سوال بردید!؟ ای او اس در تست های انجام شده بالاترین کارایی را نسبت به قدرت سخت افزار داشته در ویندوز فون هم به علت استفاده از هسته ویندوز NT از دایرکس پشتیبانی شده که در حال حاضر قوی ترین و زیباترین موتور های بازی سازی بر پایه این پلتفرم کار میکند با این اوصاف بازی های باکیفیت فوق العاده ای (حتی بهتر از اندروید ) در اینده نزدیک برای وینفون نوشته خواهد شد پس بازنده ی میدان فعلا اندروید است !
    5-سرویس های جیمیل به روی وینفون به خوبی کار میکند از لحاظ نقشه هم نقشه های نوکیا روی وینفون نصب هستند که در طول تاریخ فناوری روی موبیال خیلی بهتر از نقشه های گوگل امتحان خود را پس داده است
    6-به لطف هسته NT ویندوز فون حالا هم در زمینه پردازش موازی و هم پشتیبانی و استفاده بهینه از سخت افزار از اندروید جلو افتاده است !
    7- در دست داشتن سهم بیشتر از بازار به معنای برتری نیست :
    در حال حاضر محبوبیت اندروید در حال کاهش است اندروید مانند ستاره ای دنباله دار به سرعت ظاهر و در حال حاضز در حال ورود به دوره افول خود است عدم یکپارچگی امنیت پایین مصرف زیاد انرزی بازده پایین همگی دست به دست داده اند تا روز های بد اندروید زود تر از موعد سر برسند (به یاد بیاوریم که سیستم عامل سیمبین در روز های اوج خود ناگهان با ورود اندروید به بازار وارد روز های افول خود شد من میگویم ماجرایی مشابه برای اندروید در حال به وقوع پیوستن است)
    8- مثل تغییر کیبورد این مورد هم در دنیای حرفه جایی ندارد(البته ممکن است پسزمینه های زنده در ابتدا بسیار جذاب باشند ولی پس از مدتی که منوجه میشوید چقدر مصرف باطری را افزایش و سیستم را کند میکند ترجیه میدهید که از استفاده نکنید و بجای ان از کاشی های زنده وینفون که هم باطری کمتر مصرف میکنند استفاده کنید در ضمن کاش های زنده بازده سیستم را نیز کاهش نمیدهد:))
    9- در این مورد نظری ندارم(تا حدودی حق را با نویسنده میدانم)
    10-به نظر شما امکان استفاده از یک موبایل برای افراد روشندل امری غیر طبیعی نیست که حالا اندروید امکاناتی برای ان درنظر گرفته باشد !!!!
    و اما در اینده…….
    ویندوز فون و ای او اس به کمک پدران خود دست به دست هم میدهند مایکروسافت به نوکیا قوتی تازه میدهد اپل هم نقص های موجود را برطرف میکنند اپل و مایکروسافت با ضربه های هولناک اندروید را نقش بر زمین میکند و نوکیا به بالای سر اندروید میرسد و انتقام روز های بحران اقتصادی خود را از اندروید میگیرد و سر این ربات را از تنش جدا میکند سپس ای او اس و ویندوز در یک محیط خالی از انگل(اندروید) به رقابت با یکدیگر ادامه میدهند
    به امید ان روز……………!!

    1. مجتبی مسکینی

      اول اینکه شما این مقاله رو بخونی بد نیست ! چون قراره که تو 3 راند (با یه توضیح مختصر میشه 4 تا مقاله) مزایای سیستم عامل ها رو نسبت به هم بگیم خیلی از نکاتی که اشاره کردین در مقاله دوم کاملا بهش اشاره شده.
      1.این مقاله رو نوشتم فقط به دلیل اینکه اگه کسی بین این 3 سیستم عامل نمیدونه کدوم رو انتخاب کنه با خوندن این 3 تا تا حدودی سیستم عامل مناسب خودش رو انتخاب کنه پس کیبورد و پس زمینه و… شاید اصلا تخصصی نباشه ولی واسه خیلی از افراد در اولویت قرار داره.
      2.در مورد نصب نرم افزار خب شما الان نمیتونی رو وینفون 8 برنامه کرک شده بریزی که در مقابل اندروید واقعا تو این زمینه حرفی واسه گفتن نداره مخصوصا واسه ما ایرانیا
      3.من در ضربه چهارم اصلا قابلیت های گرافیکی وینفون رو زیر سوال نبردم فقط گفتم که اگه طرفدار بازی های اچ دی هستید واقعا نمیتونید اون بازی های که رو اندروید دیدین رو وینفون ران کنید چون واقعا تعداد بازی هاش خیلی کمتر از اندرویده.در ضمن من اصلا تو ضربه ی چهارم حرفی از ای او اس نزدم!!!
      4.منم میدونم که جیمیل خیلی خوب رو وینفون جواب میده ولی خب خیلی به اون صورت که واسه اندروید در دسترسه نیست.خیلی از سرویس های تحت نظارت گوگل هست که تو وینفون مشاهده نمیشه و فقط منظور جیمیل نیست !!!
      5.من که جایی در مورد پردازش موازی و… حرفی نزدم اتفاقا در مقاله دوم خیلی به این موضوع پرداختم!!!
      6.اینکه بیشتر بازار رو در اختیار داره نشانه ی برتری نیست ؟ درضمن گفتم که قراره در این سری از مقالات فقط به مسائلی بپردازیم که واسه عامه مردم مهمه نه حالا صرفا قوی بودن یه سیستم عامل نسبت به بقیه
      7.استفاده از اندروید واسه روشن دلان این منظور رو میرسونه که طیف وسیعی از افراد میتونن ازش استفاده کنن
      8. به نظر من شما این مقاله رو نباید به صورت حرفه ای بخونید چون اصلا قرار نیست که در مورد نحوه ی ارتباط بین سخت افزار با سیستم عامل و… صحبت کنیم اینجا میخوایم مثلا بگیم که کسی که بازی میکنه بهتره بره سراغ اندروید کسی که هنگ نکردن و سرعت بالا براش مهمه بره سراغ وینفون و… اصلا بحث این نیست که کدوم بهتره.
      در ضمن این مقاله یه طرفه نیست در واقع 4 تا مقاله است که تو هر کدوم فقط مزایای یه سیستم عامل رو میگیم شما بهتره که بقیه مقالات رو هم بخونید و یه طرفه به قاضی نرید

      1. با سلام مجدد (اقا یه سلام بکنی بد نیستا !!!!!! 🙂 )(شوخی کردم باباراحت باش ! )
        اقا به نظرم موضوع بحثتون(نبر سیستم عامل ها) یه مقدارجالب اومد فکر کردم بحث تخصصی است برای همین یکم وارد جزئیات شدم اگه زیاده روی کردم شرمنده 🙁
        و اما در جواب شما :
        {این مقاله رو نوشتم فقط به دلیل اینکه اگه کسی بین این ۳ سیستم عامل نمیدونه کدوم رو انتخاب کنه با خوندن این ۳ تا تا حدودی سیستم عامل مناسب خودش رو انتخاب کنه}
        1- شما اشکارا در این مقاله طرف اندروید رو گرفتید و بقییه سیستم عامل ها را مانند مسیحیان در جنگ های صلبیبی تار و مار کردید
        2- ببینید نصب نرم افزار های کرک شده تا حد وحشتناکی (در حد فاجعه هیروشیما !! 🙂 ) امنیت سیستمو میاره پایین شما در مورد منبع کرک و محتویاتش خبر نداری و مانند کامپیوتر های رومیزی نیست که بگی اگه ویروسی شد جهنم یه ویندوز دیگه نصب میکنم (مراحل احیا تلفن های همراه خیلی تخصصی تر و البته سخت تر با درصد موفقیت پاییین تری نسبت به رایانه های رومیزی صورت میگیرد) تازه مخاطبین عکس های خانوادگی و ….. همگی به خطر میافتند
        3- شما اینجور به خواننده القا کردید که تمامی بازی های گرافیک بالا در دستان سبز اندروید قرار دارد و بقییه سیستم عامل ها فقط قابلیت اجرای بازی های اتاری دارند!!! (بد نیست سری به استور ویندوزفون بزنید خواهید دید که بازی های با گرافیک بالاتری و البته با حجم پایین تری برای این سیستم عامل وجود دارد و عناوین معروف مانند : پرندگان عصبانی و طناب و ببر و ….. و خیلی بازی های شخص اول تیر اندازی با حجم های گیگابایتی در دسترس هستند )
        4- اولا منظورتون از {منم میدونم که جیمیل خیلی خوب رو وینفون جواب میده ولی خب خیلی به اون صورت که واسه اندروید در دسترسه نیست} “خیلی به اون صورت” چیه !!!!! ارسال ایمیل دریافت ایمیل و مدیریت ایمیل , سرویس های جی میل هستند که حتی روی سیمبین هم در دسترس هستند !!!
        5- لطفا لینک مقاله دوم را بدهید (اگر در انجا هم از اندروید دفاع کرده باشید انجا دیگر مجبورم به خاطر مباحثی همچون پردازش موازی وارد بحث تخصصی بشوم پس پیشاپیش معذرت میخوام)
        6- خودتون یه بار مورد 6 را که نوشته اید بخونید !!!! (یعنی چون بحث عمومی است نباید راجع به قدرت سیستم عامل ها پرداخت اگر نه پس لطفا ذکر کنید که باید راجع به چه بحث کنیم) در ضمن بله در دست داشتن سهم بیشتر از بازار به معنایی برتری نیست (الان ارابه مرگ(پراید!!!)بیشترین سهم سفارشات سایپا را تشکیل میدهد !!! )
        7- داداش رو مورد 7 دیگه واقعا مخم هنگید (شما که متخصصین چرا این حرف رو میزنید اخه!!) استفاده تلفن برای روشن دلان چه ربطی به نبرد سیستم عامل ها داره اصلا تلفن های روشن دلان نیاز به سیستم عامل داره که بخاد روش نرم افزار و لانچر و از این حرفا نصب کنه یا میخواد تو نمایشگر 5 اینچی یه عکس فوا اچ دی ببینه !! یا حتی میخواد با دوربین xxxx مگاپیکسلی ویدیو فول اچ دی ذخیره کنه به نظر من طراحی گوشی برای این افراد علاوه بر نرم افزار باید روی سخت افزار هم تمرکز بشه (صفحه کلید و بلندگو و طراحی بدنه و …)
        8- لطفا لینک بقییه مقاله ها رو هم بزارید (بازهم میگم بابت بحث تخصصی معذرت )
        (نظر نهایی من در مورد مقاله های شما بعد از خوندن بقیه مقاله(ها) است (خدا رو چه دیدی شاید نظم عوض شد !! 🙂 ))

  2. سلام من قصد خرید یه گوشی وینفون رو دارم ..
    میخوام htc 8x یا lumia 520 بگیرم میدونم زیاد تفاوت دارن …
    این اولین تجربه ی کار با اسمارتفون برای من خواهد بود کدومو بگیرم؟
    درضمن یه سوال دیگه: ایا این گوشی ها قابلیت ارتقا به وینفون 9 رو خواهند داشت؟
    در مورد lumia820 نظرتون چیه ؟ از 8x بهتره یا نه ..

    1. مجتبی مسکینی

      واسه مشاوره تو بخش خودش سوالتون رو مطرح کنید
      ولی کلا بالای 80 درصد بازار ویندوزفون تو دستای نوکیاست و مسلما پشتیبانی خیلی بهتری از اچ تی سی داره.بین این مدل هایی که گفتین 820 از همه بهتره ولی 820 با 520 حدودا 600 تومنی اختلاف داره ها !!!
      در مورد آپدیت هنوز چیزی معلوم نیست ولی به احتمال زیاد اکثر ویندوزفون 8 ها به 9 قابل ارتقا هستن.
      در کل اگه از لحاظ قیمت مشکلی ندارین بهترین انتخاب لومیا 920

  3. خیلی خوب بود آقا مجتبی دستت هم درد نکنه وقت میذاری. به نظر من واقعا نمیشه بین این سه سیستم عامل نبردی رو تصور کرد. هر کدام طرفدارای خاص خودش رو دارن و دلایلی برای برتریشون که واقعا نمیشه هیچکدوم رو رد کرد و اصلا قشنگی ماجرا همینجاست. یک عده توجه صد در صد به نیازشون دارن و عشق خاصی به هیچ کدوم از سیستم عامل ها یا برندها ندارن و این مقالات خیلی توی انتخاب بهتر کمکشون میکنه, اما یه عده ی دیگه هم عاشقانه تمام سختی های انتخابشون رو به جون می خرن اما لذت می برن مثل خود من که اگه ویندوزفون هزارتا لانچر و کیبورد داشته باشه بازم عوضش نمیکنم و هیچوقتم برام تکراری نمیشه! یا دوستانی که کاربر اپل هستن میگن همون سیب روی دستگاه بهشون یه حس خاص بودن رو میده. کاریش نمیشه کرد دیگه تو وادی عشق, عقل سایلنته ! با این حال دمت گرم که برای همه ی عاقلها و عاشقها مینویسی. موفق باشی

  4. سلام آقا مجتبی خسته نباشی

    آقا این لومیا 925 کی میاد ایران؟ و فکر میکنید قیمتش چقدر باشه؟ درضمن چجور هست که فقط بعضی رنگ های گوشی ها وارد میشه؟! مثلا یکی رنگ دیگه بخواد نیست! ببخشید بازم یه سوال دیگه! میشه یه مرکز یا فروشگاه معرفی کنید واسه اکسسوری های اپل؟ فک کنم تو ایران اصن نباشه، ینی کلا فقط گوشی به ما تحویل میدن همه جا و نهایتا یه کیف یا کاور…پس اینهمه اکسسوری جورواجور دارن این گوشی ها اونها رو ما نمیتونیم تهیه کنیم؟! دستت درد نکنه

    1. مجتبی مسکینی

      خب به خاطر تحریم ها نمایندگی شرکت هایی مثل نوکیا و اپل تو ایران نیست و هرچی گوشی از این برندها میبینی همش قاچاقه و بطور رسمی وارد نشدن واسه همین یه سری امکانات و گارانتی و… ندارن و دقیقا به همین دلیل فقط رنگ هایی موجوده که فروش خوبی داره مثل مشکی و گاهی اوقات سفید .بقیه رنگ ها وارد نمیشه چون قاچاقچیان عزیز (!) گوشی رو میارن که فروش بره و رو دستشون نمونه بعضی رنگا مثل زرد و آبی و قرمز چون زیاد خریدار نداره معمولا وارد نمیشه. 925 تازه فروش جهانیش آغاز شده و به زودی و به لطف قاچاقچی ها وارد ایران میشه قیمت جهانیش 600 دلار دیگه خودت فکر کن بیاد تو ایران چقدر میشه !!!!!!!!!!

      1. تغریبا یک ماه پیش یه خبری امد که تحریم گوشی ایران برداشته شده . اگه درسته چه تاثیری رویه گوشی داره؟

  5. باید اینجوری مینوشتی :
    راند اول : اپل آی او اس
    راند دوم : آی او اس
    راند سوم : آی او اس !
    راند چهارم و5و6و7و8و9و…. ………. بینهایت : برنده آی او اس !

    آخه مگه میشه آی او اس با اون عظمتشو با اندروید یا ویندوز فون مقایسه کرد من که سامسونگ دارم و یه آیپد هزار تا گالکسی 3 رو به ایپد مینی ترجیح نمیدم اندروید کجا آی او اس با بهترین نرم افزاراش کجا!

  6. سلام؛
    ممنون از اینکه بعد از یه قرن راند دوم رو برگزار کردید!
    من به عنوان یک فردی که قبلا اکسپریا لایو داشتم باید بگم که ضربه دوم یه مقداری بی معنیه! یعنی چی کیبورد های لمسی متفاوت ؟! همشون که شکل همن 😐

    ضربه ی پنجم هم برای آی او اس صادقه ولی برای ویندوز فون ما هم sky drive داریم و هم با حساب live یا hotmail یا outlook خودمون میتونیم خیلی کار ها بکنیم!

    در ضمن شما باید توی هر راند تمام قدرت اون سیستم عامل رو نشون بدید! نا سلامتی قرار بود گیک ها اینو بخونن و بفهمن کدوم بهتره!
    این معنی نداره که “اگرچه قهرمان قدر ما قادر بود ضربات سنگین دیگری بر اندام دو حریف نامی خود وارد سازد اما زحمت این کار را به خود نداد چون می‌دانست که حریفانش با همین سیزده ضربه برای همیشه نحس باقی خواهند ماند” !
    شما حرفی از سیستم find my phone مایکروسافت نزدین که دقیقا مکان گوشی رو پیدا میکنه و میشه از راه دور گوشی رو قفل یا پاک کرد یا به صدا در اورد!
    در ضمن شما از این صحبت نکردید که معروف ترین بازی ها هم توی استور وین فون هست و از امکان ایکس باکس لایو هم حرفی نزدید!

    امیدوارم راند سوم دیگه قدرت آی او اس رو نشون بدین…

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز دلیل اینکه مقالات با فاصله 10 روز از هم دیگه منتشر میشن اینه که باید اون مقاله اول یه مدت رو صفحه اصلی سایت قرار بگیره ! من میتونم همه رو تو یه روز بنویسم ولی اون موقع فقط آخرین مقاله رو صفحه اصلی قرار میگیره و بقیه مقالات تو این شلوغی گم میشن !
      درمورد ضربه دوم مخالفم چون اندروید خیلی کیبورد های متفاوتی داره یعنی هرکدوم یه شکل خاصی دارن و نحوه کار کردن باهاشون متفاوته !
      ضربه پنجم خب منم میدونم ویندوزفون با sky drive و… یکپارچه است ! من که نگفتم یکپارچه نیست ! منظورم اینه که با سرویس های تحت نظارت گوگل یکپارچه نیستش
      واقعا نمیشه تمام قدرت یه سیستم عامل رو نشون داد! یعنی اونطوری باید یه مقاله 1000 صفحه ای نوشت! سعی میشه که به قسمت هایی اشاره کنیم که بیشتر مورد توجه است مثلا تعداد برنامه ها و یا بازی ها، شکل ظاهری هر سیستم عامل، مزایا و معایب و…
      در مقاله اول با یه نمای کلی و مزایا و معایب هرکدوم آشنا شدید و یه کلیپ از رابط کاربریشون دیدین تو مقاله بعدی فقط برتری های ویندوزفون نشون داده شد و تو این مقاله فقط برتری های اندروید و در بعدی هم فقط آی او اس . در آخر کار بعد از خوندن 4 مقاله میتونید تصمیم بگیرید که چه سیستم عاملی مناسب شماست

  7. یعنی اندروید برتری دیگه ای نداره؟
    یعنی همه نویسنده های این سایت نمک دون دستشون گرفتن دارن نمک میپاشن اطراف؟بس کنید دیگه بابا مقاله هاتون مزخرفه نقد هاتون هم مخزفه یکی نیست بیاد بگه اخه کی گفته شماها با نمکید اگهاز طنز خوشتون میاد برید یه سایت طنز و جک بزنید چهار تا بچه دور هم جمعشدن سایت زدن واقعا مزخرف مینویسید پر از لودگی و بامزه بازی های یخ و بی نمک خود ای تی انقدر جذاب هست که ادمبدون سیرین بازی های شما مطلبش رو دنبال کنه یکم مطلب نوشتن یاد بگیرین دو تاکلاس برید با همه نویسنده های این سایتم براتون بهتره

  8. رمان های جالبی مینویسید که من و خیلی های دیگر آخرش رو از حفظ اند !!!
    در انتها که راند 3 یا 4 خواهد بود شما با این تیتر (راند نهایی) قصه رو به سر ببری ، کلاغه (خواننده) بیچاره رو بپیچونی (ببخشید !) و در نهایت اعلام کنی :‌ بله دوستان و دیوایس گیک های عزیز همونطور که دنبال (شاید هم تجربه ) کردید تمام مبارزان (سیستم عامل ها ) ضربه هایی به سر و پکالِ هم کوبیدند ؛ امکانات و آوانتاژ هاشون رو به رخ هم کشیدند و یکه تازی هایی کردند !‌
    و هر سیستم عامل مزایای خاص و عملکر خاص خودشو داره . شما نمیتونی بگی که فلان سیستم عمل «قطعا» بهتره … انتخاب با شماست و نبرد ما به سر رسید کلاغه گیج شد و به دیوایسش نرسید !!!

    بنده حقیر هم از بد شانسی از قشر به نسبت مرفه بوده و از هر مبارز جناب عالی پرچمداری در اختیار دارم (عذر خواهی میکنم اگه خودخواهی و فخرفروشی به نظر رسید ) …
    از نظر بنده در ایران عزیزمان با وجود تحریمات کاربردی ترین سیستم عامل آندروید (با وجود برنامه بازار) بهترین رابط کاربری و کیفیت اچ تی سی ……بهترین آپدیت رسان و مشتری مدار ترین(با کیفیت پایین و رابط کاربری متوسط سامسونگ است ….
    روان ترین سیستم عامل با برنامه های کم ولی متنوع ترین برنامه ها با امکانات خوب و آینده ای درخشان ویندوز فون
    و خاص ترین سیستم عامل و امن ترین و بد افزار های بسیار کم با برنامه های بسیار با بزرگترین فروشگاه میان رقبا (مبارزان ) و از طرفی محدود بودن که با جیل بریک قابل بر طرف شدن هست ولی بدون جیل بریک هم نرم افزار و بازی مجانی بسیار است ! آی او اس می باشد و دوستان عزیز همیشه بدان باشید که هیچ وقت یک سیستم عامل تمام نیازهای شما را برآورده نمیکند…
    سپاس که نقد مرا خواندید …. به امید فردایی بهتر !

    1. مجتبی مسکینی

      بله هر چیزی هم خوبی داره و هم بدی ! خوب مطلق فقط خداست. ماهم نگفتیم این سیستم عامل بهترینه ! تو این مقالات مزایا و معایب سیستم عامل ها واسه دیگران مشخص میشه و خیلی راحت تر میتونن سیستم عاملشون رو انتخاب کنن . مثلا طرف گوشی رو میخره فقط واسه بازی های اچ دی ! خب با خوندن این مقاله میفهمه که ویندوزفون نمیتونه جوابگو باشه یا مثلا سرعت بالا و خاص بون واسش مهمه با خوندن اینا میفهمه که ویندوزفون واسش مناسبه و…
      خیلی از افراد هستن که از این چیزا اطلاعی ندارند و مثلا 2 میلیون پول واسه یه گوشی میدن آخرشم میفهمن که اون چیزی نیست که انتظارشو داشتن با خوندن این جور مقالات قبل از خرید گوشی، متناسب با نیازی که دارن اول سیستم عاملشون رو انتخاب میکنن بعد …

  9. عالی ! واقعا هزاران بار خسته نباشید ! خیلی خیلی با این مبارزه ها حال میکنم ! منتظر راند سوم هستیم !
    بازم ممنون.

    1. مجتبی مسکینی

      اول میخواستم همه رو تو یه مقاله منتشر کنم ولی اونطوری خیلی طولانی میشه و خواننده حوصله نمیکنه همه رو بخونه !!
      حالا اینطوری همه ی جوانب رو در نظر میگیرم و تو 4 مقاله جداگانه منتشرش میکنم. من میتونم همه رو تو یه روز منتشر کنم ولی دلیل این تاخیر اینه که باید یه مدت مقاله اول رو صفحه اصلی باقی بمونه بعد مقاله دوم رو منتشر کنیم اگه همه رو تو یه روز بزارم مقالات اول تو سایت گم میشن !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH