اپل یک ویژگی منحصربه‌فرد برای نجات زندگی افراد را در iOS 12 عرضه می‌کند!

شرکت اپل در روز دوشنبه اعلام کرد کاربرانی که تماس اضطراری برقرار کنند، به‌سرعت موقعیت دقیق فعلی‌شان را می‌توانند به اولین اپراتور پاسخگو ارسال نمایند.

این ویژگی مهم و حیاتی که فعلا در ایالات‌متحده کارایی دارد، در نسخه بعدی iOS ، یعنی iOS 12، ارایه خواهد شد.

شرکت اپل، برای فعال کردن و ارایه این سرویس و ویژگی جدید، فناوری HELO که به معنای جفت سازی موقعیت در شرایط اضطراری (Hybridized Emergency Location) است، به کار گرفته. این فناوری در سال 2015 برای اولین بار ارایه شد که برای تخمین و یافتن موقعیتِ شخصی که تماس اضطراری برقرار کرده است، از دکل‌های مخابراتی و GPS و  نقاط در دسترس  Wi-Fi بهره می‌گیرد. همچنین اپل برای رساندن این موقعیت به مقر کمک‌های اضطراری از فناوری‌ای متعلق به شرکت RapidSOS استفاده می‌کند.

تم کوک مدیر شرکت اپل چنین می‌گوید:

زمانی که هر ثانیه حیاتی بوده و خطر جانی در میان است، مامورین امداد و نجات به‌سرعت به مکان کاربری خواهند رسید که به‌شدت به کمک نیاز دارد.

این شرکت یادآور شد که این اطلاعات تنها برای مرکز نجات قابل‌رؤیت است و در جهت امداد کارایی خواهد داشت و هیچ استفاده  دیگری از آن نخواهد شد.

RapidSOS هم‌اکنون در iOS وجود دارد اما در نسخه بعدی سیستم‌عامل به‌صورت پیش‌فرض در آن قرار خواهد گرفت.

نسخه جدید iOS (که در اوایل همین ماه توسط اپل در اجلاس WWDC  رونمایی شد) در سپتامبر عرضه می‌شود و در آن تاریخ احتمالا، اپل گوشی جدید آی‌فون را نیز رونمایی کند.

در نسخه جدید iOS، ویژگی‌های مهمی ارتقا یافته‌اند، مانند: صدای هشدار در گروه‌ها، بیان گزارش‌ها از نحوه چگونگی کارکرد با دستگاه، قابلیت تنظیم میزان استفاده از اینترنت برای اپلیکیشن‌­های مختلف، میانبر سری (اسیستنت)، گروه FaceTime و اضافه شدن شکلک‌های جانوری (انیموجی) و غیره.

این به‌روزرسانی برای گوشی‌های آی‌فون 5، آی‌فون SE، آی‌فون 6 و 6 پلاس، آی‌فون 6S و 6S پلاس، آی‌فون 7 و 7 پلاس، آی‌فون 8 و 8 پلاس و همچنین آی‌فون X در دسترس خواهد بود.

1 در مورد “اپل یک ویژگی منحصربه‌فرد برای نجات زندگی افراد را در iOS 12 عرضه می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH