فیس‌بوک تبلیغ لوازم جانبی اسلحه را محدود می‌کند!

کاربران کم و سن سال در فیس‌بوک قوانین و محدودیت‌های سخت و  شدیدتری برای دیدن تبلیغات مرتبط با سلاح گرم خواهند داشت. از تاریخ بیست و یکم ژوئن امسال، محتویات و تبلیغات لوازم جانبی اسلحه از دوربین، چراغ و غلاف گرفته تا جلیقه ضد گلوله و پوشش استتار کننده، تنها برای کاربران بزرگ‌سال (بالاتر از 18 سال) قابل‌نمایش خواهد بود.

مجموعه این محدودیات نیز شامل موارد دیگری مانند: ضامن تفنگ، پایه، جعبه اسلحه تفنگ، طناب تفنگ، قنداق تفنگ و وسایل و تجهیزاتی مانند پرت‌کننده سنگ و خاک است. ازآنجا که این تجهیزات جز مواد و ابزار حرفه‌ای کار با اسلحه به‌حساب می‌آیند، چنین برداشت می‌شود که کاربران کم  سن و سال با دیدن و بررسی حرفه‌ای در کار با سلاح گرم، تمایل به استفاده از آن پیدا کنند؛ مخصوصا در شرایطی که خشونت و تحریک روانی وجود دارد. ازاین‌رو حذف و محدودیت شدن نمایش این ابزار می‌تواند به روند کاهش خشونت و تیراندازی در کشورها و جوامع کمکی زیادی داشته باشد.

از سال 2016 تاکنون فیس‌بوک، تمامی فروشگاه‌های انفرادی فروش اسلحه را ممنوع و حذف کرده و تلاش زیادی در راستای حذف و محدود کردن فروش اسلحه در صفحات شخصی‌سازی‌شده فیس‌بوک و اینستاگرام داشته است.

این اتفاق و سخت‌تر شدن قواعد از زمان افزایش کشتار و تیراندازی توسط افراد کم سن و سال در ایالات‌متحده آغاز شده است. یوتیوب نیز از اوایل امسال روند حذف محتویات سلاح گرم را آغاز کرده بود و تمامی ویدئوهایی را حذف کرد که در آن آموزش ارتقای سلاح گرم ارایه ‌شده بود. همچنین دیگر سایت‌های پرکاربرد از این کار برای کاهش خشونت استقبال کرده‌اند و روند مشابهی در حذف این‌چنین محتویاتی (حداقل برای کاربران زیر سن قانونی) داشته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH