اپل به‌دنبال افزایش 30 درصدی ظرفیت تولید آی‌فون طی 6 ماهه نخست سال 2021 است

فروش اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون 12 اپل در بازارهای مختلف با سرعتی بالا جریان دارد. این پدیده نشان می‌دهد که تامین دستگا‌ه‌های فوق به میزان کافی امری دشوار است. با این‌حال اپل برای افزایش میزان تولید کلیه مدل‌های آی‌فون خود از جمله سری آی‌فون 12 دست به کار شده است. غول کوپرتینویی اخیرا اعلام کرده که در 6 ماهه نخست سال آینده میزان تولید دستگاه‌های آی‌فون خود را 30 درصد افزایش خواهد داد. این موضوع بدان معناست که میزان تولید آی‌فون در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال 2021 به 96 میلیون دستگاه خواهد رسید.

رکود کسب‌وکار اصلی‌ترین رقیب اپل یعنی شرکت هواوی موجب خواهد شد تا کمپانی آمریکایی برای بهره‌برداری از این فرصت تمام توان خود را به‌کار بگیرد. بدین‌ترتیب اپل برای دستیابی به جهشی بزرگ در زمینه فروش هندست‌های خود از سری آی‌فون 12 بهره‌برداری خواهد کرد. داده‌های نشریه Nihon Keizai Shimbun نشان می‌دهند که منافع حاصل از فروش گوشی‌های سری آی‌فون 12 و تقریبا 90 درصد دستگاه‌های آی‌پد و سایر محصولات حوزه فناوری موجب شده تا 19 شرکت تامین‌کننده تایوانی فعال در زمینه IT به فروش کلی و خالص 1454.1 میلیارد دلاری طی ماه نوامبر دست پیدا کنند. چنین رقم بالایی یقینا موجب ایجاد رونق در کل صنعت خواهد شد.

اخبار پیش‌تر منتشر شده توسط منابع صنعتی نشان می‌دهند که نرخ بهره‌وری تولید تراشه‌های 5 نانومتری توسط کمپانی TSMC در خطوط ساخت تراشه A14 اپل طی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی از رقم 100 درصد فعلی به 80 درصد کاهش خواهد یافت. برخی فعالان حوزه صنعت نگرانند که این پدیده به‌معنای تقاضای کمتر از حد انتظار برای سری آی‌فون 12 باشد. با این‌حال یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو اعلام کرده که این شرایط از پدیده تعدیل فصلی ناشی می‌شود. برآورد 100 درصدی پیشین صرفا در نتیجه خوش‌بینی بیش از اندازه مطرح شده بود و شرایط فعلی برای بازگشت به قیمت اخیر سهام مساعد به‌نظر می‌رسد.

میزان تقاضا برای آی‌فون 12 پرو در حال افزایش است

بر اساس اظهارات چندین موسسه تحقیقاتی و تحلیل‌گران بانک سرمایه‌گذاری، آی‌فون 12 پرو محبوب‌ترین هندست در میان مدل‌های چهارگانه سری آی‌فون 12 به‌شمار می‌رود؛ در حالی‌که کمترین میزان محبوبیت متعلق به آی‌فون 12 مینی است. زمان تحویل سفارشات آی‌فون 12 پرو در برخی کشورها و مناطق جهان به 30 روز رسیده است.

به‌نظر می‌رسد که تقاضا برای آی‌فون 12 پرو مکس اپل خصوصا در بازار چین روندی روبه کاهش را تجربه نموده است. تحلیل‌گران معتقدند که این پدیده از افت جذابیت اولیه مدل 6.7 اینچی آی‌فون برای کاربران ناشی شده است. تحقیقات پیشین نشان داد که میزان تقاضا برای آی‌فون 12 پرو مکس اپل در مقایسه با آی‌فون 12 به‌مراتب بیش‌تر است.

بعلاوه زمان تحویل سفارشات آی‌فون 12 و آی‌فون 12 مینی نیز اندکی افزایش یافته است. با این وجود زمان تحویل این 2 هندست کماکان بسیار کمتر از مدل‌های پرو است. وبسایت JPMorgan Chase با بررسی وضعیت کلیه مناطق اعلام کرده که متوسط زمان تحویل سفارشات آی‌فون 12 مینی، آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو اندکی افزایش یافته و به‌ترتیب به 4، 4 و 28 روز رسیده است. با این‌حال متوسط زمان تحویل سفارشات آی‌فون 12 پرو مکس برابر با 11 روز است. در بازار چین نیز زمان تحویل سفارشات آی‌فون 12 مینی، آی‌فون 12، آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس به‌ترتیب معادل با 4، 6، 30 و 15 روز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH