معرفی 10 تا از معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان تاریخ سینما

با وجود این که عوامل مختلفی باعث موفقیت یک فیلم می‌شوند، نمی‌توان نقش مهم یک شخصیت ضدقهرمان مناسب را در موفقیت یک اثر نادیده گرفت. شخصیت مثبت و قهرمان فیلم تا زمانی که در مقابل یک ضدقهرمان قوی و درخور توجه قرار نگیرد، شکوفا نمی‌شود.

گاهی اوقات شخصیت‌های منفی فیلم‌ها، در نظر مخاطب از قهرمان‌های فیلم هم جذاب‌تر و محبوب‌تر می‌شوند. ولی کدام یک از شخصیت‌های ضدقهرمان تاریخ سینما توانسته‌اند به این جایگاه از محبوبیت برسند؟ در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی ۱۰ تا از معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان در تاریخ سینما می‌پردازیم.

در حالی که بسیاری از ضدقهرمان‌های معروف مانند هانیبال لکتر و دارث ویدر، فیلم‌های اختصاصی خود را دارند، در مورد شخصیت‌های این لیست هیچ فیلم مستقلی ساخته نشده است

 

10. مامور اسمیت از فیلم The Matrix

معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان، مامور اسمیت
سه‌گانه Matrix در زمان خودش، تحولی عظیم در دنیای سینما به وجود آورد. در حالی که این فیلم نقاط مثبت بسیاری زیادی دارد، نمی‌توان مطمئن بود در صورت عدم حضور شخصیت ضدقهرمان ترسناک و عجیبی مثل مامور اسمیت، باز هم می‌توانست به این محبوبیت برسد یا خیر. هوگو ویوینگ به قدری زیبا نقش این شخصیت ضدقهرمان معروف را بازی کرده است که می‌توان به طور مستقل از این شخصیت فیلمی جداگانه ساخت.

 

9. هتل اورلوک از فیلم‌های The Shining و Doctor Sleep

معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان، هتل اورلوک

در واقع هتل اورلوک یک مکان است نه یک فرد. با این حال بدون شک این هتل ضدقهرمان اصلی فیلم The Shining و دنباله آن، Doctor Sleep است. این مکان سرشار از شر و دیوانگی‌ست که باعث شده در لیست معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان جای بگیرد.

8. بوبافت از فیلم Star Wars

معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان، بوبا فت
می‌شود حدس زد که سری فیلم‌های جدید دیزنی در مورد کاراکتر بوبافت، قرار است ناگفته‌های جذاب زیادی را در مورد این شخصیت فاش کند. با این حال گفتنی‌ها در مورد بوبافت آنقدر زیاد است که شاید فیلم سرگذشت خود او هم نتواند تمامی آنها را پوشش دهد.

7. مارگارت وایت از فیلم Carrie


قطعا بازی درخشان پایپر لوری در نقش مادر کری، در موفقیت این فیلم تاثیر بسزایی داشت. این فیلم بر اساس کتاب ترسناک استیون کینگ نوشته شده است. پایپر لوری توانست نقش مارگارت را طوری ایفا کند که به اندازه شخصیت کتاب ترسناک باشد. این شخصیت ضدقهرمان آنقدر تاثیر‌گذار است که بیننده را به دیدن دنباله‌‌ای از این فیلم در مورد کارکتر مارگارت مشتاق می‌کند.

6. تانوس از شخصیت‌های مارول


تانوس در سری فیلم‌های مارول نقش ضدقهرمانی را ایفا می‌کند که همه قهرمانان در مقابل او به نبرد می‌پردازند. چیزی که تانوسس را از دیگر ضدقهرمان‌ها متمایز می‌کند این است که او خود را نجات‌دهنده جهان می‌داند.

5. پنی وایز از فیلم It


اندی موسکیتی، فیلم‌سازی‌ست که به شخصیت پنی‌وایز جان دوباره داد و باعث شد این کارکتر در بین معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان جای بگیرد. اسکاشگورد با بازی تاثیرگذار در این فیلم توانست شخصیتی که شاید فقط برای کودکان ترسناک بود را به کابوس بزرگسالان تبدیل کند.

4. هانس لاندا از فیلم Inglourious Basterds

معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان، هانس لاندا
بدون شک بازی بی‌نظیر کریستوفر والتز در نقش سرهنگ لاندا، یک افسر نازی، نقطه قوت فیلم Inglourious Basterds بود. کریستوفر والتز توانست با بازی در این نقش، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. بی‌شک اگر دنباله‌ای از فیلم در مورد شخصیت معروف ضدقهرمان هانس لاندا ساخته شود، مورد استقبال فراوان قرار خواهد گرفت.

3. گالوم ازز فیلم Lord Of The Rings


شاید قراردادن نام گالوم در بین این شخصیت‌های بزرگ شرور کمی بی‌رحمانه باشد. ولی به هر حال گالوم یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان تاریخ سینماست. شاید حالا بعد از گذر سالها، زمان مناسبی‌ست که اندی سرکیس بار دیگر در نقش گالوم به بازی بپردازند و دنباله‌ای صرفا در مورد این کارکتر ساخته شود.

2. پالپاتین از فیلم Stars wars

پالپاتین از منفورترین و معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان است که در سری فیلم‌های Star wars به ایفای نقش پرداخته. با وجود این که پالپاتین نقش اساسی در وقوع اکثر حوادث این سری فیلم‌ها دارد، از گذشته او و انگیزه او برای این اعمال شرورانه فیلمی ساخته نشده است.

1. ولدمورت از فیلم Harry Potter

لرد ولدمورت آخرین کارتر در لیست معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان است. درحالی سری فیلم‌های Fantastic beats به نویسندگی جی کی رولینگ بسیار سرگرم‌کننده و جذاب هستند اما حتی قابل قیاس با سری فیلم‌های شگفت‌انگیز هری پاتر نیستند. شاید بهتر بود اگر رولینگ به جای آفریدن شخصیت گلرت گریندل والد که بسیار مشابه با ولدمورت است، به ساخت ادامه‌ای از هری پاتر فکر می‌کرد که توضیحات بیشتری از گذشته ولدمورت ارائه دهد.معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان، ولدمورت

1 در مورد “معرفی 10 تا از معروف‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان تاریخ سینما”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH