ایلان ماسک به دنبال افزایش حداکثر طول توییت‌ها تا 4000 کاراکتر است

توییتر در اوایل دوران حیات خود با محدودیت 140 کاراکتری برای پیام‌های ارسالی مواجه بود. در آن زمان پشتیبانی از SMS به‌عنوان روشی برای توزیع توییت‌ها قلمداد می‌شد. 5 سال قبل، محدودیت‌ طول توییت‌ها به 280 کاراکتر افزایش یافت و در آینده نیز این محدودیت احتمالا بیش از پیش کمرنگ خواهد شد؛ قابلیتی که احتمالا در اختیار مشترکین پولی توییتر قرار خواهد گرفت.

این موضوع بخشی از فرآیند راه‌اندازی دوباره سرویس توییتر بلو است که بر اساس آن برای نماد تیک تائیدیه، چند گزینه رنگی مختلف در نظر گرفته می‌شود. علامت آشنای تیک آبی‌رنگ به حساب‌هایی تخصیص خواهد یافت که تحت فرآیند بررسی قرار گرفته‌اند (ویژگی‌های این فرآیند هنوز مشخص نیست). همچنین تیک طلایی‌رنگ به کسب‌وکارها اختصاص یافته و مقامات و سازمان‌های دولتی نیز از تیک خاکستری‌رنگ بهره خواهند برد.

تیک آبی‌رنگ که برای عموم افراد حائز اهمیت است؛ امکان دسترسی زودهنگام کاربران به ویژگی‌های جدید نظیر پخش ویدیوهای طولانی‌تر با حداکثر رزولوشن 1080p را فراهم می‌کند. جدول زمانی مربوط به موعد عرضه ویژگی‌های جدید هنوز مشخص نیست. در حال حاضر صرفا می‌دانیم که گزینه ویرایش توییت‌ها از همان روز نخست قابل دسترس خواهد بود. آخرین تحول مثبت این است که توییتر در آینده‌ای نزدیک، حداکثر طول یک توییت را به 4000 کاراکتر افزایش خواهد داد.

با توجه به میزان رواج تردهای توییتر، چنین تغییری احتمالا مثبت خواهد بود (تردها خواناترین روش برای ارائه اطلاعات محسوب نمی‌شوند). با این‌حال پاسخ کوتاه ایلان ماسک به پرسشی درباره این تغییر، نشان نمی‌دهد که آیا مشخصه فوق صرفا در دسترس مشترکین توییتر بلو قرار خواهد گرفت یا خیر.

بی‌تردید این موضوع به منزله راهکاری جهت ترغیب مردم برای خریداری اشتراک ماهیانه توییتر بلو با ارزش 8 دلار قلمداد می‌شود. البته این تعرفه 8 دلاری مربوط به زمانی است که کاربران اشتراک خود را از طریق وبسایت خریداری نمایند؛ چرا که کاربران آیفون در صورت استفاده از اپلیکیشن توییتر برای iOS ناچارا بایستی مبلغ 11 دلار را به‌صورت ماهیانه پرداخت کنند. توییتر به منظور جبران کارمزد 30 درصدی اپ استور اپل چنین مابه‌تفاوتی را از کاربران آیفون دریافت می‌کند.

در هر صورت توییتر بلو یک اشتراک کاملا بدون تبلیغ به‌شمار نرفته و کاربران این سرویس تنها نیمی از تبلیغات را مشاهده خواهند کرد. یکی از موضوعات احتمالا بحث‌برانگیز این است که اکانت‌های دارای اشتراک توییتر بلو هنگام نمایش فهرست منشن‌ها و نتایج جستجو در اولویت قرار خواهند گرفت. به عبارت دیگر، کاربران در صورت تمایل به مشاهده محتوای خود توسط تعداد بیش‌تری از افراد بایستی مبلغی را در قالب هزینه اشتراک پرداخت نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH