بیت کوین، سفره جدیدی برای هکرها

BTC

شاید پدیده بیت کوین در کشور ما به‌اندازه کشورهای دیگر شناخته‌شده نباشد ولی در بسیاری از کشورها این پول مجازی از واحدهای واقعی پول محسوب می‌شود ولی به علت اینکه تنها از طریق دنیای مجازی کامپیوتری قابل‌دسترسی است باید گفت که بیت کوین، سفره جدیدی برای هکرها شده است و در آخرین نمونه آن، یک هکر به‌سادگی تمام توانست رقم 83 هزار بیت‌ کوین را از طریق ابزارهای ساده Mining tool، به‌ سرقت ببرد.

این رقم از بیت کوین برابر با رقم بسیار بالایی ازنظر دلار است و بر اساس نرخ شناور بیت کوین نمی‌توان قیمت دقیق آن را برای یک مقاله تعیین نمود ولی این رقم با توجه به متوسط نرخ بیت کوین در چند روز گذشته به 47 میلیون دلار می‌رسد.

این هکر موفق شده است تا با ایجاد یک گیت وی مجازی بر روی شبکه انتقال بیت کوین، موفق به کلاه‌برداری و برداشت پول از حساب گروه‌های بزرگی مانند آمازون شود و در بازه زمانی فوریه تا می سال جاری میلادی توانسته است با استفاده از 19 تامین کننده اینترنت مختلف، به شبکه دسترسی پیدا کند تا شناسایی و ردیابی او کمی دشوار شود و کسی متوجه احتمال یک سرقت نشود.

البته جالب اینجاست که این هکر به‌حساب اصلی شرکت‌ها دست نزده است و همین امر نیز یکی از دلایل مهم شناسایی نشدن او در این مدت بوده است، این هکر با استفاده از روش هوشمندانه خود تنها به سراغ سود حساب‌ها رفته بود و در هنگام واریز سود، بخشی از سود را برای خود برداشته و باقی را به‌حساب مربوطه انتقال می‌داد تا کم‌ترین شک ممکن را به وجود بیاورد.

هنوز میزان دقیق خسارت وارده توسط این هکر معلوم نیست ولی طبق گزارش‌ها حداقل 51 شبکه انتقال معاملات بیت کوین توسط این هکر موردحمله سایبری قرار گرفته‌اند. البته ازاین‌پس امنیت به این شبکه‌ها باز خواهد گشت ولی رقم گم‌شده در این زمان برابر با 141 میلیارد تومان بوده است که می‌توانید تصور کنید که با زندگی هر یک از ما چه‌کاری خواهد کرد و چه تغییراتی را می‌تواند در زندگی هر انسانی به وجود بیاورد.

بیت کوین در بسیاری از کشورها با بندهای قانونی، به‌عنوان یک وجه رایج برای معاملات تجاری به تصویب رسیده است ولی تعدادی از کشورها نیز در مقابله با این پدیده از خود ایستادگی نشان داده‌اند و محیط مجازی را هنوز برای ایجاد چنین ساختاری امن نمی‌دانند.

یکی از افرادی که برای نخستین بار به این کلاه‌برداری بزرگ پی برد، صاحب یکی از معادن بیت کوین بوده است که با نصب فایروال جدید خود متوجه تلاش برای ورود غیرقانونی شد و به‌سرعت سایر گروه‌ها را نیز مطلع ساخت، این گروه با توجه به سریع‌تر آگاه شدن از این هک، تنها 1.39 میلیون دلار خسارت دید که بازهم رقم سنگینیمحسوب می‌شود.

2 در مورد “بیت کوین، سفره جدیدی برای هکرها”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH