رستورانی که روبات‌ها در آن همه‌کاره هستند!

robot-serves

این روزها دیگر هیچ‌چیز بعید نیست! با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در دنیا، می‌توان کم کم باور کرد که انسان‌ها دست از کار کشیده و وظایفشان را به دست‌سازهای خود محول کنند! حال تصور کنید روبات‌ها کم کم وارد زندگی انسان‌ها شده و شروع به انجام کارهای خالقین خود می‌کنند. شما وارد رستورانی می‌شوید، در کمال آرامش می‌بینید که یک دستگاه روبات! در حال پخت همبرگر است و پس از پخت آن را برای شما سر میز نیز می‌آورد. هیجان‌انگیز است نه؟

هم‌اکنون در چین رستورانی وجود دارد که از دوازده فروند ربات پیشرفته جهت خیر مقدم گویی، ثبت سفارش از مشتریان، پخت و سرو آن استفاده می‌کند!

حال دیگر لازم نیست این حس و حال را تصور کنید، این رستوران چینی که هفته گذشته در ایالت Kunshan در چین افتتاح شده، این نوآوری را شروع کرده است. شما به‌محض ورود به این مکان توسط روبات‌ها مورد استقبال واقع می‌شوید، سپس این موجودات بامزه سفارش غذای شما را دریافت کرده و به محض آماده شدن آن را به سر میز شما می‌آورند. این روبات‌های آشپز فعلا توانایی پخت سبزیجات و سرخ کردن گوشت را دارند!

اما چرا ربات‌ها به‌جای انسان به کار گرفته شده‌اند؟! موسس این رستوران آقای سانگ یانگ دلیل این کار را این‌گونه بیان می‌کند: دخترم از من خواست تا یک روبات برای کارهای خانه طراحی کنم، چون او کار در خانه و رستوران را دوست ندارد!

به همین دلیل چه راهی بهتر از این وجود دارد تا بتوانید با به کار گیری این ایده، هم نوآوری داشته باشید و هم دل دخترانتان را شاد کنید؟ در این رستوران یک جفت از این روبات‌های مودب وظیفه خیرمقدم گویی به مهمانان را بر عهده داشته و یک جفت دیگر غذاها را بر سر میز مشتریان سرو می‌کنند!

دو روبات آبی‌رنگ دیگر که با چشمانی قرمزرنگ طراحی شده‌اند به سختی در آشپزخانه در حال کردن هستند! یکی از آن‌ها به سرعت سفارشات مشتریان را آماده کرده و دیگری پای گاز ایستاده و آن‌ها را سرخ‌کرده و یا می‌پزد!

robot-2
روبات ها در حال پخت سبزیجات

هزینه هرکدام از این روبات‌ها در حدود 6500 دلار است که در چین معادل حقوق سالانه یک انسان است! اما در عوض این روبات‌های مهربان و حرف گوش کن نه مریض می‌شوند و نه به حقوق و بیمه ماهانه نیازمندند و مهم‌تر از همه اینکه تنها به دستورات عمل کرده و به دنبال مرخصی گرفتن از صاحب رستوران نیز نمی‌روند!

robot-3
یک روبات در حال سرو غذا

روبات‌های مهربان این رستوران با تنها 2 ساعت شارژ، حدود 5 ساعت کار مفید به صاحب‌کارشان تحویل می‌دهند!

اگر به چین رفتید حتما سری به این رستوران بزنید! واقعا متعجب خواهید شد!

1 در مورد “رستورانی که روبات‌ها در آن همه‌کاره هستند!”

  1. خیلی رستوران جالبیه، مخصوصا این که روبات ها همه کارن ( اون رباته که داره آشپزی میکنه چه قلبی تو چشماش نقش بسته، این ینی اینکه داره با عشق کارش رو انجام میده ! )

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH