هواوی به ردیابی بازدیدکنندگان رویداد کنگره جهانی موبایل 2023 متهم شد

همانطوری که می‌دانید، اخیرا رویداد کنگره جهانی موبایل برگزار شده و هواوی نیز در جمع کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری حضور پررنگی داشته است. اما براساس اخباری که منتشر شد، احتمال می‌رود این شرکت محبوب از بازدیدکنندگان مراسم سواستفاده کرده باشد.

هواوی، این غول فناوری چینی، به ردیابی بازدیدکنندگان مراسم رویداد کنگره جهانی موبایل 2023 که در بارسلون برگزار شد، متهم شده است. این اتهامات اصلا چیز جدیدی نیستند و در گذشته نیز این شرکت به اتهاماتی مرتکب شده بود.

از آنجایی که هواوی روابط نزدیکی با دولت کمونیست چین دارد، در سال‌های اخیر به تهدیدی در سطح امنیتی ایالت متحده تبدیل شده است.

این ادعا علیه هواوی هنگامی مطرح شد که برخی از بازدیدکنندگان مراسم، نشان‌های امنیتی که هنگام ورود به رویداد برای دسترسی به غرفه هواوی دریافت کرده بودند، را پس ندادند. پس از بررسی‌های بیشتر، مشخص شد که بخش پلاستیکی این نشان‌ها به یک دستگاه ردیاب مجهز شده است.

معاون ارشد نوکیا در اروپا، رولف ورنر، که در این مراسم شرکت کرده و از غرفه هواوی نیز دیدن کرده بود، با جداسازی تجهیزات نشان خود، مدارهایی را که می‌توان از آنها به عنوان ردیاب استفاده کرد را به نمایش گذاشت.

این احتمال نیز وجود دارد که کمپانی هواوی برای ردیابی بازدیدکنندگان از فناوری کم‌قدرت Beacon استفاده کرده باشد.

اگرچه هواوی این اتهامات را رد کرد، سخنگوی این شرکت اینچنین خاطرنشان کرد:

نشان هواوی تنها در غرفه استفاده می‌شود و پس از خروج بازدیدکنندگان، بازگردانده می‌شود. ردیابی در کار نیست!

هواوی در پشت نشان از فرکانس رادیویی (RFID) و فناوری بلوتوث استفاده کرده که برای اطلاع از موقعیت مکانی بازدیدکنندگان طراحی شد. آنطوری که این شرکت بیان کرده، این اطلاعات در بررسی میزان علاقه افراد به محصولات غرفه کاربرد دارد تا از این طریق بتوان کیفیت خدمات را گسترش داد. حفظ حریم خصوصی بازدیدکنندگان یکی از اهداف اصلی این کمپانی در مراسم کنگره جهانی موبایل 2023 بوده است.

این اتهام برای شرکت هواوی بسیار جدی بوده و بهتر است به زودی بررسی شود. چرا که این شرکت تاکنون در تولید گوشی‌های هوشمند بسیار خوب عمل کرد و این اتهامات نگرانی‌های امنیتی زیادی را برای افراد مختلف به وجود آورده است. به هر حال، درباره اتهامات اخیر منتظر توضیح شفافی از هواوی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH